منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان جوش و اسکار / مزایای درمان ترکیبی اندولیفت و سابسیژن برای جای جوش

مزایای درمان ترکیبی اندولیفت و سابسیژن برای جای جوش

جای جوش زمانی ایجاد می‌شود که جوش ها به قدری در عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند که باعث صدمه زدن به این لایه‌های داخلی می‌شوند. عوامل مختلفی باعث می‌شود که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و هرکدام از این عوامل ممکن است باعث شود جای جوش عمیق‌تر و وسیع‌تر شکل بگیرد. یکی از عوامل مهم در ایجاد فرورفتگی در جوشگاه های آکنه، وجود چسبندگی ها و فیبروز زیر آنها است که باعث کشیده شدن پوست به سمت داخل و فرورفتگی می شود. سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان‌ این عارضه استفاده می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این شیوه درمانی، پزشک با استفاده از یک وسیله تیز و برنده، قسمت آسیب دیده را که موجب از بین بردن و آسیب دیدن بافتهای سالم کناری هم میشود را برمیدارد. با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود یابد. سابسیژن با اندولیفت یکی از جدیدترین متدهایی است که نسبت به انجام سابسیژن به تنهایی، تأثیر بهتری روی پوست دارد و علاوه بر درمان اسکار ناشی از آکنه و جوش، کیفیت و قوام پوست را نیز بهبود می بخشند.

اندولیفت اسکار به عنوان یک روش درمانی بدون جراحی و کم تهاجم جایگزین برای بازسازی لایه های عمیق و سطحی پوست و بازگرداندن ویژگی های جوانی و بهبود ضایعات پوستی می باشد. استفاده از اندولیفت به عنوان یک فناوری بسیار پیشرفته مبتنی بر لیزر که به به جراحت نیاز ندارد، به متخصصین این امکان را می دهد که پوست بیمار را احیا کرده، چربی اضافی را حذف کرده و ضایعاتی که در لایه های عمیق پوست در اثر اسکار آکنه به وجود آمده است را بازسازی کنند. فیبر لیزری اندولیفت (لیزر دایود 1470 نانومتر) به آرامی در داخل و اطراف لایه های هدف پوست دور می زند و در نقاط اسکار رشته های کلاژن فیبروتیک شده را با ایجاد حرارت برش داده و از هم جدا می کند و ایجاد بافت هم‌ بند را القا، درم را بازسازی و تولید کلاژن پوست را فعال کند.

مزایای درمان ترکیبی سابسیژن و اندولیفت

مهم ترین مزایای روش سابسیژن با اندولیفت عبارتند از:

همچنین بخوانید: درمان جای جوش با لیزر

روند انجام درمان ترکیبی سابسیژن و اندولیفت

سابسیژن جای جوش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و توسط اکثر بیماران به خوبی تحمل می شود. ابتدا پوست شما با محلول آماده سازی پوست تمیز می شود تا ناحیه مورد نظر ضد عفونی شود. اسکارها با قلم جراحی مشخص می شوند. سپس بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست تزریق می شود. نوع سوزن مورد استفاده به نوع اسکار بستگی دارد. سوزن نوکور یک سوزن سه تایی است که مخصوص سابسیژن طراحی شده است. پس از وارد کردن، سوزن برای شکستن نوارهای بافت اسکار زیر پوست مانور داده می شود. هنگامی که سوزن‌ها بافت زخمی را که پوست را به سمت پایین متصل می‌کند، می‌شکنند، ممکن است مقدار کمی درد داشته باشید. پس از کامل شدن این روش، برای کمک به کاهش خونریزی و تورم، به ناحیه مورد نظر فشار وارد می شود.
اندولیفت نیز با استفاده از ابزارهایی که ضخامت آنها به اندازه یک تار مو می باشد انجام می گردد. ناحیه مورد نظر برای انجام اندولیفت توسط پزشک آماده می‌شود. این آماده‌سازی شامل تمیز و استریل کردن پوست بیمار است. معمولاً در این روش از امواج با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌شود. پزشک با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر به وسیله منفذ ریزی که زیر پوست ایجاد می کند انرژی پرتو لیزری را به بافت های عمقی پوست می رساند.

مزایای درمان ترکیبی اندولیفت و سابسیژن برای جای جوش

مراقبت های قبل از درمان ترکیبی سابسیژن و اندولیفت

  1. در صورت مصرف هرگونه دارو و یا داشتن اعتیاد به مواد مخدر یا الکل به پزشک معالج اطلاع دهید.
  2. قبل از سابسیژن، صورت را با آب و صابون شستشو داده و چربی، دارو و یا مواد آرایشی را پاک نمایید.
  3. در صورت مصرف وارفارین، هپارین و آسپرین از 3 روز قبل دارو را پس از مشورت با پزشک معالج قطع نمایید.
  4. در صورت ابتلا به بیماری های عفونی به پزشک معالج اطلاع دهید.
  5. در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک اطلاع دهید.
  6. بیماران مبتلا به آکنه فعال (جوش) نیاز به درمان موفق آکنه قبل از انجام سابسیژن دارند.
  7. در بیماران با سابقه تبخال ، قرص آسیکلوویر به صورت پیشگیرانه تجویز می شود و مصرف قرص آسیکلوویر تا بهبود ضایعات ادامه می یابد.
  8. در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون، بیماریهای خاص یا مزمن داروهای خود را پس از مشورت با پزشک معالج، طبق روال قبل مصرف نمایید.
  9. به مدت یک هفته قبل از اندولیفت، بهتر است از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین خودداری شود؛ زیرا مصرف این داروها باعث افزایش کبودی و قرمزی در ناحیه تحت درمان می شود.
  10. قبل از انجام اندولیفت، پوست ناحیه مورد نظر کاملاً پاکسازی شود. چنانچه از این روش برای صورت استفاده می شود، هیچگونه مواد آرایشی بر سطح پوست نباشد.

مراقبت های بعد از درمان ترکیبی سابسیژن و اندولیفت

کاندید نامناسب درمان ترکیبی سابسیژن و اندولیفت

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض اندولیفت و سابسیژن

استفاده از اندولیفت دارای عوارض درمانی خاصی نیست و تنها می‌توان به این اشاره کرد که بعضی‌اوقات در برخی افرادی که از آن استفاده می‌کنند و در ناحیه‌ای از پوست که فیبر نوری بسیار نازک وارد بدن می‌شود مقدار بسیار اندکی تورم یا التهاب پوستی دیده می‌شود که مشکل خاصی نبوده و در مدت‌زمان بسیار کمی در حد چند روز به‌طور کامل رفع خواهد شد.

عوارض سابسیژن صورت

هزینه درمان ترکیبی سابسیژن و اندولیفت

این درمان ترکیبی هم مانند سایر روش های زیبایی دارای قیمت ثابت نمیباشد و هزینه چنین خدماتی بستگی به موارد متعددی دارد که برخی از این موارد عبارتند از :

  1. محل درمان و میزان اسکار آکنه
  2. دستگاه ها و مواد مصرفی که هرچه دستگاه ها مجهز تر و به روز تر و همچنین هرچه مواد مرغوب تر و با کیفیت تر باشند هزینه ها نیز بیشتر میشود.
  3. سطح مهارت و میزان تجربه پزشک
  4. موقعیت جغرافیایی کلینیک

برای کسب اطلاعات درباره از بین بردن جای زخم و بخیه با لیزر ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-08-20 ]
برای درمان جای جوش از چه روش های دیگه ایی غیر از لیزر میشه استفاده کرد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
10 سوال رایج لیزر موهای زائد10 سوال رایج لیزر موهای زائد

در این مقاله به پروسه رفع موهای زائد توسط روش لیزر موهای زائد پرداخته شده است ، با مطالعه این مقاله انتظارات و خواسته های شما به شکل معقول اصلاح می شو ... ادامه مطلب

مزوتراپی چیست و عوارض آن کدام است؟مزوتراپی چیست و عوارض آن کدام است؟

مزوتراپی روش تزریق غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است ، و برای درمان ریزش مو، چاقی موضعی، تسکین درد و . . . می‌ باشد. ... ادامه مطلب

در مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانیددر مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانید

هیدرودرم ابریژن جدیدترین روش جوانسازی پوست است که در آن از فناوری هیدرو برای از بین بردن لایه سطحی و مرده پوست استفاده می‌ شود . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین