منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

انواع پیلینگ

آنچه در این مطلب میخوانید

یک نوع تقسیم بندی براساس نوع عامل لایه‌ برداری وجود دارد:

1-پیلینگ شیمیایی‌:
لایه‌برداری شیمیایی به معنی تخریب و برداشت کنترل شده لایه‌ هایی از پوست به واسطه ترکیبات شیمیایی با هدف محو آثار باقیمانده از جوش و آکنه ، کک ومک و انواع لکه‌ های پوستی است. پیلینگ بسته به عمق آن از یک روز تا دو هفته به طول می‌انجامد و پس از دوره پوسته‌ریزی، پوستی جد‌ید جایگزین می‌گردد. عمق پیلینگ به غلظت ماده موثره، تعداد دفعات مصرف و مدت زمانی که روی پوست می‌ماند، بستگی دارد. از اینگونه مواد می‌توان به سالسیلیک اسید، اسید لاکتیک، اسید کربولیک (فنل) اسید‌تری کلرواستیک، رزور سینول، اسیدرتینوئیک اشاره نمود.

2- پیلینگ مکانیکی‌:

در پیلینگ مکانیکی به وسیله وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده می‌شود و در رفع اسکار های عمیق‌ تر ناشی از آکنه‌ ها کاربرد بیشتری دارد.

3- پیلینگ لیزری‌:

پیلینگ لیزری که در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد در حال حاضر از دو نوع لیزر برای لایه برداری استفاده می‌شود. لیزردی اکسید کربن، لیزراربیم یاگ که در این دو نوع لیزر از خواص تبخیر آب و نکروز گرمایی آنها برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود.

انواع پیلینگ در اصفهان

انواع پیلینگ پوست بر اساس عمق لایه‌ برداری پوست

پیلینگ سطحی‌:

ملایم‌ترین نوع لایه برداری است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی‌حسی، با استفاده از فرآورده‌های حاوی یک اسید رقیق روی انواع پوست قابل اجراست. اساساً اپیدرم یا روپوست را مورد عمل قرار می‌دهد و در موارد چین و چروک ‌های ظریف ناشی از آفتاب، کک و مک، لکه‌های بارداری و تغییرات رنگ پوست، اسکارهای خفیف آکنه و ضایعات آفتابی خفیف به کار می‌رود. پوسته‌ریزی اندکی به مدت 5-3 روز ایجاد می‌شود و یک هفته بعد قابل تکرار است. باید توجه داشت که آثار مثبت این نوع پیلینگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چین و چروک یا لکه‌های پوستی نمی‌باشد. لذا برای کسب نتایج مطلوب تکرار آن الزامی است.

پیلینگ متوسط‌:

در پیلینگ متوسط لایه‌برداری عمیق‌تر و موثرتر از پیلینگ سطحی بوده و به درم یا پاپیلر می‌رسد و ترمیم آن حدود 8-7 روز طول می‌کشد و در صورت نیاز بالینی چند هفته بعد می‌توان آن را تکرار کرد. از آنجایی که پیلینگ متوسط موجب سوختگی درجه 2 پوست می‌گردد، عوارض آن از نوع قبلی بیشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامی است. احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پیلینگ متوسط از بین بردن چین و چروک‌های خفیف تا متوسط تغییرات پیگمانتاسیون و لکه‌های پوستی، ضایعات جدی و سایر آثار دراز مدت ناشی از تشعشات خورشید است.

پیلینگ عمیق‌:

این پیلینگ به درم رتیکولر و لایه‌های عمیقی پوست نفوذ می‌کند و موجب سوختگی درجه 2 می‌شود. در مواردی که ضایعات عمیق مانند چین‌های عمیق پوستی و اسکارهای شدید آکنه و در بیمارانی که دچار پیری پوست ناشی از آفتاب بوده ولی مایل به جراحی نیستند استفاده می‌شود. از سایر انواع پیلینگ موثرتر ولی در عوض دارای عوارض جانبی شدیدتر است. جایگزینی پوست جدید از 10 تا 14 روز بعد آغاز می‌شود. بنابراین پوست تا 3 هفته قرمز و ملتهب بوده، درمان کامل آن ممکن است تا چندین ماه به طول بیانجامد استراحت در منزل پس از انجام این نوع پیلینگ الزامی است.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

زیبایی یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ های امروزه افراد است. ابرو نیز، از مهم‌ ترین عوامل زیبایی فرد است. کلینیک صدف با متدهای روز آماده ارائه خدمات کاشت ابرو به شما عزیزان در اصفهان می‌ باشد


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهه جمشیدی [ 1400-08-28 ]
سلام خوبین. من جای جوش به اندازه یه سکه روی گونه هام دارم شنیدم میگن با پلینگ ازبین میره میخام یه لایه از پوستم برداشته بشه چون پوستم تیره شده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معرفی لیزر پوستمعرفی لیزر پوست

اشعه لیزر می‌ تواند به آرامی لایه‌ های پوست را برداشته و چین و چروک‌ ها، اسکار ها و لک‌ ها را درمان کند. ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد آقایونلیزر موهای زائد آقایون

در لیزر موهاى زائد بدن، یک انرژى بر پایه نور با طول موج به ملانین موجود در فولیکول مو تابیده مى‌شود. وقتی فولیکول مو از بین برود، رشد مو متوقف می شود ... ادامه مطلب

درمان جوش صورتدرمان جوش صورت

درمان جوش معمولاً به سادگی انجام می‌ شود ولی درمورد اسکار آکنه ، کار به این سادگی‌ ها نخواهد بود؛ و حتی غالباً اسکارها به طور کامل درمان نمی‌ شوند . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین