منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوستی / پاکسازی پوست صورت چیست؟

پاکسازی پوست صورت چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل پاکسازی پوست یا لایه برداری پوست (پیلینگ) گفته می‌شود که توسط این عمل یک لایه سطحی از سلول‌های مرده پوست که حاوی جوش، جای جوش و لکه‌ های قهوه‌ ای روی پوست بوده، برداشته می‌شود. در نتیجه این عمل، مشکلات پوستی مانند کدر بودن، زبر بودن، منافذ باز پوست و چروک‌ های ریز از بین رفته و پوست حالتی شاداب و باطراوت پیدا می‌کند. امروزه پاکسازی پوست با لیزر بسیار مورد استفاده متخصصین پوست قرار گرفته است ولی همچنان برخی از خانم‌ها برای رفع این مشکل از کرم لایه بردار پوست استفاده می‌کنند و یا بدنبال تهیه یک لایه بردار قوی پوست هستند تا مشکلات پوست خود را برطرف کنند.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

فواید لایه برداری یا پاکسازی پوست

عوارض سوء تابش اشعه فرابنفش را می‌توان به بدخیمی‌های پوستی، لکه‌های پوستی، کک و مک ، تلانژکتازی (گشاد شدن عروق)، کراتوزهای آفتابی، تغییر رنگ پوست و ایجاد چین و چروک در پوست اشاره نمود. برای درمان پوست‌های آسیب دیده مجموعه‌ای از روش‌ها به نام پیلینگ صورت می‌ گیرد که موجب تصحیح بسیاری از مشکلات پوست می‌شود و حتی در مواردی ممکن است لایه برداری برای جای جوش هم مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین فواید پاکسازی پوست صورت را نباید دست کم بگیرید.

پاکسازی پوست در اصفهان

لایه برداری پوست صورت را چه زمانی انجام دهیم؟

به عنوان یک قانون کلی باید گفت هرچه لایه برداری کمتر انجام شود، بهتر است. هدف از لایه برداری به هیچ وجه باقی گذاشتن لکه‌های قرمز و یا پوست متورم و ملتهب نیست بلکه هدف این است که پروسه طبیعی جایگزینی پوست تسریع شود و در نهایت پوستی شفاف برای شما باقی بماند. فاصله زمانی تعیین شده بین لایه برداری پوست صورت به نوع پوست شما بستگی دارد.

پاکسازی پوست صورت یکی از روش‌هایی می‌باشد که شما می‌توانید با انجام آن به زیبایی و روشنایی موردنظر پوست خودتان دست پیدا کنید. این روش زیر نظر متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان قابل انجام می‌ باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع لایه برداری پوست

یک نوع تقسیم بندی براساس نوع عامل لایه برداری وجود دارد

1- پیلینگ شیمیایی

لایه برداری شیمیایی به معنی تخریب و برداشت کنترل شده لایه‌هایی از پوست به واسطه ترکیبات شیمیایی با هدف محو آثار باقیمانده از جوش و آکنه، کک ومک و انواع لکه‌های پوستی است. پیلینگ بسته به عمق آن از یک روز تا دو هفته به طول می‌انجامد، پوستی جدید جایگزین می‌گردد. عمق پیلینگ به غلظت ماده موثره، تعداد دفعات مصرف و مدت زمانی که روی پوست می‌ماند، بستگی دارد. از اینگونه مواد می‌توان به سالسیلیک اسید، اسید لاکتیک، اسید کربولیک (فنل) اسید تری کلرواستیک، رزور سینول، اسیدرتینوئیک اشاره نمود.

2- پیلینگ مکانیکی

در پیلینگ مکانیکی به وسیله وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده می‌شود و در رفع اسکارهای عمیق‌تر ناشی از آکنه‌ها کاربرد بیشتری دارد.

3- پیلینگ لیزری

پیلینگ لیزری که در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد در حال حاضر از دو نوع لیزر برای لایه برداری استفاده می‌شود. لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیم یاگ که در این دو نوع لیزر از خواص تبخیر آب و نکروز گرمایی آنها برای لایه برداری پوست استفاده می‌شود.

انواع پیلینگ پوست بر اساس عمق لایه برداری پوست

ملایم‌ترین نوع لایه برداری است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی‌حسی، با استفاده از فرآورده‌های حاوی یک اسید رقیق روی انواع پوست قابل اجراست. اساساً اپیدرم یا روپوست را مورد عمل قرار می‌دهد و در مواردی چین و چروک‌های ظریف ناشی از آفتاب، کک و مک، لکه‌های بارداری و تغییرات رنگ پوست، اسکارهای خفیف آکنه و ضایعات آفتابی خفیف به کار می‌رود. پوست ریزی اندکی به مدت 5-3 روز ایجاد می‌شود و یک هفته بعد قابل تکرار است. باید توجه داشت که آثار مثبت این نوع پیلینگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چین و چروک یا لکه‌های پوستی نمی‌باشد. لذا برای کسب نتایج مطلوب تکرار آن الزامی است.

در پیلینگ متوسط لایه‌برداری عمیق‌تر و موثرتر از پیلینگ سطحی بوده و به درم یا پاپیلر می‌رسد و ترمیم آن حدود 8-7 روز طول می‌کشد و در صورت نیاز بالینی چند هفته بعد می‌توان آن را تکرار کرد. از آنجایی که پیلینگ متوسط موجب سوختگی درجه 2 پوست می‌گردد، عوارض آن از نوع قبلی بیشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامی است. احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پیلینگ متوسط از بین بردن چین و چروک‌های خفیف تا متوسط تغییرات پیگمانتاسیون و لکه‌های پوستی، ضایعات جدی و سایر آثار دراز مدت ناشی از تشعشات خورشید است.

این پیلینگ به درم رتیکولر و لایه‌های عمیقی پوست نفوذ می‌کند و موجب سوختگی درجه 2 می‌شود. در مواردی که ضایعات عمیق مانند چین‌های عمیق پوستی و اسکارهای شدید آکنه و در بیمارانی که دچار پیری پوست ناشی از آفتاب بوده ولی مایل به جراحی نیستند استفاده می‌شود. از سایر انواع پیلینگ موثرتر ولی در عوض دارای عوارض جانبی شدیدتر است. جایگزینی پوست جدید از 10 تا 14 روز بعد آغاز می‌شود. بنابراین پوست تا 3 هفته قرمز و ملتهب بوده، درمان کامل آن ممکن است تا چندین ماه به طول بیانجامد استراحت در منزل پس از انجام این نوع پیلینگ الزامی است.

مراحل پاکسازی پوست

پاکسازی در3 مرحله انجام می شود.

* پاکسازی روزانه
* پاکسازی هفتگی
* پاکسازی ماهیانه

پاکسازی روزانه، بسته به پوست فرد می‌تواند در پوست‌های چرب 2 بار در روز. صبح و شب و در پوست‌های خشک و مختلط یکبار شب انجام شود. برای پاکسازی پوست مواد لازم بسته به نوع پوست می‌توان از شیر پاک‌کن و شوینده‌های غیر صابونی مانند ژل‌های شستشو استفاده کرد.
فراموش نکنید که استفاده از مرطوب کننده بعد از پاکسازی همیشه لازم است این مرطوب کننده در افراد جوان باید صرفاً جهت آبرسانی به پوست و در افراد مسن حاوی مواد تغذیه کننده و ضد چروک نیز باشد.
پاکسازی هفتگی که معمولا بعد از حمام باید انجام شود. شامل استفاده از لایه بردارهای مکانیکی (اسکراب) و استفاده از ماسک صورت می‌باشد. اسکراب با توجه به نوع پوست می‌تواند حاوی مواد لایه‌بردار قوی یا دانه‌های ریز و نسبتاً زبر مانند جهت پاکسازی پوست باشد.

عوارض و مزایای پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به روش میکرودرم ابریژن بی خطر و سریع است و دارای فواید بسیاری است. با استفاده از این روش می‌توان مواردی چون جوش صورت، چین و چروک‌ها و سایر علایم مرتبط با سن را کاهش دهید و به مرور از بین ببرید. با وجود اینکه برای از بین بردن جای جوش بسیار مفید است و زخم‌های سطحی را بهبود می‌بخشد با این وجود به تمام پوست‌ها با هر خصوصیتی که دارند (رنگ و نوع آن، درخشش و تازگی) می‌دهد و می‌توان گفت که این روش از روش‌های بدون عوارض است. در این روش از کریستال‌هایی استفاده می‌شود که حساسیت زا نیستند و درمان عالی برای افرادی هستند که دارای پوست‌های حساس به مواد شیمیایی به شمار می‌روند. نکته مهمی که وجود دارد این است ما به شما پیشنهاد میدهیم که پاکسازی پوست صورت توسط پزشک متخصص و با تجربه کلینیک صدف انجام شود تا هیچگونه خطری متوجه بیمار نشود. در برخی موارد پس از درمان، می‌توان سوزش خفیفی در پوست احساس می‌شود.

مزایای پاکسازی پوست

1.قیمت پاکسازی پوست مناسب است
2.بعد از انجام پاکسازی پوست نیازی به استراحت و دوره نقاهت ندارد
3.تاثیر پاکسازی پوست بلافاصله بعد از انجام پاکسازی قابل مشاهده است
4.فواید پاکسازی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برای پوست دارد

کلینیک زیبایی صدف اصفهان، همراه با تیم حرفه‌ای و پزشکان مجرب جهت انجام خدمات لیزر موهای زائد در خدمت شما عزیزان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه جعفری [ 1401-09-11 ]
برای ازبین بردن لک روی بینی وگونه آیاپیلینگ موثراست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری پوستی پسوریازیس چیست؟بیماری پوستی پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یا صدفک یک بیماری خودایمنی مزمن است که باعث افزایش سرعت ساخت سلول های پوستی می شود. ... ادامه مطلب

علت و درمان شلی و افتادگی پوستعلت و درمان شلی و افتادگی پوست

راهها و متدهای بسیار متنوعی برای درمان مشکل شلی و افتادگی پوست ابداع و کشف شده است که در ادامه بدان میپردازیم. ... ادامه مطلب

جوانسازی و ترمیم پوست با لیزر فرکشنال CO2جوانسازی و ترمیم پوست با لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال بهترین روش درمانی منفرد برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست است. چنانچه قصد جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوستی را دارید این مقاله ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین