منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

دلایل ایجاد لک صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

مهم‌ترین عاملی که باعث ایجاد کک و مک می‌شود کارکرد نامنظم کبد می‌باشد. علت کارکرد نامنظم کبد که عامل اصلی ایجاد کک و مک می‌باشد بر اثر وارد شدن مواد زائد به خون و کبد بروز می‌کند. مواد زائد چطور وارد خون و کبد می‌شوند؟ مصرف روغن‌های نباتی صنعتی جامد و مایع، رژیم غذایی غیر ارگانیک (‌غیر طبیعی‌)، مصرف بیش از اندازه برخی داروهای شیمیایی، استنشاق هوای آلوده می‌تواند از مهمترین دلایل ایجاد بروز کک و مک باشند. یکی دیگر از دلایل بروز کک و مک بعد از لیزر موهای زائد است.

عوامل ایجاد و درمان لک صورت در اصفهان

درمان کک و مک

لیزر درمانی که یکی از راه‌‌های درمان کک و مک است
هرچند درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد، اما استفاده از ضد‌آفتاب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل استفاده از انواع حفاظ‌ها (کلاه و عینک) کرم ضد‌آفتاب می‌تواند در کاهش آن نقش داشته باشد.
کک و مک‌ها از ملانین هستند و ملانین از موادی است که طیف‌های لیزر را جذب می‌کند و در نتیجه نور و اشعه لیزر می‌‌تواند کک و مک‌ها را تا حدی از بین ببرد، البته در بیشتر موارد از بین رفتن کک و مک به ‌صورت موقتی است و اینکه به‌ طور دائمی از بین برود بستگی به نوع پوست و ژنتیک شخص مراجعه ‌‌کننده دارد و البته انجام مراقبت‌های دیگر نیز در دائمی شدن بی ‌تأثیر نیست.
تا به حال لیزر‌های متعددی برای درمان کک و مک ساخته و به ‌کار گرفته شده که البته مکانیسم بسیاری از این لیزرها به نسبت، شبیه به هم هستند و نکته مهمی که باید در مورد لیزر درمانی در نظر گرفته شود این است که جلسه اول تست درمانی انجام شود، بدین معنی که یک منطقه از صورت که دچار لک است با انرژی‌های متفاوت لیزر شود و در صورتی که بعد از یک ماه نتیجه لیزر خوب بود، سایر مناطق مبتلا هم لیزر شوند.

استفاده از لایه‌ بردارهای شیمیایی برای درمان لیزر درمانی

یکی دیگر از راه‌های درمان کک و مک که باید توسط پزشکان کلینیک صدف اصفهان انجام شود، استفاده از لایه‌ برداری شیمیایی است، البته این لایه‌بردارها می‌توانند سبب به ‌وجود آمدن عوارضی چون قرمزی، پوسته پوسته شدن و حتی تاول شوند، اما بعد از چند روز سطح روی پوست شما را لایه‌ای جوان و تازه می‌پوشاند که نه تنها صاف‌‌تر و نرم تر است، بلکه لک‌های روی آن نیز کمرنگ شده و گاهی نیز محو شده است.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض

کک و مک‌ها هیچ خطری برای سلامتی فرد به همراه نداشته و قابلیت تبدیل شدن به لکه‌های سرطانی را ندارند.
در موارد نادری که کک و مک با آثار بیماری‌های ارثی نادری (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام یا نوروفیبروماتوزیس) همراه می‌شود، لازم است بیماری اصلی حتماً مورد پیگیری و درمان قرار گیرد.

کلینیک پوست و مو صدف اصفهان ، همراه با تیم حرفه‌ای و پزشکان مجرب، کاشت ابرو شما را با جدیدترین دستگاه‌ها، به بهترین شکل ممکن و بروزترین تکنولوژی‌های روز دنیا انجام می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهار [ 1402-06-12 ]
من بعد از بارداری لک های زیادی روی صورتم زد مزونیدلینگ انجام دادم ولی بی نتیجه بود چکار باید بکنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای تقویت موروشهای تقویت مو

برای تقویت موی سر بهتر است از مواد طبیعی و گیاهی مناسب استفاده کنید تا بهترین و سریع‌ترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو و تقویت موی سر داشته باشید. ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد آقایونلیزر موهای زائد آقایون

در لیزر موهاى زائد بدن، یک انرژى بر پایه نور با طول موج به ملانین موجود در فولیکول مو تابیده مى‌شود. وقتی فولیکول مو از بین برود، رشد مو متوقف می شود ... ادامه مطلب

لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟

در سال های اخیر با روی کار آمدن دستگاه های لیزر مانند کندلا و سایناشور مشکل رفع موهای زائد نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین