منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

درمان لکه های پوستی

آنچه در این مطلب میخوانید

روش‌ های درمانی طبیعی برای رفع لکه های پوستی

مهم این است که قبل از اینکه هرگونه درمان خانگی را امتحان کنید، آگاه شوید که چه چیزی باعث به وجود آمدن لکه‌ های روی پوست شما شده است. به طور خاص، افراد مبتلا به آکنه می‌ توانند پوست بسیار حساس داشته باشند که می‌ تواند حساس به عفونت، به ویژه در موارد شدید تر باشد. مهم این است که از چیزی استفاده نکنید که پوست شما را ناراحت کند، بنابراین قبل از تلاش برای درمان طبیعی، با متخصصین پوست کلینیک پوست و موی صدف مشورت کنید.

آدرس اینستاگرام صدف کلینیک

ازآفتاب دوری کنید:

مهم‌ترین تغییر رفتاری شما باید این باشد که کمتر در معرض نورآفتاب قرار بگیرید و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، چون لکه‌های پوست در معرض نورخورشید تشدید می‌شوند؛ خوب است برای پیشگیری بیشتر از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید.

اسکراب و لایه بردار

علاوه بر این لازم است با استفاده از اسکراب‌ها وضعیت پوست را بهبود بدهید. اسکراب‌ها به برداشته شدن سلول‌های مرده که باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن لک‌های پوست می‌شوند، کمک می‌کنند. لایه‌ برداری پوست هایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند نیز در بهبود لکه‌‌ های تیره اثر دارند

لوسیون و کرم‌های مناسب پوست

تغییر مثبت دیگری که باید ایجاد کنید استفاده از لوسیون و کرم‌هایی است که دارای فرمولی خاص برای درمان لک هستند؛ از مارک‌های معتبر برای درمان لک‌های دست و صورت استفاده کنید.

میوه و سبزی تازه

یادتان نرود که میوه و سبزی در کمرنگ شدن این لکه‌های پوستی مؤثر هستند؛ خوردن مقدار کافی میوه و سبزیجات به ویژه لیمو، خیار و گوجه‌ فرنگی که به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند، هیچ چیز مانند موادغذایی تازه به دلیل داشتن ویتامین‌های مختلف در سلامت پوست مؤثر نیست.

ماسک‌های صورت

همچنین شما می‌توانید از ماسک‌های صورت استفاده کنید.این ماسک‌ها بتدریج به روشن شدن قسمت‌هایی که رنگدانه‌ها تجمع پیدا کرده‌اند یا همان لکه‌ها کمک می‌کنند.

شیر سرد

شیر سرد [مقاله : شیر و فواید آن برای پوست ] را روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید. اسید لاکتیک در شیر پوست را آرام می‌کند یک پنبه داخل شیر سرد بزنید و پوست خود را هر روز صبح با شیر صورتتان را ماساژ دهید یا اگر بدنتان لک شده شیر را به پوست بدنتان بزنید بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید پوست‌تان چه تغییری می‌کند.

درمان‌ های دیگر برای رفع لکه های پوستی

آکنه

تعدادی از روش‌های حرفه‌ ای برای رفع آکنه :

لایه برداری پوست با اسید سالیسیلیک (Salicylic Peel)

لایه برداری پوست پیرویک (Pyruvic Peel)

لیزر ایسولاز

میکرودرم ابریژن

بهترین درمان لکه‌های پوستی در اصفهان

انواع روشهای درمانی کک و مک و لکه‌ های پوستی

۱- داروها

کرم‌ های سفید کننده نسخه‌ای (هیدروکینون) به تنهایی و یا در همراهی با رتینوئیدها (ترتینوئین) و یک استروئید ضعیف ممکن است به تدریج بتواند لکه‌ها را در طی چند ماه محو کند. در صورت استفاده از درمان دارویی، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب وسیع‌الطیف با فاکتور محافظت در برابر خورشید حداقل ۳۰ به شدت توصیه می‌شود. درمان ممکن است به خارش ، قرمزی، سوزش یا خشکی موقت منجر شود.

۲- لیزر و آی پی ال درمانی

درمان با لیزر و آی‌پی‌ال، سلول‌های تولید‌کننده ملانین (ملانوسیت) را بدون آسیب رساندن به سطح پوست از بین می‌برد. درمان با لیزر یا آی‌پی‌ال درمانی به طور معمول نیاز به چندین جلسه دارد. پس از درمان، لکه‌های کبدی به تدریج در طول چند هفته یا چند ماه محو می‌شوند. لیزر درمانی دارای عوارض جانبی کمی ست، اما ممکن است باعث تغییر رنگ جزئی پوست شود. حفاظت از آفتاب پس از درمان با لیزر و یا آی‌پی‌ال هم ضروری می‌باشد.

۳- انجماد (سرما درمانی)

این روش شامل استفاده از نیتروژن مایع و یا عامل دیگری برای انجماد لکه‌های کبدی به منظور از بین بردن رنگدانه‌های اضافی می‌باشد. پس از التیام، ظاهر پوست روشن‌تر می‌شود. انجماد یا فریز معمولا بر روی یک لکه یا گروه کوچکی از لکه‌های مربوط به سن استفاده می‌شود. درمان ممکن است به طور موقت باعث تحریک پوست شود و خطر کمی از لحاظ ایجاد لک یا تغییر رنگ دائمی پوست دارد.

۴- سایش پوست (میکرودرم ابریژن)

این روش شامل پاشیدن پودری بر روی لایه سطحی پوست توسط دستگاهی مخصوص است. در این روش لایه سطحی پوست برداشته می‌شود و یک لایه جدید از پوست در همان جا رشد می‌کند. قرمزی موقت و اسکار می‌تواند از عوارض این درمان باشد.

۵- لایه‌ برداری شیمیایی

لایه‌ بردار ی شیمیایی شامل استفاده از یک اسید بر روی لایه بیرونی پوست است تا لکه‌های کبدی را بسوزاند. بعد از لایه‌برداری، پوست جدید در همان جا رشد می‌کند. برای حصول نتایج درمانی چند جلسه درمان ممکن است لازم باشد. در کسانی که تحت این درمان قرار می‌گیرند، حفاظت از آفتاب به شدت توصیه می‌شود. به احتمال زیاد تحریک موقت پوست و احتمال کمی از خطر تغییر رنگ از عوارض این روش می‌باشد.

کلینیک پوست و مو صدف اصفهان ، همراه با تیم حرفه‌ ای و پزشکان مجرب، لیزر موهای زائد شما را با جدیدترین دستگاه‌ ها، به بهترین شکل ممکن و بروزترین تکنولوژی های روز دنیا انجام می‌ دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سودابه [ 1402-08-01 ]
سلام ببخشید زیر چشمم لک مالاسما داره چون بعد بارداری اولم ایجاد شدن دیگه از بین نرفتن به نظرتون بهترین و کم عارضه ترین راه برای از بین بردنشون چیه ؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد سلول های بنیادی در پوست و موکاربرد سلول های بنیادی در پوست و مو

از آنجایی که سلامت پوست و مو ارتباط مستقیمی با سلول های بنیادی بدن دارد بنابراین به وجود آمدن هرگونه اختلال بافتی موجب می شود تا پوست و مو با بیماری ... ادامه مطلب

جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟

اگر شما کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی باشید؛ می‌توانید با انجام این عمل 8 تا 10 سال جوانتر شوید ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

تزریق بوتاکس در مواردی مانند خط اخم و چروک‌ های اطراف چشم و دهان خطوط پنجه کلاغی اصراف چشم خطوط پیشانی موثر است . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین