منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

جراحی زیبایی پلک

آنچه در این مطلب میخوانید

بطور کلی جراحی پلک سه نوع جراحی اصلی را شامل می‌شود که هریک مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد
جراحی پلک فوقانی: درجراحی پلک فوقانی پوست اضافه روی پلک فوقانی و کیسه‌های چربی (که به صورت پف کردگی بالای پلک می‌باشد) برداشته می‌شود.
به علاوه در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می‌توان آن را در حین عمل اصلاح کرد.

ادرس اینستاگرام
جراحی پلک فوقانی باعث بهبود شکل و موقعیت پلک فوقانی می‌شود. به علاوه در صورتی که وجود پوست اضافه یا افتادگی پلک باعث محدودیت دید شده باشد این مشکل را برطرف می‌کند و در مجموع ظاهری جوان‌تر و هوشیارتر به فرد می‌بخشد. گاهی عمل جراحی بالا کشیدن ابرو نیز همراه با جراحی پلک فوقانی انجام می‌شود.
جراحی زیبایی پلک پایین، بیشتر به منظور برداشتن کیسه‌های چربی زیر پلک تحتانی که حالت پف کردگی چشم را ایجاد می‌کنند انجام می‌گیرد. معمولاً بخشی از پوست پلک تحتانی نیز برداشته می‌شود. این تغییرات در مجموع باعث ایجاد ظاهری جوان‌تر در فرد می‌شود.

روش جراحی پلک و چشم

جراحی پلک را می‌توان در کلینیک صدف اصفهان انجام داد. معمولاً جراحی به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری ندارد. زمان انجام جراحی متغییر است و بسته به آن که جراحی روی پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام گیرد بین یک تا سه ساعت طول می‌ کشد.
جراحی معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود اما بسته به وضعیت بیمار و با صلاح دید پزشک ممکن است بیمار به طور کامل بیهوش شود.

جراحی پلک

نتایج مفید جراحی پلک

بهبود میدان دید
افزایش اعتماد به نفس
باقی ماندن نتیجه عمل برای سال‌های متمادی و گاهی تا پایان عمر

دوران نقاهت چقدر است؟

بخیه‌ها در جراحی پلک معمولا با نخ‌های قابل جذب بوده و نیاز به کشیدن ندارند. بستری بیمار هم ممکن است از نصف روز تا حداکثر یک شب متغیر باشد. علاوه براین بلافاصله بعد از جراحی، بیمار قادر به باز کردن چشم‌هایش خواهد بود و تنها ممکن است تا چند روز ورم و کبودی دور چشم داشته باشد، بنابراین بهتر است دو روز در منزل استراحت کند. استفاده از کمپرس یخ نیز باید بلافاصله بعد از عمل شروع شود و تا یک روز ادامه یابد. آب زدن به چشم‌ها بعد از ۴۸ ساعت اشکالی ندارد، همچنین در چند روز اول موقع خوابیدن سر باید با زاویه ۳۰ درجه بالاتر باشد. این عمل معمولا درد ندارند و اگر هم داشته باشند ظرف ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول برطرف می‌شوند. میزان تورم در عمل‌های مختلف، متفاوت است. ورم‌های شدید و کبودی‌ها معمولا طی دو تا سه هفته اول رفع می‌شوند. ورم‌های متوسط نیز بعد از حدود سه ماه در ناحیه پلک و صورت اصلاح می‌شوند. نتیجه نهایی عمل جراحی پلک هم معمولا بعد از ۶ تا ۱۰ ماه در نظر گرفته می‌شود.

خطرات و عوارض جراحی پلک چیست؟

عوارض جراحی پلک شامل خونریزی داخل چشم، ناتوانی در بستن کامل چشم، برگشتن پلک به داخل یا خارج، خشکی چشم، باقی ماندن جای برش می‌باشد. خطرناک‌ترین عارضه عمل نیز همان خونریزی داخل چشم است که با ایجاد فشار روی عصب بینایی ممکن است موجب کوری فرد شود. ناتوانی در بستن چشم به علت برداشته شدن بیش از حد پوست پلک رخ می دهد. به همین دلیل همیشه به جراحان توصیه می‌شود تا حداکثر محافظه کاری را در جراحی پلک انجام دهند. درواقع کم برداشتن همیشه بهتر از زیاد برداشتن است. اگر مختصری از شلی پوست پلک بالا باقی بماند بسیار بهتر از این است که چشم همیشه باز بماند زیرا بازماندن چشم موجب خشکی قرنیه و به دنبال آن زخم، عفونت و کدر شدن قرنیه می‌شود. این امر نیز به نو به خود موجب از دست دادن بینایی فرد می‌شود. برداشتن بیش از حد پوست پلک تحتانی باعث می‌شود لبه آن به طرف پایین کشیده شود و سفیدی چشم بیشتر در دید قرار گیرد و ظاهر نامناسبی برای بیمار ایجاد کند.

کلینیک صدف اصفهان با مجرب ترین پزشکان و با استفاده از سیستم به روز دنیا آماده ارائه خدمات در زمینه کاشت ابرو می‌ باشد


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یلدا [ 1402-07-17 ]
سلام میخوام پف پلک بالایی چشمامو عمل کنم ولی میترسم بعد چندسال دوباره برگرده میخواستم ببینم واقعا حقیقت داره یانه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایای درمان ترکیبی اندولیفت و سابسیژن برای جای جوشمزایای درمان ترکیبی اندولیفت و سابسیژن برای جای جوش

عوامل مختلفی باعث می شود که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و هرکدام از این عوامل ممکن است باعث شود جای جوش عمیق تر و وسیع تر شکل بگیرد. ... ادامه مطلب

برداشتن انواع خال با جراحیبرداشتن انواع خال با جراحی

خال، شايع‌ترين و متداول‌ ترين ضايعه‌ ي پوستي است. در واقع يك نوع تومور پوستي است كه از سلول‌ هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌ شود . ... ادامه مطلب

کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟

جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال روش درمانی زیبایی می‌ باشد که شما را چندین سال جوان‌ تر کند و به میزان قابل‌ توجهی چین‌ و چروک‌ هایتان را بهبود بخشد. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین