منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / علت ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

علت ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

آنچه در این مطلب میخوانید

منگوله پوستی یا زائده گوشتی، زائده های تیره یا همرنگ پوست است که غیر قابل درد و بی آزار بوده و همانند یک آویز کوچک و به وسیله ساقه نازکی به نام پوستر روی پوست متصل هستند. با گذشت زمان، این برجستگی‌ها به شکل آویزان از پایه‌ی خود بر روی پوست ظاهر می‌شوند و رنگی به شکل رنگ پوست به خود می‌گیرند، به صورتی که تکان‌ دادن آنها به جلو و عقب به راحتی ممکن است. این زائده ها از رگ های خونی، کلاژن و رشته های عصبی تشکیل شده اند و توسط لایه بیرونی پوست احاطه می شوند. منگوله پوستی از جمله مشکلات پوستی است که جای نگرانی ندارد؛ ولی با این وجود آزار دهنده می باشد. اگرچه این منگوله ها بی خطر هستند و نیاز به درمان ندارند و بیشتر آنها بعد از مدتی خود به خود از بین میروند؛ اما از لحاظ زیبایی و ظاهری مشکل ساز هستند که در این صورت می توان آنها را برداشت.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علت منگوله پوستی یا زائده گوشتی

دلیل ایجاد منگوله های پوستی هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است. این زائده ها معمولاً در نواحی از بدن که دارای چروک های پوستی هستند، ظاهر می شوند. بنابراین ممکن است اصطکاک در ایجاد آن نقش داشته باشد.

علائم منگوله پوستی یا زائده گوشتی

علت ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

موارد مستعد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

به صورت کلی، افرادی که دارای شرایط زیر باشند، ممکن است بیش از دیگران در معرض ابتلا به آن قرار بگیرند:

مناطق ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

تشخیص منگوله پوستی یا زائده گوشتی

ازآنجایی‌ که تگ پوستی دارای ظاهری مشخص و متفاوت است؛ بنابراین با معاینه به ‌سادگی تشخیص داده می‌شود. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که از منگوله‌ های پوستی نمونه‌برداری و آزمایش انجام دهند تا نسبت به دیگر اختلالات که مشابه تگ هستند، تفاوتی وجود داشته باشد.

آیا منگوله پوستی واگیر دارد؟

این منگوله های پوستی بی خطر هستند و نکته ی بسیار مهم درباره‌ی آنها غیر مسری بودنشان است؛ یعنی با دست زدن از جایی از بدن به جای دیگر و یا به فرد دیگری سرایت نمی کنند.

اينستاگرام کلينيک صدف

درمان منگوله پوستی یا زائده گوشتی

باید به بیماران اطمینان داد که منگوله های پوستی بیماری خاصی نبوده و راه هایی برای درمان آن وجود دارد، از جمله:

  1. برداشتن تکه: ضایعات کوچک را می توان با قیچی کوچک عنبیه تیز برید. این روش معمولاً بلافاصله کار می کند و بسیار مؤثر است.
  2. کرایوتراپی: نیتروژن مایع را می توان مستقیماً یا به صورت اسپری از کرایوگان بر روی خال های گوشتی قرار داد. روش سرما درمانی معمولاً بسیار کارآمد است و دردناک نمی باشد. این یک روش بسیار مؤثر برای درمان چندین خال گوشتی است.
  3. تراشیدن: ممکن است منگوله های بزرگ تر پس از تزریق پایه ضایعه با بی حسی موضعی، با تراشیدن تراش یا تراشه برداشته شود.
  4. سوزاندن: برای ضایعات بسیار ریز کار می کند، خال های گوشتی کوچک و سطحی پوست با استفاده از الکترولیز، یک روش درمانی که شامل گرما و جریان الکتریکی است، می سوزند.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی کاشت مو در اصفهان است که با سالها تجربه در این زمینه و بکارگیری روشهای FIT و FUT ، نتایج بسیار درخشانی در کاشت مو، ابرو ، ریش و سبیل ارائه نموده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ باشید؛ با شماره تلفن 32240827 -031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عباس محمدی [ 1403-01-20 ]
سلام وقت بخیر بیش از بیست ساله که یه دونه گوشتی بین سینه من بیرون آمده دوباربرداشتم امابازبیرون آمده خیلی خارش داره و داره بزرگ میشه چکار باید بکنم تشکر

صفورا [ 1402-08-29 ]
سلام من به تازگی متوجه شدم پشت گوشم یه دونه گوشتی زده مثل جوش نیست و یه کم زبره و حالت شل داره نچسبیده به پوست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض و مزایای تزریق ژل و فیلرعوارض و مزایای تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل یک روش درمانی غیرجراحی و کم‌ تهاجمی است که جهت اصلاح چین و چروک‌ ها و خطوط عمیق حاصل از افزایش سن ، زیر پوست تزریق می‌ شوند. ... ادامه مطلب

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب

چه عواملی باعث ریزش مو ی زنان بالای 40 سال میشود؟چه عواملی باعث ریزش مو ی زنان بالای 40 سال میشود؟

گاهی در زنان بالای 40 سال ممکن است الگوی طاسی سر مشاهده شود. این وضعیت باعث ایجاد تکه‌ های طاسی در بالای سر می‌ شود . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین