منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟

چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟

خارش پوست بدن جزو مواردی است که تقریبا برای همه افراد پیش می‌آید و گاهی اوقات بدون هیچ دلیل خاصی بروز می‌کند و در مواقع دیگر نشانه‌ی بروز یک بیماری است. بعضی اوقات خارش چنان شدید است که فرد، قادر به خوابیدن نبوده و امکان زندگی عادی برای فرد وجود ندارد و اگر علت آن واضح نیست، باید برای خارش به پزشک مراجعه کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر پزشک قبل از بروز مشکلات اصلی، خارش بدن فرد را به عنوان یک نشانه اصلی شناسایی کند، می‌تواند مشکلات جدیتری را تشخیص دهد و سریع درمان را شروع کند. در ادامه به دلایل ایجاد خارش پوست و روشهای درمانی آن می پردازیم.

علت خارش پوست بدن از چیست؟

پوست یکی از عوامل محافظتی بدن است که می‌تواند بدن در برابر آسیب‌ ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا محافظت کند. پس وقتی یک عامل ناشناخته در برابر پوست قرار می‌گیرد، یک واکنش ایجاد می‌شود و قرمزی و خارش پوست بروز می‌کند. حتی ممکن است در برخی مواقع خارش پوست بدن همراه با جوش یا بثورات قرمز باشد. موارد زیر علت‌های مختلف خارش پوست هستند.

خارش پوست بدن

سایرعلل خارش پوست عبارتند از

همچنین بخوانید: خارش پوست صورت و بدن

علائم خطرناک خارش پوست بدن

در صورتیکه خارش پوست شما بیش از ۲ هفته طول بکشد و با توجه به درمان‌هایی که برای آن در نظر گرفته‌اید بهبود پیدا نکرده است، خارش جدی است و باید به پزشک مراجعه کنید. لازمه‌ی این کار تشخیص درست علت خارش پوست توسط پزشک متخصص است. اما به طور کلی خارش پوست معمولا نشان‌دهنده‌ی مورد جدی و خاصی نیست و معمولا با درمان‌های پزشک بهبود پیدا می‌کند یا به طور کلی درمان می‌شود.

روش های درمان خارش پوست

اينستاگرام کلينيک صدف

برای خارش بدن چه بخوریم؟

بهترین دارو برای خارش بدن

خوردن دارو برای درمان خارش بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود. در این جا به معرفی چند تا از داروهای درمان خارش که بهتر است با ویزیت پزشک برای شما تهیه شود می پردازیم:

خارش بدن چه موقع نیاز به درمان اورژانسی دارد؟

اگر خارش در سنین بالای ۶۰ سال اتفاق بیفتد می‌تواند نشانگر مسائل و بیماری‌های داخلی مانند نارسایی‌های کلیه، تومور‌های داخلی، نارسایی‌های کبدی، سرطان و موارد مهم دیگری باشد که در این صورت نیاز به درمان اورژانسی دارد.

اگر می خواهید بدانید قرص داکسی سایکلین برای جوش چیست و چه کاربردی دارد؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جابر جعفری [ 1403-01-17 ]
تقریبا دو ماه میشه از کمر به پایین خارش دارم و الان 3 روز میشه که زیر بیضه و دور مقعد بسیار شدید و دونه های قرمز زد بیرون راهنمایی کنید چه کنم خیلی حالم بده خصوصا شب ها خارش بسراغم میاد

قائدی س [ 1403-01-12 ]
سلام خارش بیش از سه ماه از گردن شروع بشه و تا تقریبابه وسط ستون فقرات و دنده ها کشیده بشه چه علتی داره؟؟

ابراهیم [ 1403-01-12 ]
سلام وقت بخیر من در قسمت کشاله ران وبین باسن در بعضی مواقع دچار خارش شدید میشوم لطفاً راهنمایی کنید

علی ملکی [ 1403-01-11 ]
سلام خارش شدیدی بر کشاله ران ها دارم وقتی کیسه می کشم آرام می گیرد لطفا راهنمایی بفرمایید

محمدخانی [ 1403-01-10 ]
سلام صبحتون بخیر مدتی است خارش شدید درپاها قسمت ساق وران دارم به طوری که تاول می زندوتحمل آن سخت است،لطفا راهنمایی بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

دوران نقاهت بعد از کاشت دائم مو به دلایل متفاوتی بستگی دارد. این امر می تواند در ایجاد نتایج متفاوت در هر فردی به نوعی تأثیر گذار باشد. ... ادامه مطلب

رادیوسرجری چه روشی است؟رادیوسرجری چه روشی است؟

رادیو سرجری ضایعات پوست یکی از روش هایی است که متخصصان در بسیاری از موارد برای رفع عواملی که بر روی پوست مزاحمت ایجاد میکنند توصیه میکنند. ... ادامه مطلب

بررسی انواع مزوژل جوانسازی و بهبود پوستبررسی انواع مزوژل جوانسازی و بهبود پوست

مزوژل یکی از درمان های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می شود تا ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین