منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / جوان سازی پوست با مزوتراپی

جوان سازی پوست با مزوتراپی

آنچه در این مطلب میخوانید

کاهش وزن ناگهانی، عوامل ژنتیکی، بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض پرتوهای خورشید، استرس زیاد و تغذیه نادرست ازجمله عوامل مؤثر در افتادگی و شل شدن پوست هستند. البته روش‌های مختلفی برای جوان‌ سازی پوست وجود دارد که می‌توان به تزریق ژل و بوتاکس و فیلر، تزریق چربی و عمل جراحی برای لیفت صورت اشاره کرد. امروزه مزوتراپی از جمله روش‌های مؤثر و شایع برای درمان افتادگی و شل شدن پوست و داشتن پوستی جوان و شاداب می‌باشد. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار باریک و ظریف، مقادیر بسیار کمی هیالورونیک‌ اسید، ویتامین، مواد معدنی یا سایر عناصر فعال، در اطراف نواحی مورد نظر پوست صورت تزریق می‌ گردد.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

مزوتراپی پوست صورت می‌تواند با اهداف مختلف زیبایی و درمانی انجام شود که برای هریک از اهداف درمانی، ترکیب مخصوصی تزریق می‌شود. به طور مثال برای جوان‌سازی پوست، ترکیب مخصوص در اطراف چین و چروک‌ های صورت و گردن تزریق می‌شود. این ماده را می‌توان در پوست قفسه‌ی سینه و چروک‌های پشت دست نیز تزریق کرد. مزوتراپی جوان‌سازی پوست را می‌توان به صورت دستی و با کمک سرنگ یا با استفاده از دستگاه مخصوص مزوتراپی پوست و به‌صورت خودکار انجام داد. این درمان را می‌توان بر روی تمامی انواع پوست‌ها انجام داد.

روش مزوتراپی نه ‌تنها برای درمان، بلکه برای پیشگیری از به وجود آمدن چین‌وچروک‌های صورت و درمان آکنه و جوش صورت و بدن، جای زخم، کلوئید (برآمدگی گوشتی ایجادشده در اثر زخم یا بردگی)‌ و جای سوختگی نیز می‌توان استفاده کرد. مزوتراپی پوست با توجه به شرایط بیمار معمولا ۵ تا ۸ جلسه زمان می‌برد و بیمار در حین انجام آن درد اندکی را احساس می‌کند. عوارض مزوتراپی پوست مثل قرمزی، سوزش و کبودی موقتی است و بعد از چند روز رفع می‌شود.

جوانسازی صورت با مزوتراپی

مزوتراپی برای درمان پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و غبغب گلو

یکی دیگر از کاربردهای مؤثر روش مزوتراپی، کمک به رفع پف زیر‌ چشم و غبغب است. در این روش از سوزنی بسیار ظریف که تا عمق ۲ تا ۴ میلی‌متری پوست نفوذ می‌کند، استفاده می‌کنند. معمولا پف زیر‌ چشم و غبغب در ۴ یا ۵ جلسه رفع خواهد شد. با بالا رفتن سن یا مواردی همچون تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی، مشکلات ژنتیکی، کم‌خوابی یا بی‌خوابی، مصرف دخانیات، گردش خون نامناسب و رژیم‌های سخت و غیر‌اصولی دور چشم‌ها تیره می‌شود. در روش مزوتراپی با تزریق مواد به پلک و اطراف چشم با سوزن‌های بسیار نازک تیرگی دور چشم رفع می‌شود.

چه کسانی نمی‌ توانند مزوتراپی انجام دهند؟

زنان باردار و شیرده
افراد مبتلا به دیابت
افراد مبتلا به سرطان
کسانی که سابقه‌ی سکته قلبی دارند
افراد مبتلا بیماری‌های قلبی و عروقی
افراد دارای تبخال فعال

مراقبت‌ های لازم پیش از انجام مزوتراپی

اگر قصد انجام مزوتراپی را دارید، یک هفته قبل از انجام آن مصرف آسپرین و داروهای ضد‌التهاب استروئیدی را قطع کنید چرا که این داروها خطر خونریزی و کبودی را بیشتر می‌کنند.

مراقبت‌ های لازم بعد از انجام مزوتراپی

مزوتراپی یک عمل غیرتهاجمی و بدون درد است که در حالت هوشیاری کامل بیمار انجام می‌شود به همین دلیل بعد از عمل بیمار نیاز به استراحت ندارد و می‌تواند بلافاصله کارهای روزمره‌اش را از سر بگیرد. با این‌همه بعد از مزوتراپی موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

برخی افراد ممکن است به دلیل کبودی و تورم و درد در محل تزریق نیاز به یک روز استراحت داشته باشند
حمام کردن در روز اول ممنوع
آفتاب گرفتن و برنزه کردن پس از مزوتراپی ممنوع
شنا کردن تا ۲۴ ساعت ممنوع است
هرگونه لایه‌ برداری و الکترولیز در زمان درمان ممنوع
تا ۲۴ ساعت انجام فعالیت‌های سنگین ممنوع
در صورت انجام مزوتراپی روی پوست از ضد‌آفتاب استفاده کنید
در صورت وجود درد یا سوزش از کمپرس سرد روی محل استفاده کنید

کلینیک صدف اصفهان با مجرب ترین پزشکان و با استفاده از سیستم به روز دنیا آماده ارائه خدمات در زمینه لیفت ابرو می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راضیه مرادی [ 1402-07-13 ]
برای رفع لک و مک و اسکار جوش هم میتونمیم از مزوتراپی استفاده کنیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض و مزایای تزریق ژل و فیلرعوارض و مزایای تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل یک روش درمانی غیرجراحی و کم‌ تهاجمی است که جهت اصلاح چین و چروک‌ ها و خطوط عمیق حاصل از افزایش سن ، زیر پوست تزریق می‌ شوند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر به لبتزریق فیلر به لب

تزریق فیلر لب حجم از دست رفته بافت پوست را بر می‌گرداند و تزریق فیلر لب برای حجیم کردن و خوش فرم نمودن طبیعی لب‌ ها انجام می‌ شود . ... ادامه مطلب

لیزر جنسیس چیست؟لیزر جنسیس چیست؟

لیزر جنسیس از انواع لیزر غیرتهاجمی است که به کمک آن می توان رنگ پوست را یکدست و روشن کرد، همچنین چین و چروک های ظریف پوست را کاهش داد و اسکارها، منافذ ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین