منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

درمان مشکلات پوست

آنچه در این مطلب میخوانید

جوانی و زیبایی از نعمت‌های خدادادی است و باید برای حفظ آن تلاش کنید. افرادی که به چهره خود اهمیت می‌دهند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. بد نیست شما هم بیشتر قدر نعمت زیبایی خود را بدانید و برای حفظ آن تلاش کنید. طی چهار هفته بیشتر به زیبایی خود اهمیت دهید تا بعد از اتمام دوران تغییرات ظاهری مثبتی را در چهره خود ببینید.

هفته اول : کلاژن‌ سازی پوست را تقویت کنید

شب‌ ها هنگامی که به خواب می‌روید، فرایند ترمیم پوست آغاز می‌شود، در این زمان جریان خون پوستی تندتر شده در نتیجه ذخیره اکسیژن پوست افزایش می‌یابد و اسیدهای آمینه پوست وارد عمل شده کلاژن تولید می‌کنند که دشمن شماره یک چروک‌ های پوست است، اگر فقط خواب کافی (حدود هشت ساعت) داشته باشید این اتفاقات می‌افتد. خوشبختانه به راحتی می‌توان خوابید، فقط کافی است قبل از خواب از خواندن داستان‌های مهیج و پراسترس و گوش دادن به اخبار و خوردن قهوه خودداری کنید.

بهترین فعالیت

ورزش جریان خون را تقویت کرده در نتیجه اکسیژن بهتر و بیشتر داخل اندام‌های حیاتی و بافت‌ها می‌شود، اندورفین‌ها آزاد شده و جایی برای استرس باقی نمی‌گذارند، در این میان پوست نیز بی نصیب نمی‌ماند (البته فواید ورزش برای قلب، ریه‌ها، عضلات و خلق و خو لازم به ذکر نیست)
نرمش‌های اندام تحتانی، مناسب تقویت جریان خون است زیرا بزرگترین عضلات بدن شما را به تحرک می‌اندازد، نظیر بالا رفتن از پله، دوچرخه سواری، کلاغ پر و پرش به جلو. نرمش و ورزش باعث خروج مواد زائد از صورت شما هم می‌شود، فقط 20 دقیقه نرمش و عرق ریختن پف زیر چشم‌ها را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد اما به خاطر داشته باشید که نرمش‌های شما حداقل چند ساعت با خوابتان فاصله داشته باشد زیرا هورمون‌های خونی که بعد از نرمش ترشح می‌شوند، نمی‌گذارند راحت و سریع به خواب روید.

بهترین توصیه

هزارمین دلیل برای حذف کامل شکر از رژیم غذایی. براساس مطالعات صورت گرفته شکر با فیبرهای کلاژنی پرکننده پوست پیوند خورده، آنها را سفت وسخت کرده و در نهایت منجر به بروز چروک می‌شود. گفته می‌شود عملکرد کرم‌های زیبایی جدید شکستن این پیوند کلاژن شکر است.

هفته دوم : هر شب پاکسازی کنید

یادتان باشد هر سن و سالی که دارد یا پوستتان از هر نوع که باشد، پاک کردن پوست از آلودگی و دود و البته آرایش‌های صورت قبل از خزیدن زیر لحاف، بسیار بسیار ضروری است.
به منظور رسیدن به بهترین نتیجه به جای صابون، از یک پاک کننده ملایم ساده استفاده کنید. صابون حاوی سورفکتانت (مواد شیمیایی مولد کف) است که موجب خشکی و تشدید چروک‌های ظریف پوست می‌شود.

درمان مشکلات پوست در اصفهان

لایه برداری را فراموش نکنید

در اواسط دهه 20 زندگی، بازسازی سلول‌های پوستی از هر 21 روز به هر 30 روز کاهش می‌یابد، و با ورود به دهه 40 این زمان به 40 روز می‌رسد.
برای داشتن پوستی درخشان‌تر خودتان سلول‌های مرده را جدا کنید، با مصرف یک کرم لایه برداری پوست ، پوست شما سریع‌ تر خود را ترمیم و دوباره سازی می‌کند.
رتینوئیدها، نسخه درمانی ویتامین A، بهترین ماده برای تسریع سلول‌سازی است که کلاژن‌سازی رانیز سرعت بخشیده و خطوط ظریف صورت را محو می‌کند. Renova و Retin-A برای پوست معجزه می‌کنند.
رتینول، از خانواده رتینوئیدها که بدون نسخه در دسترس قرار دارد، ضد چروک و آکنه است اما هر دوی این محصولات باعث قرمزی و پوسته پوست شدن پوست می‌شود.

به منظور کاهش این عوارض جانبی، مصرف فقط کمی کرم، به اندازه نخود، روی تمام قسمت‌های صورت و گردن توصیه می‌شود.
اگر می‌خواهید ببینید به اندازه استفاده کرده‌اید یا خیر، یک عدد دستمال کاغذی روی صورتتان قرار دهید، اگر افتاد یعنی کافی و به اندازه بوده است اما اگر به صورتتان چسبید یعنی بیش از حد استفاده کرده‌اید.

هفته سوم : چروک‌ ها و جوش‌ ها را محو کنید

نور آفتاب مسئول بیش از 90 درصد پیری‌های زودرس پوست است. اما هنوز هم فقط عده‌ای کم هر 365 روز سال از ضد آفتاب استفاده می‌کنند. عادت کنید هر روز صبح حتی اگر هوا ابری یا بارانی است، به اندازه یک قاشق چایخوری پر ضد آفتاب به صورت و گردن خود بمالید و البته همیشه بهترین نوع محصول را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

بهترین توصیه

مصرف مرطوب کننده فراموش نشود در کنار فواید آنی، استفاده از مرطوب کننده‌ها از آسیب‌های آینده هم جلوگیری می‌کند. به دنبال نوعی مرطوب کننده باشید که خواص ضدآفتاب هم داشته (مقاومت در برابر اشعه‌های UV و رادیکال‌های آزاد ناشی از آن) و حاوی مواد ضد پیری مانند پپتیدها باشد که در تولید کلاژن مؤثر است.

آکنه‌ ها را بکشید

در این هفته پوست شما هم صبح و هم شب نیازمند مراقبت بیشتر است زیرا بالایی‌ترین لایه آن طی لایه برداری برداشته شده است. مصرف روزانه کرم صورت از تحریک پوستی جلوگیری و رطوبت طبیعی پوست را تامین می‌کند. محققان مصرف لایه‌ای ضخیم از فرمولاسیونی حاوی گلیسرین و اسید هیالورونیک را توصیه می‌کنند که جاذب آب است. در صورتی که پوست شما مستعد آکنه است، از فرمولاسیون ژلی فاقد چربی یا لوسیون استفاده کنید که در عین تامین رطوبت پوست، منافذ پوستی را نمی‌بندد. مصرف مرطوب کننده در تابستان و اوایل پاییز اصلا فراموش نشود. درحالی‌که هوای مرطوب پوست را تازه نگه می‌دارد، گرمای شدید و نور خورشید آن را خشک می‌کند.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

بهترین توصیه

به تازگی انواع سرم‌های مراقبتی پوست حرف و حدیث‌های زیادی به پا کرده‌اند که البته اکثر آنها درست است، آنها با محتوای بالایی از مواد فعال در عین حال سبک بوده به راحتی به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کنند. به هنگام خرید به دنبال سرم‌های ضد پیری باشید که حاوی پپتیدهای سفت کننده، فاکتورهای ترمیمی و دوباره سازی پوست و انواع گیاهان دارویی و البته نیاسین امید (ویتامین B) سفیدکننده است.

هفته چهارم : آبرسانی را در اولویت قرار دهید

با آبرسانی پوست می‌توانید پوست خود را جوان کنید. آبرسانی پوست را ترمیم و پاکسازی کره و آن را شاداب می‌کند. تاثیر آبرسانی موقت است و برای حفظ سلامت پوست خود می‌توانید حتی هفته‌ای چهار بار این کار را انجام دهید. درواقع در آبرسانی پوست یا هیدرودرمی رطوبت کافی به پوست میرسد. درست است که در هر سنی می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید اما بهترین سن آبرسانی پوست 30سال به بالاست که زمان شروع چروک‌های روی پوست است.

اگر سنتان بیشتر از 30سال است، حتما پوست خود را آبرسانی کنید و چین و چروک‌ های سطحی را از پوست خود دور کنید. فراموش نکنید که آبرسانی کار درمانی نیست و تنها برای شادابی پوست انجام می‌شود. در آبرسانی باید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید، بهتر است بدانید که برای افرادی که پوست چرب دارند، استفاده از این تکنیک توصیه نمی‌شود چون ممکن است باعث ایجاد جوش شود.

بهترین توصیه

می‌توانید ابزار آبرسانی را از داروخانه تهیه کنید و خودتان در خانه به راحتی این کار را انجام دهید، برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی پوست از دستگاه بخور با کرم‌ های مخصوص آن استفاده کنید. با این کار بخار آب جذب پوستتان می‌شود و شادابی به پوست شما می‌رسد. فراموش نکنید که بعد از آبرسانی پوست حتما از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت همچنان در پوست شما باقی بماند.

کلینیک صدف یکی از مجهز‌ترین مراکز پوست و مو در اصفهان می‌ باشد که با بهره گیری از به روزترین تجهیزات دنیا آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه‌ی کاشت مو به شما عزیزان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :نجمه زمانی [ 1402-07-05 ]
سلام میکرودرم ابریژن هم برای درمان مشکلات پوستی خیلی خوبه من چون انجام دادم نظرمثبتم رو میگم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فواید پاکسازی پوست چیست ؟فواید پاکسازی پوست چیست ؟

برداشت سلول‌های مرده یا اگزفولیشن ،پاکسازی آلودگی‌ ها، چربی‌ ها،کمک به پوست با آبرسانی، تغذیه یا بهبود خونرسانی از مزایای پاکسازی پوست است . ... ادامه مطلب

ماندگاری بوتاکس را چگونه بالا ببریم؟ماندگاری بوتاکس را چگونه بالا ببریم؟

قبل از اینکه بدانیم چه چیزی ماندگاری تزریق بوتاکس را افزایش می‌ دهد، ضروری است تا با بوتاکس و نحوه عملکرد آن آشنا شویم . ... ادامه مطلب

آشنایی با مدل های مختلف ریزش موآشنایی با مدل های مختلف ریزش مو

امروزه ریزش مو بسیار شایع شده ریزش مو و یا آلوپسی باعث نگرانی در بین نسل جوان می باشد ، در این مقاله به برخی از دلایل ریزش مو پرداخته شده است . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین