منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / لیزر کم توان چگونه روی پوست شما اثر می گذارد؟

لیزر کم توان چگونه روی پوست شما اثر می گذارد؟

امروزه لیزردرمانی به عنوان برترین شیوه درمانی و کم تهاجمی ترین روش ممکن در دنیا شناخته شده است که توسط آن می توان به اهداف درمانی و زیبایی گسترده ای دست یافت. در کلینیک های تخصصی پوست و مو شاهد این امر هستیم که از لیزر برای درمان، ترمیم و زیباسازی پوست استفاده های فراوانی می شود. در لیزر کم توان همانطور که از نامش پیداست از شدت تابش نور کم استفاده می شود و درصد آسیب رسانی ندارد بلکه روشی ایمن و بی خطر است که دارای کارایی های متعددی می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در لیزرتراپی کم توان هیچ گونه گرمایی تولید نمی شود و روش درمان با امواج نور قرمز و مادون قرمز با طول و موج با سطح و توان پایین تر لیزر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش لیزر به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داده می شود و از لایه های پوست و بافت چربی زیر پوست تا عمق 2 تا 5 سانتی متر عبور می کنند و هنگامی که این انرژی جذب می شود و باعث تغییرات فیزیولوژیکی در سلول‌های ناحیه مورد نظر و بهبود بافت های آسیب و صدمات التهاب، کاهش کلی درد می شود و نیازی به استفاده از دارو نبوده و هیپچ گونه عوارضی را در پی ندارد.

این روش یکی از راحت ترین، بی خطر ترین و ایمنی ترین روش های درمانی می باشد که بیماران معمولاً احساس ترسی ضربان را نداشته و بر خلاف لیزر های جراحی، با لطافت و بدون آسیبی به سلول‌ های پوست انجام می شود به این روش درمان «لیزرتراپی سرد» و یا کم توان معروف می گویند که تنها معایب این روش مدت زمان بسیار کوتاه آن می باشد و در نتیجه برای تأثیرگذاری قابل توجه نیاز به جلسات درمانی بیشتری می باشد.

کاربرد لیزر کم توان در جوانسازی پوست

لیزر درمانی با دستگاه لیزر کم توان شامل طول موج های مختلف و خروجی های نور کم سطح به یک ناحیه دقیق روی پوست است. پس از اینکه بافت‌های پوست شما نور لیزر را جذب کردند، سلول‌های آسیب‌دیده روی پوست ناپدید شده و به پوست شما اجازه جوانسازی می‌دهند.

کاربرد لیزر کم توان در ترمیم اسکار ناشی از زخم یا آکنه

لیزر درمانی در درمان طیف وسیعی از اسکارها از جمله اسکار آکنه ، اسکارهای جراحی، اسکارهای سوختگی و اسکارهای تروماتیک اثربخشی فوق العاده ای را به نمایش گذاشته است. به عنوان مثال، لیزرها با ایجاد آسیب میکروسکوپی که باعث تولید کلاژن پوست می شود و بازسازی پوست را بهبود می بخشد، به ویژه در رفع اسکارهای آکنه موفق هستند.

تاثیر لیزر کم توان در درمان آکنه

در مواردی که به علت جوش های زیاد پوست دچار فرورفتگی های زیادی می شود، با استفاده از لیزر می توان باعث تحریک ساخته شدن سلول های پوستی جدید شد و تا هشتاد درصد مشکل فرورفتگی و جای جوش در پوست را برطرف کرد . البته درمان جای جوش به وسیله ی لیزر زمانی استفاده می شود که آکنه هنوز فعال نباشد. در غیر این صورت ابتدا باید از طریق دارو آکنه درمان شود و سپس از لیزر برای بهبود جای جوش استفاده شود.

کاربرد لیزر کم توان بر پوست

  1. پسوریازیس
  2. خال های عروقی
  3. لک هایی حاملگی
  4. جای جوش
  5. التهابات پوستی
  6. کک و مک
  7. بیماری برص
  8. جای سوختگی و زخم
  9. پاکسازی تتو (خالکوبی)
  10. جوانسازی پوست
لیزر کم توان

مزایای لیزر کم توان

  1. قابلیت کاربرد در نقاط مختلف صورت و بدن است.
  2. با وجود اینکه در برخی موارد استفاده از لیزر نتایج آنی جراحی را ندارد؛ ولی با حداقل عوارض در مدت زمان معینی بهترین نتایج را در بر دارد.
  3. حداقل احساس درد در استفاده از لیزر، نسبت به روشهای دیگر درمانی پیش بینی می‌شود.

اقدامات قبل از لیزرتراپی پوست

بسته به نوع لیزر و هدفی که از آن استفاده می‌شود، توصیه‌ها متفاوت است؛ اما قاعدتاً یک‌سری توصیه‌های کلی وجود دارد.

نحوه لیزر تراپی پوست

لیزرتراپی با تکنیک های متفاوت بسته به نوع جراحت انجام می شود. هنگام کار با لیزرتراپی پوست ناحیه مورد نظر تمیز می شود و پزشک، بیمار از عینک ایمنی جهت جلوگیری از نور لیزر استفاده می کنند و با توجه به نوع درمان مقدار زمان مشخصی تعیین گشته و نور با طول موج مخصوص به ناحیه مورد نظر تابانده می شود. دستگاه به طور مستقیم و یا در کنار بدن بیمار قرار می گیرد. اگر روش لیزرتراپی به صورت مستقیم بر روی پوست انجام شود مانند جراحی زیبایی استفاده از ورقه کوچک ما بین پوست و دستگاه برای ایجاد فاصله الزامی است.

مراقبت بعد از لیزر تراپی پوست

اينستاگرام کلينيک صدف

هزینه لیزر کم توان پوست

این هزینه می تواند تحت تأثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص متغیر باشد. اولین فاکتوری که بر روی این مبلغ تأثیرگذار است، نوع لیزر و نوع بیماری است. تخصص پزشکی که شما از آن برای دریافت خدمات استفاده می کنید، از دیگر عوامل مهم به حساب می آیند.

عوارض لیزر کم توان بر پوست

برای لیزر درمانی حتماً باید به افراد متخصص و ماهر مراجعه کنید. اگر لیزر درمانی طبق اصول و استانداردهای مورد نظر انجام نشود می‌تواند باعث عوارضی مثل زخم، التهاب و عفونت شود. شایع‌ترین عوارض جانبی لیزر درمانی التهاب خارش پوست است که معمولاً پس از چند روز یا چند هفته از بین می‌رود. در مواردی هم دیده شده که لیزر درمانی باعث تیرگی پوست و ایجاد کیست شده است. بیشترین عوارض ناشی از لیزر درمانی به خاطر استفاده از انرژی بیشتر از ‌اندازه لازم و یا نوع لیزر نامتناسب با نوع درمان و عارضه بوده است یعنی به خاطر عدم تخصص و مهارت فردی که لیزر درمانی می‌کند.

اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد درمان بیماری ویتیلیگو به دست آورید؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جلیلی [ 1402-08-14 ]
من 33 سالمه و دو ساله روی صورتم رگ های واریسی دارم با لیزر کم توان به طور قطعی درمان میشه ..

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟

در سال های اخیر با روی کار آمدن دستگاه های لیزر مانند کندلا و سایناشور مشکل رفع موهای زائد نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. ... ادامه مطلب

10 سوال رایج لیزر موهای زائد10 سوال رایج لیزر موهای زائد

در این مقاله به پروسه رفع موهای زائد توسط روش لیزر موهای زائد پرداخته شده است ، با مطالعه این مقاله انتظارات و خواسته های شما به شکل معقول اصلاح می شو ... ادامه مطلب

اثرات مثبت و منفی ورزش کردن برای پوستاثرات مثبت و منفی ورزش کردن برای پوست

از مزیت هایی ورزش تقویت و جوانسازی پوست صورت می باشد. معمولاً افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند دیرتر آثار و علائم پیری بر روی صورت و بدن آنها ظاهر می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین