منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / همه چیز در مورد الکتروکوتر

همه چیز در مورد الکتروکوتر

پوست در آناتومی بدن انسان پوشش و لایه بیرونی است که هم وظیفه محافظت از بدن را بر عهده دارد و هم محرک های حسی را از محیط های خارجی دریافت می کند. گاهی اوقات ممکن است پوست به دلایل ارثی و بیرونی دچار مشکلاتی شود. انواع مختلف ضایعات پوستی می تواند شامل خال ها خوش خیم و بدخیم، تاول، جوش و آکنه ، کیست، زگیل و … باشد که برخی از این موارد بی خطر و برخی دیگر ممکن است خطراتی برای سلامت پوست داشته باشد، در آن صورت باید به پزشک پوست مراجعه نمود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کوتریزاسیون به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن یک جریان مستقیم یا متناوب از یک الکترود عبور می‌کند و سبب ایجاد گرما می‌شود. سپس گرمای حاصل از الکترود برای دستیابی به هموستاز یا ایجاد برش به بافت مدنظر اعمال می‌شود. به عبارتی این دستگاه‌ یک جریان الکتریکی فرکانس بالا را تولید می‌کند و این گرما از طریق یک الکترود به موضع جراحی ارسال شده و باعث می‌شود بافت هدف در اثر حرارت، خشک و سوزانده شود.

از این روش برای سوزاندن و بستن رگ‌های خونی و توقف خونریزی و همچنین ایجاد برش حین جراحی استفاده می‌کنند. از مزایای استفاده از الکتروکوتر برای برش به جای چاقوی جراحی مکانیکی، قابلیت همزمان برش و انعقاد در ناحیه جراحی و همین طور افزایش سرعت کار می‌باشد.

الکتروکوتر چیست؟

کوتر دستگاهی می باشد که با ایجاد جریان الکتریکی، حرارتی را ایجاد می کند. امروزه از این نوع دستگاه ها در صنایع پزشکی و زیبایی بسیار استفاده می شود. کوتر ها با گرمایی که ایجاد می کنند باعث رفع ضایعات پوستی می شوند.

کاربرد الکتروکوتر ضایعات پوستی

الکتروکوتر برای اهداف مختلفی استفاده می شود که عبارتند از:

کوتر خال

برداشتن خال به روش سوزاندن یکی از روش های قدیمی از بین بردن خال ها سوزاندن خال است، که به وسیله دستگاهی به نام کوتر می باشد. این دستگاه با ایجاد گرما به وسیله جریان برق کار می کند.

کوتر زگیل

الکتروکوتر روشی است که از گرمای ناشی از الکتریسیته برای برداشتن زگیل ها مانند زگیل تناسلی استفاده می کند. جریان برق سوزنی که داخل زگیل قرار می گیرد را گرم می کند؛ اما این جریان وارد بدن بیمار نمی شود.

همچنین بخوانید: درمان زگیل تناسلی با لیزر

اقدامات قبل از الکتروکوتر ضایعات پوستی

  1. قبل از انتخاب روش الکترو سرجری برای از بین بردن خال، این نکات را در نظر داشته باشید:
  2. قبل از شروع درمان، به طور کامل یک چک آپ عمومی انجام دهید.
  3. اگر از نظر پزشکی شرایط خاصی دارید، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  4. اگر دچار حساسیت هستید و یا به مواد یا دارویی حساسیت کوچکی دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.
الکتروکوتر

مراقبت های پس از الکتروکوتر ضایعات پوستی

کاندیدای نامناسب الکتروکوتر ضایعات پوستی

  1. در موارد ضایعات پوستی عفونی شده یا موارد بدخیم که به قسمت های عمقی پوست گسترده شده‌اند یا بدخیمی های راجعه، نباید به کار رود.
  2. همچنین بیمارانی که از دستگاه های داخلی قلبی استفاده می‌کنند مانند پیس میکر یا دفیبریلاتور گزینه های مناسبی برای الکترو سرجری نمی باشند.

فرق کوتر با لیزر

برداشتن خال از طریق سوزاندن، یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای درمان این ضایعه پوستی است. این پروسه به وسیله دستگاهی به اسم کوتر انجام شده و با کمک برق، ناحیه موردنظر را گرم کرده و خال را می‌سوزاند. برای سوزاندن خال با لیزر نیز در ناحیه مورد نظر، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. سپس پرتو‌های لیزر به سوی سلول‌ها و رنگ‌دانه‌های تشکیل‌دهنده خال فرستاده می‌شوند. با جذب این اشعه‌ها توسط سلول‌ها، بافت خال نیز به سرعت تخریب شده و برداشته خواهد شد

تفاوت هزینه در کوتر و لیزر

یکی از اولین و مهم ترین تفاوتی که افراد به آن دقت می کنند میزان هزینه هر کدام می باشد. باید بدانید هزینه های این دو تفاوت چشم گیری ندارند و اختلاف قیمتی آنها جزئی میباشد؛ اما به طور کلی قیمت دستگاه کوتر برای برداشتن خال از هزینه کمتری برخورداری می باشند.

تفاوت سرعت اتمام کار در کوتر و لیزر

تفاوت بعدی که باید به آن توجه کرد سرعت اتمام فرایند می باشد. همان طور که در تفاوت هزینه گفته شده بود اختلاف این دو در سرعت هم به همان صورت می باشد یعنی اختلاف اتمام فرایند کم می باشد. با این حال سرعت اتمام فرایند لیزر بیش تر از سرعت اتمام فرایند کوتر می باشد.

تفاوت میزان عمق نفوذی در خال ها بین لیزر و کوتر

توجه داشته باشید منظور از عمق نفوذی میزان خالی کردن خال در محل خال می باشد نه نفوذ در پوست انسان. این سومین تفاوت میان این دو می باشد که همانند همه تفاوت ها اختلاف کمی در آنها وجود دارد. میزان نفوذ لیزر در عمق برداشت خال و زگیل نسبت به کوتر بیشتر می باشد.

تفاوت میان ظرافت کوتر و لیزر

تفاوت میان ظرافت کوتر و لیزر یعنی تفاوت میان ظرافت، پس از اتمام فرایند تشکیل می شود که کدام به حالت طبیعی پوست تان نزدیک تر می باشد. لیزر طبق آزمایش های مختلف عملکرد بهتری را نسبت به کوتر نشان داده است. باید توجه داشته باشید که ممکن است پوست شما به هر کدام از این نوع دستگاه ها سازگار نباشد پس قبل از انجام فرایند حتماً تست کنید و با دکتر خود مشورت کنید. ولی متظور این نیست این عملکرد در کوتر بسیار ضعیف می باشد فقط فراید بهبودی در لیزر سریع تر می باشد.

میزان عوارض کوتر نسبت به لیزر

آخرین تفاوت میان این دو عوارض ایجادی بر روی پوست و بدن انسان می باشد. که توجه داشته باشید عوارض به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله جنس پوست، نوع پزشک، انواع کلینیک ها و ... و نمی توان گفت عوارض این دو در همه انسان ها یکی می باشد؛ ولی لیزر به علت فرایندی که دارد عوارض بیشتری نسبت به عوارض کوتر دارد هرچند این عوارض ها خطرناک نمی باشند.

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض و معایب استفاده از کوتر

  1. مشکل اول ایجاد حساسیت می باشد. بهتر است اگر به دارویی حساسیت دارید و یا کلاً به هر چیزی حساسیت دارید ابتدا با پزشک خود این حساسیت را بررسی کنید. برای اطمینان خاطر از نداشتن هیچ گونه حساسیتی بهتر است ابتدا قبل از فرایند درمان از پزشک خود بخواهید تست های مخصوص به حساسیت از جمله حساسیت پوستی را از شما بگیرد.
  2. مشکل بعدی دستگاه مربوط به عوارضی است که پس از هر گونه فرایندی ایجاد می شود. عوارضی از جمله خونریزی و تورم که اکثر این عوارض ها طبیعی هستند و پس از گذشت مدت زمانی به حالت اولیه خود باز می گردند.
  3. حس خاراندن پس از بهبودی که باعث می شود روند ترمیم به عقب بیافتد یکی دیگر از عوارض کوتر می باشد.
  4. چهارمین مشکل استفاده از کوتر که در شرایط خاص ایجاد می شود، تشکیل عفونت در پوست شما پس از اتمام فرایند درمان می باشد. که لازم است حتماً آن را پیگیری کنید.
  5. به صورت کلی استفاده از کوتر عوارض بسیار زیادی ندارد؛ ولی باید همه جوانب را باید در نظر داشته باشید.

هزینه الکتروکوتر ضایعات پوستی

هزینه کلی برای انجام این درمان به نوع ضایعه، محل وجود ضایعه و دستمزد متخصص بستگی دارد.

برای آگاهی از مهمترین نکات کاشت موی طبیعی ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :نرگس مرادی [ 1402-08-14 ]
من تقریبا یک ماه و نیم پیش ۵ تا خال داشتم کخ سطحی بودند و با کوتر برداشتم جاش تقریبا ۷۰ درصد پر شده یکم ردش مشخصه الان فقط میترسم قرمزیش بره جاش سفید بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد اوزون تراپی در کلینیک های پوست و موکاربرد اوزون تراپی در کلینیک های پوست و مو

یکی از به روز ترین متدهای مراقبتی و درمانی پوست و مو که امروزه در سراسر دنیا استفاده از آن همه گیر شده و طرفداران بسیاری دارد، اوزون تراپی است. ... ادامه مطلب

آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟

پس از این جراحی لیفت شقیقه ، برای کاهش عوارض و بهبودی هرچه سریعتر، نیاز به مراقبتهای بعد از عمل وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

نحوه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از کاشتنحوه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از کاشت

امروزه بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می برند، از این رو اقدامات لازم برای کاشت مو را در پی می گیرند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین