منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

جوانسازی اطراف چشم

آنچه در این مطلب میخوانید

تیرگی‌ های زیر چشم

تیرگی‌ های دور چشم و چروک زیر چشم اغلب مربوط به بالا رفتن سن، اضطراب و کم‌ خوابی هستند و یا ممکن است عوامل ارثی در به‌ وجود آمدن آن نقش داشته باشد. چشم‌های گود و تورفته به طور طبیعی، تیره‌تر به نظر می‌رسد. یا اگر رگ‌های خونی زیر چشم به سطح پوست نزدیک باشند، به دلیل عبور خون از آن‌ها، ته‌رنگی مایل به آبی در زیر چشم به وجود می‌آورند. شفاف بودن پوست هم ویژگی موروثی دیگری است که می‌تواند باعث بیشتر به چشم آمدن تیرگی‌های زیر چشم شود.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

درمان تیرگی زیر چشم

برای درمان تیرگی‌های زیر چشم می‌توان از راه‌حل‌های بدون نسخه تا درمان‌های غیرتهاجمی بهره برد. مثلاً نوعی کرم به نام اسنوکسین (Snoxin) وجود دارد که می‌تواند پوست را ضخیم و تولید کلاژن را در آن افزایش ‌دهد و تیرگی‌های چشم را بپوشاند. از محصولاتی مانند رتیتن با درجه‌ی دارویی A نیز می‌توان برای رفع چروک دور چشم کمک گرفت تا باعث بهبود کلاژن و ضخیم شدن پوست زیر چشم ‌شوند. میکرودرم نیز یک درمان غیر جراحی، ایمن و آسان برای درمان تیرگی زیر چشم است. همچنین می توان از درمان‌های تهاجمی‌تر، مانند تزریق ژل نیز برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم استفاده کرد.
بهبود کسانی که از روش تزریق ژل استفاده می‌‌کنند ممکن است کمی تورم به مدتی کمتر از ۲۴ ساعت داشته باشند و کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها، بعد از درمان کبودی زیر چشم خواهند داشت.

پف زیر چشم

اگرچه پف زیر چشم اغلب مربوط به کم‌خوابی است ولی دلیل آن می‌تواند پیری و افتادگی پوست نیز باشد. زیرا پلک بالایی و پایینی، از پوست، عضله و چربی تشکیل شده‌اند و با بالا رفتن سن عضلات ضعیف شده و نمی‌توانند پوست را محکم نگه دارند البته از کارافتادگی طبیعی تولید کلاژن نیز یکی دیگر از دلایل شل شدن و چین و چروک چشم است و نتیجه‌ی همه‌ی این‌ها‌، عدم نگهداری محکم ماهیچه‌ و چربی زیر پوست است که در نهایت باعث ایجاد پف در زیر چشم می‌شوند.
همانطور که سن‌مان بالا می‌رود، چربی به درون کیسه‌های زیر پلک پایینی ریخته می‌شود. علاوه بر این، تغییر در خاصیت کشسانی پوست و پایین افتادگی بند عضلانی اطراف چشم، همگی بر میزان پف زیر چشم تأثیر می‌گذارند.

درمان پف زیر چشم

ژل‌های تزریقی مانند “رستلین” و “ژوویدرم” می‌توانند در یکدست کردن پف‌ زیر چشمان با ساختارها و استخوان‌بندی‌های اطراف گونه مفید باشند. این تکنیک روشی برای پنهان‌سازی و استتار پف زیر چشم است و می‌تواند به ترمیم رویه‌ی پوست ازجمله درمان چروک دور لب و صورت نیز کمک کند ولی نمی‌توان آن را جایگزینی برای جراحی دانست. این روش می‌تواند پوست را سفت کند و نمای کلی پلک پایینی اشخاصی را که پوست اضافی یا زائد در زیر چشمان‌شان دارند، بهبود دهد.

جوانسازی اطراف چشم در اصفهان

بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی هم گزینه‌ی دیگری برای درمان است. بیماران جوانی که تنها مشکل‌شان برآمدگی چربی‌های پلکی است، با برداشتن این چربی‌ها از داخل پلک‌شان، پف کردگی زیر چشم‌شان به طور چشمگیری بهبود می‌یابد. برای بیماران مسن‌ یا بیمارانی که پوست اضافی یا شلی عضله موجب پف زیر چشم‌شان شده است، برای جوان‌سازی این ناحیه باید از بلفاروپلاستی(روشی پیچیده‌تر که مستلزم برشی در زیر پلک‌ها است) استفاده کرد. در برخی از بیماران، بهترین نتایج هنگامی به دست می‌آید که جراحی با روش لیزر ترکیب شود.

چین و چروک‌ های پنجه کلاغی

به دلیل حرکات مکرر صورت، مثل خندیدن و اخم کردن و چهره در هم کشیدن، ممکن است چند خط شعاعی در گوشه‌ی بیرونی چشم ایجاد شود، که این خطوط تحت عنوان خطوط پنجه کلاغی شناخته می‌شوند.علت چین و چروک دور چشم به عامل های مختلفی بستگی دارد. همچنین روش‌های مختلفی برای درمان خطوط پاکلاغی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. روش دیگر برای رفع چروک دور چشم و صورت، استفاده از روش مزوتراپی است. مزوتراپی صورت با افتادگی و پیری پوست مقابله کرده، چین و چروک‌ها را بهبود داده و نیز به صورت شما شفافیت و درخشندگی می‌بخشد.

درمان خطوط پنجه کلاغی

کرم‌هایی مثل اسنوکسین و رتین به سفتی پوست کمک می‌کنند و باعث می‌شوند این خطوط کمتر به چشم بیایند. هرچند، برای تأثیر بیشتر، بوتاکس راه‌حل مناسب‌تری برای درمان چین ‌و چروک دور چشم است، زیرا استفاده از بوتاکس علاوه بر بهتر کردن ظاهر این ناحیه، به دلیل از بین بردن انقباض عضله، اقدامی پیشگیرانه نیز به حساب می‌آید.

لیزر درمانی

با لیزر می‌ توان ظاهر پوست را نرم و صاف جلوه داد. این کار مثل سمباده زدن میز چوبی است. هنگام درمان چین و چروک زیر چشم با این روش، پوست صورت صاف و نرم خواهد شد.

بهبود

کرم زدن برای رفع چروک زیر چشم نیازی به استراحت و زمان بهبودی ندارد؛ در تزریق بوتاکس احتمال ایجاد کمی کبودی بر روی پوست هست؛ ولی در لیزر درمانی، که مانند دوره بهبود بعد از آفتاب سوختگی است به دو هفته استراحت نیاز است.

گودی‌ های زیر چشم

گودی‌های زیر چشم ناشی از کمبود حجم و نیز رابطه آناتومیک بین تخم چشم و کاسه‌ی چشم است و زیر چشم اغلب در افرادی قابل مشاهده هستند که تخم چشمانی بیرون زده و استخوان‌های گونه‌ی ضعیفی دارند.

درمان :

تزریق ژل

از ژل‌هایی مانند “رستلین” و “ژوویدرم” می‌توان برای جبران کمبود حجم سطح زیر چشم استفاده کرد.

تزریق چربی

تزریق چربی درمان موفق‌تری است. چربی را می‌توان از نواحی دیگر بدن برداشت و آن را در اطراف چشم تزریق کرد. تزریق چربی در اطراف دهان نتیجه‌ی خوبی ندارد، ولی تزریق آن در اطراف چشم نتایج بسیار خرسند کننده‌ای دارد. نتایج تزریق چربی دائمی است، این در حالی است که ژل‌ها تنها چهار ماه دوام می‌آورند.

بهبود

بعد از تزریق به مدت دو تا سه روز کمی کبودی در محل آن پدیدار می‌شود. بعد از تزریق چربی، بیماران باید به مدت یک هفته ‌از انجام فعالیت زیاد خودداری کنند، و در روز روی محل تزریق یخ بگذارند و در شب‌ به محل تزریق پماد بمالند. به طور معمول کبودی و تورم بایستی بعد از حدود پنج تا هفت روز بهبود یابد.

شل شدن و پایین افتادگی پلک‌ ها

اگر چشم‌ها پنجره‌های روح هستند، پلک‌های آویزان را باید پرده‌های پوششی این پنجره‌ها به حساب آورد. شل شدن پلک‌ها به دلیل کاهش کلاژن و کاسته شدن از میزان کشسانی پوست رخ می‌دهد. وقتی‌که تولید بسته‌های کلاژن در پوست کاهش می‌یابند، نهایتاً در پوست شیارها و چروکیدگی‌هایی به وجود می‌آید که باعث پایین افتادگی پلک‌ها می‌شوند. این مشکلات می‌توانند باعث فروافتادگی پیشانی نیز بشوند که این مسئله موجب فشار بر پلک بالایی می‌گردد.

درمان افتادگی پلک ها

جراحی بهترین انتخاب شما است. یک جراحی ترکیبی، از جمله لیفت پلک بالایی، لیفت دو طرف پیشانی و پوست اندازی با اسیدتری کلرواستیک که همه‌ی عوامل به وجود آورنده‌ی پایین افتادگی‌ پلک‌ها را اصلاح می‌کند. اگر روش کم‌تهاجمی لیفت ابرو، برش پوست پلک بالایی، لیفت غشاء مخاط پلک‌ پایینی و برداشتن چربی و پوست ‌اندازی با TCA 35 درصدی را انجام دهید ، جوانی به صورت شما بازمی‌گردد.

با افزایش سن، پوست نرمی و انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد. رنگ رفتگی، خطوط ریز، چین و چروک ، لکه‌های مرتبط با سن، و افتادگی روی پوست ظاهر می‌شود و پوست دمق و بی جان جای پوست شاداب و جوان را می‌گیرد. کلینیک صدف با مجهزترین امکانات آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه‌ی جوانسازی پوست به شما عزیزان در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آبله مرغان چیست و چگونه درمان می شود؟آبله مرغان چیست و چگونه درمان می شود؟

آبله مرغان نوعی بیماری بسیار واگیردار و خفیف و از معروف ترین بیماری های شایع کودکان است که در اثر عفونت اولیه ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود ... ادامه مطلب

بهترین درمان خط اخم عمیقبهترین درمان خط اخم عمیق

برای انتخاب بهترین درمان خط اخم عمیق ، روش‌ های بسیاری وجود دارد ، به شرط آنکه روش‌ های درمانی را با دقت و کیفیت لازم به کار گرفت . ... ادامه مطلب

دلایل خارش پوست در بهار و درمان آندلایل خارش پوست در بهار و درمان آن

اگزما در بزرگسالان روی دست ها، در کودکان در قسمت داخلی آرنج و پشت زانوها و در نوزادان در صورت، گردن و پوست سر بروز پیدا می کند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین