منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / کاشت مو به روش fut در اصفهان

کاشت مو به روش fut در اصفهان

آنچه در این مطلب میخوانید

مراقبت قبل از کاشت مو

جراحان کلینیک صدف قبل از درمان به شما در مورد مکمل‌ها و داروهایی که نباید مصرف کنید توصیه‌هایی خواهند کرد تا از بروز خونریزی و کبودی‌های غیرضروری پیشگیری شود.

اینستاگرام صدف کلینیک
شاید شما متوجه نباشید که مکمل‌های حاوی سیر و امگا 3 ممکن است اثرات مضر داشته باشند اما وقتی در مورد خونریزی صحبت می‌شود باید به این اثر آنها توجه داشت. مصرف این مکمل‌ها و بسیاری از داروهای ضدالتهابی دیگر نیز ممکن است احتمال خونریزی را افزایش دهند. مصرف این داروها که باعث خونریزی می‌شوند را باید قبل از عمل به طور موقتی قطع کنید مگر در مواقعی که آنها را به دلایل خاص پزشکی مصرف می‌کنید. جراح باید در مورد همه داروهایی که شما مصرف می‌کنید اطلاع داشته باشد تا بتواند خطرات احتمالی ناشی از مصرف آنها را سنجیده و مطمئن‌ترین راهکار را به شما ارائه نماید.
قبل و بعد از کاشت مو ممکن است به شما توصیه شود که از استعمال دخانیات اجتناب کنید. مصرف نیکوتین باعث کاهش جریان خون شده و فرایند بهبودی را طولانی‌تر کرده و ممکن است مشکلاتی برای گرافت‌های مویی زنده ایجاد کند. شما هر کاری انجام می‌دهید که گرافت‌های ارزشمند مویی شما رشد کنند پس به حرف‌های پزشک خود گوش کرده و قبل و بعد از انجام عمل از کشیدن سیگار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

فرایند کاشت مو به روش FUT

برداشتن فولیکول‌ های مو

پس از اعمال بی‌حسی موضعی، پزشک کلینیک صدف یک نوار از پوست شما که با مو پوشیده شده است از پشت سر برمی‌دارد. پس از برداشتن این نوار، گروه‌های ریشه‌ای مو به طور کامل بررسی شده و به دقت انتخاب می‌شوند. این فولیکول‌ها را به سختی می‌توان با چشم غیر مسطح دید و فقط زیر میکروسکوپ‌های پیشرفته قابل مشاهده هستند.
عرض این نوار معمولاً بین 1 تا 1.5 سانتی‌متر است و طول آن نیز بسته به نیاز ممکن است از 10 تا 25 سانتی‌متر باشد. بسته به تراکم موی متقاضی می‌توان بین 60 تا 120 ریشه که به آنها “واحدهای فولیکولار” یا “گرافت” گفته می‌شود در هر سانتی‌متر مربع آماده کرد. با این کار تراکم مو بسیار عالی شده و ظاهری کاملاً طبیعی پیدا خواهد کرد.

کاشت فولیکول‌ های مو

واحدهای فولیکولار آماده شده در محل مورد نظر روی سر کاشته می‌شوند. پزشکان کلینیک صدف اصفهان به سه مورد توجه بسیار ویژه‌ای دارند: اول ظاهر طبیعی موهای کاشته شده در مقایسه با موهای موجود. دوم، جهت مطلوب رشد موها و سوم بهترین تراکم ممکن برای موها.

بهترین کاشت مودر اصفهان

مراقبت بعد از کاشت مو به روش FUT

پس از کاشت مو، شما مدت کوتاهی در اتاق ریکاوری می‌مانید. پزشک کلینیک صدف اصفهان کنترل کیفی را انجام داده و نتایج عمل را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و سر و موهای شما را به منظور محافظت از موهای کاشته شده پانسمان می‌کند. به شما دستورالعمل دقیق در مورد نحوه مراقبت از موهای کاشته شده داده می‌شود که شامل اطلاعات مهمی در مورد آنچه در روزهای آتی تجربه خواهید کرد و یا مواردی که باید در این مدت مورد توجه قرار دهید نیز می‌باشد. به علاوه، پزشک یک وقت برای اولین ویزیت پس از کاشت مو برای شما در نظر می‌گیرد. از آنجا که عمل کاشت مو تحت بی‌حسی موضعی یا آرام بخشی انجام می‌شود، شما می‌توانید مدت کوتاهی پس از انجام عمل و پس از ارزیابی و کنترل کیفیت نتایج حاصل از عمل جراحی به منزل خود مراجعت کنید.
پس از انجام عمل جراحی شما باید از شنا کردن، استحمام در وان آب گرم و حتی رفتن در وان خودداری کنید. شما باید مدتی از ورزش کردن پرهیز کرده و موهای خود را نیز به مدت کوتاهی نباید بشورید. تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته‌اید نباید زخم‌های بسیار ریز روی سر خود را در معرض باکتری‌های مضر قرار دهید و به همین دلیل باید محدودیت‌ها را به دقت و با جدیت رعایت کنید. خوشبختانهٔ این دردسرها را باید فقط به مدت 5 تا 10 روز تحمل کنید.
پوست قسمت اهداکننده و دریافت‌کننده ممکن است در دوران پس از جراحی به طور موقتی صورتی رنگ شود و پوسته‌های کوچکی اطراف گرافت‌های مویی کاشته شده ایجاد شوند. با این که این علائم به سرعت از بین می‌روند اما ممکن است پزشک برای افزایش راحتی شما در دوران بهبودی، مصرف برخی پمادهای موضعی یا محصولات دیگر را برای التیام و تغذیه پوشت سر به شما پیشنهاد دهد.

مسکن‌ ها

جراح ممکن است مصرف داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه پزشک مانند تایلنول را به شما پیشنهاد دهد. شما ممکن است در روز اول، خونریزی‌های جزئی و کمی بیحسی در ناحیه درمان شده داشته باشید. در صورت تمایل، می‌توانید برای مدت کوتاهی، یخ یا بسته یخ را روی سر خود قرار دهید.

آنتی‌ بیوتیک‌ ها

همه آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را مصرف کنید
با استفاده از روش‌های میکروسرجری، احتمال بروز عفونت بسیار کم است اما با این حال برای احتیاط ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز شود.
از سر خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

اگر دوران بهبودی شما در تابستان بود یا اگر در یک منطقه گرم زندگی می‌کنید باید توجه مضاعفی نسبت به محافظت از سر خود در برابر نور آفتاب داشته باشید. پزشکان کلینیک صدف اصفهان توصیه می‌کنند که در دو هفته اول پس از کاشت مو در زمان‌هایی که بیرون از منزل هستید از کلاه‌های گشاد و راحت استفاده کنید و پس از آن در طول سال از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
موهای کاشته شده را دستکاری نکنید

جراحان کاشت مو معمولاً یک اسپری یا شامپو به شما می‌دهند که تا چند روز پس از عمل باید از آن استفاده کنید تا از فشار آب و شامپو روی گرافت‌های ظریف خودداری شود. بیماران می‌توانند پس از چند روز موهای خود را به آرامی بشورند. به هر حال این کار باید با آب تمیز انجام شود و حین شستشو نباید موهای خود را ماساژ دهند. غالباً برای تغذیه پوست سر با مواد تمیزکننده مطمئن، شامپوهای مخصوص رشد مو تجویز می‌شوند.
تا 6 الی 8 هفته پس از کاشت مو نباید موهای خود را رنگ کنید.

اگر موهای خود را رنگ می‌کنید توصیه می‌شود که از یک تا دو هفته قبل از انجام عمل و تا 6 الی 8 هفته پس از کاشت مو از رنگ کردن موهای خود پرهیز کنید. به افرادی که مو کاشته‌ اند توصیه می‌شود که از رنگ‌های مو با عوامل ملاسم و مطمئن استفاده کرده و فقط پس از این که جراح اجازه داد اقدام به رنگ کردن موهای خود کنند.

روش FUT در مقایسه با روش FUE

روش اف یو ای یک روش جایگزین اف یو تی است و زمانی که نتوان نوار مویی را از پشت سر برداشت انجام می‌شود همچنین جراح در این روش موهای نازک‌تری از پشت گردن شما برمی‌دارد تا برای کاشت در خط رویش مو یا ابرو به کار ببرد.
در روش FUE در مقایسه با روش اف یو تی، فولیکول‌ها از قسمت بزرگ‌تری از سر در ناحیه اهداکننده که تخمین زده می‌شود 8 برابر روش اف یو تی است برداشته می‌شوند به همین دلیل بیمارانی که با این روش مو کاشته‌ اند باید موهای پشت سر خود را بلندتر آرایش کنند تا جای نوار برداشته شده در پشت سر مشخص نشود.
در نتیجه، موهای قسمت بالا و پایین ناحیه اهداکننده که گرافت‌ها از آنجا برداشته شده‌اند ممکن است نازک‌تر شوند و این باعث مشهود شدن اسکار در ناحیه اهداکننده می‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که فولیکول‌های برداشته شده از کناره‌های قسمت اهداکننده، موهای دائمی نباشند بنابراین به مرور زمان موهای کاشته شده دچار ریزش خواهند شد.
حداکثر گرافت واحد فولیکولار کمتر از روش اف یو تی است و احتمال آسیب‌دیدگی فولیکولارها نیز بیشتر باشد. به دلیل ایجاد اسکار و تخریب پوست اهداکننده در روش اف یو ای، درمان در جلسات بعدی با مشکل مواجه می‌شود و گرافت ها شکننده‌تر بوده و حین جایگذاری ممکن است به آنها ضربه وارد شود. از آنجا که غالباً این گرافت‌ها پوست و چربی محافظ ندار‌ند در نهایت ممکن است رشد ضعیفی پیدا کنند.
یک مشکل موهای کاشته شده ممکن است در مرحله نازک شدن در روش سه مرحله‌ای اتفاق بیفتد؛ زمانی که گرافت در چربی قرار داده می‌شود و باید از طرق یک شکاف کوچک برداشته شوند. روش اف یو ای ممکن است سنگین‌تر نیز باشد و انجام آن مدت طولانی‌تری طول بکشد بنابراین گرافت ها معمولاً مدت بیشتری بیرون از بدن خود هستند و احتمال رشد کمتر از انتظار آنها وجود دارد.

مزایای FUT

با انتخاب روش FUT ، تعداد زیادی پیوند در یک جلسه قابل کاشت است.
بیمارانی که دارای کم مویی در قسمت پشت و دو طرف پوست سر هستند می‌تواند از این روش استفاده کنند.
در این صورت عملکرد مو و نتایج رشد مو را بهتر می‌کند.

اثرات جانبی کاشت موی سر

بزرگترین عیب یا عارضه جانبی روش FUT این است که از بخیه و برش استفاده می‌کند و بنابراین باعث ایجاد زخم در محل اهدا کننده می‌شود.
بیماران ممکن است تا چند روز بعد از عمل احساس بی حسی، خارش یا تورم کنند و در هنگام انتخاب این روش باید به مراقبت‌های احتیاطی بیشتری بپردازند.
به دلیل اینکه این عمل یک روش کاملاً تهاجمی است، بنابراین دوره بهبودی در مقایسه با روش FUE نسبت به FUT طولانی‌تر است.

زیبایی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروزه افراد است. ابرو نیز، از مهم‌ترین عوامل زیبایی فرد است. کاشت ابرو راه حلی مناسب برای درمان ریزش و کم پشتی ابروها می‌باشد. کاشت ابرو شرایط حساس‌تری دارد، بنابراین نیازمند به دقت و ظرافت بیشتری دارد. کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز پیوند ابرو در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعیمراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو یکی از روش‌ هایی دائمی است . در فرایند کاشت ابرو ، مو ها از نواحی اطراف سر یا کناره‌ های گوش برداشته شده و کاشت می شود . ... ادامه مطلب

اثر کورتون بر اگزمااثر کورتون بر اگزما

اگزما که به آن درماتیت آتوپیک نیز گفته می شود، یک بیماری پوستی رایج است که موجب التهاب، خارش و قرمزی پوست می شود. اگزما در کودکان بیشتر از بزرگسالان رایج است ... ادامه مطلب

آشنایی با بیماری های شایع پوستیآشنایی با بیماری های شایع پوستی

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین