منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / همه چیز درباره رنگ کردن مو و ابرو پس از کاشت

همه چیز درباره رنگ کردن مو و ابرو پس از کاشت

مو و ابروهای پر پشت و طبیعی یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی برای بسیاری از افراد است؛ اما بعضی از افراد بنا به دلایل مختلف، مو و ابروهای کم پشتی دارند. امروزه بسیاری از افراد جهت رفع این مشکل، روش کاشت را انتخاب می کنند. موهای کاشته شده کاملاً طبیعی هستند، قابلیت رشد دارند و می‌توانید بعد از تثبیت نتایج کاشت، آنها را به هر فرم و حالتی که دوست دارید دربیاورید.

آنچه در این مطلب میخوانید

رنگ کردن بعد از کاشت، از جمله اقداماتی است که باید و نبایدهایی در خصوص انجام آن وجود دارد و با توجه به این که گرافت ها بعد از کاشت، حساس هستند و نباید کوچک ترین آسیبی به آنها وارد شود، این موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. انواع رنگ مو حاوی مواد شیمیایی و پراکسیدها هستند و با توجه به این که زخم ها بعد از کاشت باز هستند، احتمال بروز عوارضی از قبیل خارش، سوزش یا عفونت وجود دارد و با توجه به این که طول دوره نقاهت در هر فردی متفاوت است، آنچه که اهمیت دارد این است که تمام مراقبت ها به طور کامل رعایت شوند تا زخم ها به طور کامل بهبود پیدا کنند. پس از رشد موهای جدید، می توانید فعالیت های معمول همچون شانه زدن، شستشو، حالت دادن و رنگ کردن را انجام دهید.

رنگ کردن مو و ابرو قبل از کاشت

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو را باید حداقل یک هفته تا دو روز قبل انجام داده باشید که مراحل حمام رفتن و شستشوی اولیه را انجام داده باشید و هیچ گونه رنگی روی پوست سر شما باقی نمانده باشد. در صورتی که فردی قصد کاشت ابرو داشته باشد بهتر است یک یا دو ماه قبل از کاشت از رنگ کردن موهای ابروی خود خودداری کند تا یک بستر طبیعی و مناسب برای پیوند فراهم سازد. رنگ کردن ابروها حداقل قبل از دوماه پیش از کاشت بنا به دلایل زیرتوصیه نمی‌شود:

همچنین بخوانید: مراحل کاشت ابرو

بهترین زمان برای رنگ کردن مو و ابرو پس از کاشت

پس از کاشت ابرو فولیکول های موی کاشته شده حساس تر خواهند شد، بنابراین توصیه می شود از قرار گرفتن آنها در معرض مواد شیمیایی خشن مانند مواد بی رنگ کننده، پراکسیدها و رنگ کردن تا چندین هفته خودداری کنید. معمولاً چهار تا شش هفته پس از ترمیم و بهبودی ناحیه گیرنده می توانید ابرو ها را رنگ کنید. فولیکول های موی کاشته شده بدون شک قوی تر و سالم تر از موهای طبیعی در ناحیه گیرنده هستند؛ اما در عین حال حساسیت بیشتری به مواد شیمیایی دارند، بنابراین حداقل تا یک ماه پس از عمل کاشت ابرو این موهای تازه کاشت شده نباید در معرض مواد شیمیایی سخت و رنگ مو قرار بگیرند.

رنگ کردن مو و ابرو پس از کاشت

زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت، در میان افراد از حدود ۴ ماه تا ۱ سال بعد از کاشت متفاوت است؛ اما اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که رنگ موها و استفاده از رنگ‌های شیمیایی را تا یک سال بعد از کاشت به تعویق بیندازید تا مطمئن شوید که موهای کاشته شده کاملاً مقاوم هستند و استفاده از دکلره یا هر ماده شیمیایی دیگری به فولیکول‌های جدید آسیبی نمی‌رساند .

چرا از رنگ بعد از کاشت مو و ابرو نباید استفاده شود؟

رنگ‌ها حاوی مواد شیمیایی مثل پراکسیدها و مواد بی‌رنگ است و به دلیل اینکه موهای تازه کاشته شده نسبت به موهای طبیعی انسان بسیار حساس‌ترند نباید استفاده شوند. رنگ‌های شیمیایی حتی ممکن است مو وابروهای طبیعی یک فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد. رنگ‌های شیمیایی ابرو اگرچه زیبایی خاصی به چهره شما می‌دهد؛ اما باعث بسته شدن منافذ موهای شما می شود و این سبب قطع ارتباط فولیکول‌های تازه کاشته شده با بیرون شود. فولیکول‌های تازه کاشته شده برای رشد به رطوبت، هوا و مواد مغذی نیاز دارد که رنگ بعد از کاشت ابرو آن را دچار اختلال می‌کند.

 اينستاگرام کلينيک صدف

پس از کاشت مو و ابرو هر چند وقت یکبار میتوان موهای کاشته شده را رنگ کرد؟

به طور کلی، رنگ کردن مو و ابرو به صورت مداوم برای ریشه موها خطرناک و تحریک کننده است. مواد شیمیایی تشکیل دهنده رنگ موها، باعث تضعیف موها شده و روند رشد مو را کاهش می دهند. موهای پیوندی برای کاشت، از قسمت پشت سر گرفته می شوند. با توجه به مقاوم بودن موهای پشت سر، حساسیت کمتری به رنگ مو، نشان می دهند. پس می توانید پس از گذراندن دوره 6 ماهه، هر زمان که ریشه ی موها تغییر رنگ داد، رنگ کردن را تکرار کنید. به دلیل رشد سریع تر موهای جدید، ممکن است مجبور شوید فواصل رنگ کردن را کوتاه تر از قبل کنید.

شما می توانید برای درمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال ، به کلینیک صدف در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز تخصصی، انواع روشهای جوانسازی، کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی ، همچنین تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات پوستی انجام می شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ژینا [ 1402-08-14 ]
سلام من سابقه اسکار کلوئیدی دارم میتونم کاشت ابرو انجام بدم یه دکتر بهم گفت که نمیتونم میخوام مطمئن بشم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می شود؟بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می شود؟

ویتیلیگو(پیسی یا برص) یک بیماری پوستی است که در آن لک های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست بوجود می آیند . ... ادامه مطلب

دلایل سفید شدن مو در سنین جوانی و راهکار درمان آندلایل سفید شدن مو در سنین جوانی و راهکار درمان آن

با استفاده از این روش‌ هایی می‌ توان سفیدی موها را به تعویق انداخته و از بروز سفیدی زودرس جلوگیری کرد اما نمی‌ توان موها را برای همیشه تیره نگه داشت. ... ادامه مطلب

تأثیر قرص پرفکتیل برای پوست، مو و ناخنتأثیر قرص پرفکتیل برای پوست، مو و ناخن

قرص پرفکتیل به جهت سلامت و حفاظت کامل از پوست، مو و ناخن و کاهش روند ایجاد چروک و پیری پوست، بر اثر تابش نورخورشید و آلودگی‌ های محیط به کار می رود . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین