منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / جوان سازی پوست با آر اف فرکشنال

جوان سازی پوست با آر اف فرکشنال

آنچه در این مطلب میخوانید

جوان‌ سازی پوست با آراف فرکشنال یا میکرونیدلینگ آراف

زیبایی و جوانی موهبتی است که بشر همیشه خواهان آن بوده است و به روش‌های مختلف پس از ظهور میانسالی در جهت بازگرداندن شادابی و جوانی به چهره تلاش داشته است. ازآنجایی که در حدود سی سالگی باعمیق شدن خط خنده و به تدریج افتادگی گونه‌ها، ظهور چروک‌های ریز روی صورت، ظهورچین در ناحیه‌ی بین لب و چانه و آویزان شدن پوست در این ناحیه مواجه هستیم، تلاش‌ها درجهت پر کردن این خطوط و باز گرداندن حالت توپر به چهره صورت می گیرد و در این راستا استفاده از انواع فیلرها ( ژل - چربیپیآرپی ، امواج آراف، لیزر جوانسازی و درنهایت جراحی‌های لیفت انجام می‌گیرد.
تکنولوژی آر اف فرکشنال که به آن MFR یا MICRONEEDLE FRACTIONAL RF نیز گفته می‌شود، در راستای جوانسازی پا را فراتر گذاشته و با روشی جدیدتر و موثرتر یک لیفت (رفع افتادگی) و جوانسازی بسیار استثنایی با دوران نقاهت بسیار کوتاه و سریع را فراهم ساخته است.

رادیو فرکوئنسی چه امواجی هستند و چه می کنند؟

امواج رادیو فرکوئنسی یا به اختصار آراف اصولا طیفی از امواج الکترومغناطیسی هستند که در حین حرکت داخل پوست ایجاد حرارت نموده و یک­سری فعل و انفعالاتی را در بافت سبب می‌شوند که در نهایت منجر به کلاژن­‌سازی و جوانسازی بافت می‌شود. با افزایش سن و دراثر دیگرعوامل آسیب رسان مانند اشعه­‌ی آفتاب در لایه‌ی میانی پوست الیاف کلاژن و الاستین کاهش یافته و یا دچار تغییر شکل می­‌شوند و این امر منجر به شلی و آویزان شدن پوست می شود. امواج رادیو فرکوئنسی با ایجاد حرارت موجب کلاژن­‌سازی و جمع شدن الیاف کلاژن قدیمی می‌شوند. امواج آراف در ابتدا با انقباض در الیاف کلاژن یک تاثیر فوری طی چند روز در پوست ایجاد می‌کنند و سپس بعد از سه چهارهفته به علت کلاژن‌سازی یک لیفت بسیار خوب ایجاد می‌کنند که به مدت چند سال ماندگاری دارد.

جوانسازی پوست با آراف فرکشنال

نحوه ی انجام کار چگونه است ؟

ابتدا با استفاده ازکرم بی­ حسی مناطق مورد نظر از سطح پوست پوشانده می شود و پس از حدود نیم ساعت با انجام ضدعفونی، کار بر روی صورت با یک کیت اختصاصی بیمار که از تعدادی سوزن بسیار ظریف با روکش طلایی تشکیل شده آغاز می‌گردد. این دستگاه توسط پزشک درمناطق مختلف حرکت داده می‌شود و امواج به قسمت‌های مورد نظر داده می‌شود. عمق نفوذ سوزن، دفعات عبور دستگاه، مدت زمان و میزان انرژی داده شده بسته به محل متفاوت است. سوزن‌­های استفاده شده پس از ضد­عفونی به بیمار تحویل داده ­شده و برای سه تا چهار جلسه قابل استفاده خواهد بود. استفاده از سری اختصاصی هر فرد امری ضروری برای جلو‌گیری از انتقال بیماری‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت می‌باشد.

کاربردهای آراف فرکشنال چیست ؟

- یکی از مهمترین کاربردهای این روش سفت کردن پوست و رفع افتادگی می‌باشد. تاثیری که قابل مقایسه با روش‌های لیپولیز و جراحی بدون عوارض این روش‌ها می‌باشد. این روش برای لیفت ابرو وکم کردن افتادگی پلک نیز مفید خواهد بود.
- درمان چروک‌های پوستی از جمله چروک‌های اطراف چشم
- درمان اسکارهای صورت از جمله اسکار آکنه به ویژه در ترکیب با لیزر فرکشنال
- روشن‌ترشدن پوست به علت تحریک کلاژن سازی
- درمان تعریق بیش از حد و بوی نامطلوب عرق
- درمان چربی بیش از حد پوست
- کمتر شدن استریا یا خطوط ناشی از تغییرات وزنی و کشیدگی پوست

برای مطالعه بیشتر بخوانید : هیدروفیشیال پوست چیست؟

موارد منع انجام آراف فرکشنال کدامند ؟

- دیابت کنترل نشده یا دچار عارضه
- بارداری
- عفونت فعال و شدید در محل انجام کار
- افرادی که پیس میکر قلب دارند
- اختلالات انعقادی
- سابقه‌ی ایجاد گوشت اضافه یا کلویید
- حساسیت به فلز طلای موجود در کیت
- فشارخون کنترل نشده

مراقبت‌ های بعد از آراف فرکشنال کدامند ؟

بیماران تا 24 ساعت از استحمام خودداری کنند و از شوینده‌ها استفاده نکنند. از کرم‌های ترمیم کننده روزانه سه مرتبه به مدت چند روز استفاده کنند و بیرون از منزل مرتبا ضدآفتاب بزنند. در صورت داشتن سابقه‌ی تبخال حتما از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنند.

فواصل جلسات چقدر است ؟

فواصل جلسات سه تا چهار هفته و به تعداد سه الی چهار جلسه با یک کیت قابل انجام خواهد بود.

اینستاگرام کلینیک صدف

مقایسه ی آر اف فرکشنال با سایر روش‌ ها در جوانسازی از جمله لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال از جمله روش‌هایی است که برای جوانسازی و از جمله درمان اسکارها کاربرد بسیار خوبی دارد. از آنجایی که روش آراف در مقایسه با لیزر فرکشنال دوران کوتاه‌ تری ازقرمزی و التهاب دارد، در فصل تابستان و برای انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های تیره قابل انجام بوده و بیمار سریع‌تر می‌تواند به سر کار خود باز گردد. برای درمان اسکارهای پوستی ترکیب آراف و لیزر فرکشنال نتیجه ی بسیار مطلوبی داشته و به خوبی قابل استفاده خواهد بود.
ازانجایی که فرایند افتادگی پوست روندی طولانی بوده و در طی زمان رخ می‌دهد، بهتر است به طور تدریجی به درمان آن پرداخت و با روش‌هایی مانند آراف فرکشنال این فرایند را کندتر کنیم. ضمنا با توجه به اینکه بسیاری افراد تمایلی به جراحی لیفت صورت ندارند یا از اسکار آن وحشت دارند و اینکه انجام آن معمولا به دهه‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ی ششم زندگی موکول می‌شود، در حالی که انجام آراف از سنین بسیار کمتر و به دفعات ممکن است، می‌توانید ازچهره ای جذاب‌تر و جوان‌تر به راحتی بهره مند شوید.

برای بهره‌ گیری از بهترین خدمات زیبایی مانند کاشت مو در اصفهان می‌توانید به کلینیک صدف مراجعه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صمدی [ 1402-06-25 ]
برای رفع جای جوش و اسکار آکنه چند جلسه نیازه و اینکه آر اف فرکشنال غبغب رو درمان میکنه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه مزوتراپی و پی آر پی مومقایسه مزوتراپی و پی آر پی مو

یکی از فاکتورهایی که به شدت در زیبایی فرد تاثیر گذاراست پرپشتی و خوش حالت بودن مو است . برای درمان کم پشتی مو ، ریزش مو و جلوگیری از طاسی روش های مختلفی وجود دارد ... ادامه مطلب

بهترین راه ها و روش های جوانسازی گردنبهترین راه ها و روش های جوانسازی گردن

جوانسازی پوست گردن، مجموعه ای‎ از روش‌ های جراحی یا غیر جراحی برای جوانسازی و از بین بردن علائم پیری پوست است که در طول زمان یا بر اثر عوامل ژنتیکی ... ادامه مطلب

بیماری پوستی آکانتوزیس نیگریکانسبیماری پوستی آکانتوزیس نیگریکانس

ناهنجاری آکانتوزیس نیگریکانس نوعی بیماری پوستی است که موجب تیرگی یا ضخیم شدن یک یا چند ناحیه از پوست می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین