منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

میکرودرم ابریژن

آنچه در این مطلب میخوانید

روش درمان با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن پروسه‌ی لایه‌ برداری غیرتهاجمی پوست است که در آن لایه‌ی رویی پوست (سلول‌های مرده) به‌صورتی ملایم تراشیده شده و تولید کلاژن می‌کند تا پوست تازه و سالم رشد یابد و شما چهره‌ای جوان‌ تر و شاداب‌تر داشته باشید. خطوط کم‌ عمق، لکه‌ها، تیرگی در پوست و لکه‌های ناشی از آفتاب در این روش قابل‌ درمان هستند بخصوص اگر جلسات درمان پیاپی و متوالی باشند.

اینستاگرام کلینیک صدف
بعد از انجام میکرودرم ابریژن مرطوب‌ کننده‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌ ها بهتر و آسان‌ تر جذب می‌ شوند و اثر بیشتری خواهند داشت. میکرودرم روشی بدون درد، با میزان ریسک پایین است که از آن می‌توان جهت برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی استفاده نمود.

انواع روش‌ های میکرودرم ابریژن

این نوع میکرودرم ابریژن را با استفاده از وسیله‌ی دستی نوک الماسی انجام می‌دهند که به‌آرامی سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا می‌کند. در این پروسه سلول‌های مرده مکیده شده، سطح پوست تمیز می‌شود. میکرودرم ابریژن نوک الماسی جهت عمل در نواحی حساس‌تر صورت همچون اطراف چشم‌ها و همچنین پوست‌های حساس مناسب‌تر است.

در این نوع میکرودرم ابریژن با استفاده از یک وسیله‌ی دستی، کریستال‌هایی روی سطح پوست اسپری می‌شود که منجر به تراش ملایم لایه‌ی سطحی می‌گردد. در مرحله بعد سلول‌های مرده و کریستال‌های اسپری شده به درون دستگاه مکیده می‌شوند. این روش معمول‌تر است و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای انجام میکرودرم ابریژن کریستالی از دستگاه خاص میکرودرم استفاده می‌شود. در این دستگاه کریستال ظریفی که معمولاً از جنس اکسید آلومینیوم است با فشار مناسب و از قبل تنظیم‌ شده روی پوست اسپری شده و لایه‌های فوقانی پوست دچار خراش جزئی می‌شوند. بدین ترتیب سطح مناسبی از پوست با کنترل بسیار دقیق لایه‌برداری می‌شود. درواقع عمق لایه‌ برداری پوست و شدت آن توسط پزشکان کلینیک صدف تنظیم می‌گردد که با توجه به نیاز بیمار و نوع مشکل پوستی این موضوع متغیر است.
بعد از لایه‌برداری پوست، سلول‌ها و لایه‌های مرده روی پوست آمده و از آن جدا می‌شوند. در این مرحله توسط مکنده‌ای که سر دستگاه قرار دارد این سلول‌ها و کریستال‌های استفاده‌شده در سطح پوست به داخل محفظه داخلی دستگاه هدایت می‌شوند یعنی به‌طور هم‌زمان توسط دو کانال که در سر دستگاه قرار دارد عمل لایه‌برداری و همچنین پاکسازی پوست انجام می‌شود کریستال‌های به‌کاررفته در دستگاه هیچ‌گونه آسیبی به پوست وارد نکرده و حتی با افزایش خون‌رسانی به پوست موجب فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و درنتیجه ترمیم و طراوت پوست می‌شوند.
پروسه‌ی میکرودرم ابریژن در برخی مواقع همراه با لایه‌برداری شیمیایی ملایم صورت می‌پذیرد تا تأثیر بیشتری بگذارد. بلافاصله بعد از درمان از مرطوب‌کننده‌ای استفاده‌شده و پوست مرطوب می‌شود.
علاوه بر جوان‌سازی پوست، از این روش می‌توان برای از بین بردن جای جوش‌ ها استفاده کرد. حتی جوش‌گاه مربوط به آبله‌مرغان نیز با این روش درمان‌پذیر هستند. استفاده از میکرودرم برای ترمیم جای زخم و انواع اسکارو نیز درمان ضایعات رنگی پوست امکان‌پذیر بوده و با توجه به‌شدت و عمق آن‌ها تعداد جلسات استفاده از میکرودرم متفاوت خواهد بود.
استفاده از این روش درمان، برای ترمیم جوشگاه‌های مربوط به‌ جای سوختگی نیز بسیار مؤثر است البته مدت‌ زمان ایجاد اسکار و نوع آن درنتیجه‌گیری بسیار مؤثر خواهد بود.

میکرودرم ابریژن در اصفهان

مراقبت‌ هاي لازم پس از ميکرودرم ابريژن

- حتي المقدور زير نور آفتاب قرار نگيريد و در صورت نياز از کرم ضدآفتاب به ميزان کافي استفاده کنيد.
- ماساژ صورت و کشيدن ليف ممنوع است.
- استفاده منظم از کرم مرطوب کننده توصيه مي شود.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای افرادی با پوست تیره، آکنه خفیف، تغییر رنگ ناشی از آکنه، علائم بیماری pick و اسکارهای بسیار سطحی آکنه تا حدودی مفید است.
میکرودرم ابریژن گزینه درمانی مناسب برای بیماران مبتلا به مشکلات سطحی پوست و سبک زندگی شلوغ است که به دنبال حداقل مزایا بدون عوارض جانبی هستند

عوارض جانبی احتمالی این روش عبارتند از

سفتی پوست
قرمزی
کبودی جزئی
حساسیت پوست
هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب
سایش‌های کوچک پوستی
لکه‌های خونریزی
کبودی چشم (به ویژه در صورت مصرف آسپرین یا سایر رقیق کننده‌های خون)
رگ‌های خونی ظریف پاره شده
فعال شدن مجدد تبخال در اطراف لب‌ها

در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی صدف اصفهان از به‌ روزترین روش‌های مراقبت و درمان پوست برای درمان جای جوش شما عزیزان استفاده می ‎‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ترانه صادق لو [ 1402-07-17 ]
سلام من یکبار با کیوسوییچ تتو ابروم رو پاک کردم یه مقدار کمی مانده میشه با میکرودرم ابریژن این کار رو انجام بدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکات مهمی که قبل لیزر موهای زائد حتما باید بدانیدنکات مهمی که قبل لیزر موهای زائد حتما باید بدانید

قبل از انجام لیزر موهای زائد، مانند هر روش دیگری نیاز است برخی از نکات را دانسته و رعایت نمایید. در این مطلب فهرستی از این موارد آورده شده است ... ادامه مطلب

درمان زگیل تناسلی با لیزر ، بدون درد و خون ریزیدرمان زگیل تناسلی با لیزر ، بدون درد و خون ریزی

زگیل تناسلی که یکی از بیماری های آمیزشی شایع است، این بیماری به شدت مسری است و از طریق برقراری رابطه جنسی با فرد آلوده به راحتی منتقل می شود ... ادامه مطلب

ویژگی کلینیک کاشت موویژگی کلینیک کاشت مو

برای اینکه از نتایج کاشت مو راضی باشید ، نیاز است که برای پیوند مو به کلینیک‌ های پوست و موی معتبر که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند مراجعه کنید . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین