منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

نکات مهم کاشت مو

آنچه در این مطلب میخوانید

نکاتی پیرامون کاشت مو

کاشت و پیوند مو به صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی بوده و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ‌ گونه دردی حس نمی‌کند. پس از اتمام یک جلسه کاشت مو (که حدود 3-8 ساعت طول می‌کشد) به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته می‌شود.
بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می‌ کند. در روز دوم بعد از عمل می‌تواند به حمام برود؛ اما دلمه‌ هایی در محل کاشت ایجادشده که نباید دستکاری شود و این دلمه‌ها تا روز پانزدهم از بین می‌ روند.
موهای کاشته شده به مدت 2 هفته رشد می‌کنند که این اتفاق نشان دهنده‌ ی گرفتن پیوندهاست؛ اما درصد زیادی از موها از هفته سوم شروع به ریزش کرده و موهای جدید از ماه دوم به بعد ظاهر می‌شوند که در ابتدا این موها نازک و کرکی شکل بوده و به مرور ضخیم می‌شوند.
در اغلب افراد همراه با ریزش موهای کاشته شده تعدادی از موهای قبلی بیمار در اطراف محل کاشت نیز وارد فاز استراحت شده و ریزش پیدا می‌کنند و محل کاشت برای مدتی (شاید تا حدود 4 ماه) کم پشت‌تر از سابق دیده می‌شود، این حالت شوک نامیده شده و موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده تراکم مورد انتظار ایجاد می‌شود.
موهای کاشته شده در 6 ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می‌شوند و از ماه ششم به بعد موها پرپشت تر شده و تا 12 ماه کامل می‌شوند.

نکات کاشت مو

بهبودی

دوره ریکاوری در افراد مختلف، متفاوت می‌باشد. برای ۲۴ ساعت پس از عمل، نباید رانندگی کرده و یا با ماشین آلات خطرناک کار کنید.
بخیه‌های احتمالی استفاده شده در این درمان معمولاً پس از گذشت ۷ روز کشیده می‌شوند و پیوندهای زده شده پس از گذشت ۱۰ روز در محل خود محکم می‌شوند.
پس از گذشت ۱ تا ۲ روز از عمل پیوند موی طبیعی، اکثر بیماران نیازی به استفاده از داروهای مسکن برای کاهش و کنترل درد ندارند.
وضعیت پیوند مو سر بیمار با توجه به مجموعه‌ای از شرایط همچون مقدار موی موجود روی سر فرد، شرایط پوستی و ویژگی‌های درمانی بیمار، در فاصله زمانی کمتر از یک ماه برای سایرین غیر قابل تشخیص خواهد شد.
به هرحال، این شرایط برای بعضی بیماران برای مدت دو تا سه ماه برطرف می‌شود. موهای پیوند زده شده فرآیند رشد خود را با گذشت ۳ تا ۴ ماه پس از عمل جراحی شروع می‌کنند. به این ترتیب رشد کامل و عادی موها پس از کاشت موی طبیعی به یک سال زمان نیاز دارد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : مزایا و معایب کاشت مو به روش fit

توصیه و مراقبت‌ های پس از کاشت مو

مراقبت بعد از کاشت مو از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد .
شب پس از انجام عمل کاشت مو و چند شب پس از آن، بهتر است سر خود را بالاتر از بقیه اعضای بدن قرار دهید. در صورت نیاز برای خواب و درد داروهایی تجویز می‌شود. عموماً به داروهای آنتی بیوتیک نیازی نیست.
صبح پس از جراحی کاشت مو، هدبند را خارج می‌سازید و دوش می‌گیرید و پوست سر خود را سه مرتبه می‌شویید، فقط برای روز اول این کار را انجام دهید.
در روزهای باقی مانده هفته، باید روزی دو مرتبه دوش بگیرید. به شما آموزش داده میشود که در حین دوش گرفتن به آرامی ناحیه کاشته شده را با یک شامپوی مخصوص به آرامی تمیز کنید.
گرافت‌های واحد فولیکولی به خوبی در نواحی دریافت کننده قرارگرفته‌ اند و در حین دوش گرفتن از جای خود بیرون نمی‌آیند. درصورتیکه از دستورالعمل‌ های عرضه شده پیروی کنید، پس از اولین دوش، دیگر به بانداژ نیازی نخواهید داشت.
اگرچه برای هفته اول پس از جراحی ریزش مو باید با احتیاط با موی خود رفتار کنید،

اینستاگرام کلینیک صدف
ده روز پس ازآن می‌توانید شامپو زدن، شانه زدن و مراقبت‌های موی نرمال را از سر بگیرید. در این زمان، گرافت‌ها به خوبی سر جای خود محکم شده‌اند. همچنین در این زمان می‌توانید موهای خود را کوتاه کنید. چهار هفته پس از کاشت مو، در صورت تمایل، می‌توانید موهای خود را رنگ کنید.
عموماً بیماران می‌توانند کارهای روزمره خود را فوراً پس از عمل کاشت مو از سر بگیرند. ورزش محدود در اولین هفته شروع می‌شود. برای چند هفته پس از جراحی کاشت مو بسته به نوع برش ناحیه اهدا کننده و شل بودن پوست سر، باید از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری کنید.
اقدام به پیگیری درمان و مراجعات بعدی به متخصصان کلینیک صدف، بهترین راه برای اطمینان از موفقیت کامل عمل کاشت مو و رسیدن به نتایج ایده آل می‌باشد.

کلینیک زیبایی صدف اصفهان ، همراه با تیم حرفه‌ای و پزشکان مجرب جهت انجام خدمات رفع تیرگی پوست در خدمت همه شما عزیزان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جمشید [ 1402-07-13 ]
سلاام روز بخیر میخواستم بدونم موهای کاشته شده از چه زمانی رشد می کنند و چه زمانی نتیجه نهایی مشخص میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان مشکلات و بیماریهای پوستی با اوزون تراپیدرمان مشکلات و بیماریهای پوستی با اوزون تراپی

اوزون تراپی پوست یک روش جدید درمان طبیعی است که با کمترین عوارض و صرف هزینه کم برای شما پوستی درخشان و سالم را ایجاد می کند ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر میکرونیدلینگکاربرد لیزر میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی روش مکانیکی است که با ابزار دستی شبیه قلم و حاوی 12 سوزن بسیار ریز استریل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

عملکرد و عوارض لیزر کیوسوئیچعملکرد و عوارض لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ مفید برای درمان لک‌ های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده‌ اند است . و به خوبی لک‌ های تیره سطح پوست را درمان می نماید . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین