منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع لک، کک و مک و تاتو / سیاهی دور چشم از علت تا درمان

سیاهی دور چشم از علت تا درمان

آنچه در این مطلب میخوانید

سیاهی و دایره‌ های زیر چشم‌، یک وضعیت بسیار رایج هستند که هر فردی از جمله، کودکان و سالمندان می‌ توانند تحت تاثیر آن قرار گیرند. پوست دور چشم معمولا تیره‌ تر از قسمت‌های دیگر می‌باشد.
پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است و به دلیل مختلف این قسمت از پوست آسیب پذیرتر است. چشم بر زیبایی و جوان بودن تاثیر می‌گذارد. متاسفانه سیاهی زیر چشم باعث می‌شود که چند سالی بزرگتر به نظر برسید.

تیرگی و گودی زیر چشم از مشکلاتی است که اغلب ژنتیکی بوده ولی به دلایل دیگری نیز ممکن است رخ دهد. امروزه روشهای بسیار تاثیرگذاری برای رفع گودی زیر چشم توسط متخصصان پوست انجام می شود که تزریق چربی و تزریق ژل از مهمترین آنها هستند. کلینیک پوست صدف در اصفهان نیز یکی از مراکزی است که شما می توانید برای انجام این اقدامات به آن مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و تعیین نوبت، با شماره تلفنهای 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

علل مشترک سیاهی زیر چشم چیست؟

کمبود خواب باعث می‌شود که چشم به اندازه کافی استراحت نداشته باشد. و گردش خون را در پوست کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که پوست اکسیژن و مواد مغذی لازم را به اندازه کافی دریافت نکند. در نتیجه چین و چروک و سیاهی زیر چشم شکل می‌گیرد.

عوامل ژنتیکی

به علت عوامل ژنتیکی، بسیاری از افراد پوست نازک یا رگ‌های خونی کوچک زیر چشم دارند. طبق آخرین تحقیقات، توزیع ملانین در پوست زیر چشم نیز تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار می‌گیرد.

کم آبی بدن

هنگامی که بدن خشک باشد، رگ‌های خونی زیر پوست حساس چشم متورم می‌شوند و باعث تیرگی آن می‌شود.

آفتاب

اشعه ماورابنفش در خورشید، رنگدانه ملانین را زیر پوست تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث سیاهی و تیرگی زیر چشم می‌شود.

توتون و تنباکو

مصرف تنباکو و الکل باعث کاهش جریان خون و ایجاد چین و چروک و تیرگی زیر چشم می‌شود.

کمبودمواد غذایی

رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی بر سلامتی شما تاثیر می‌گذارد. این شرایط از طریق علائم خارجی مانند پوست خشک، تیرگی‌ها‌ و چین و چروک ظاهر می‌شود.

کم خونی

آنمی، خونریزی نامنظم را ایجاد می‌کند. در حالی که باعث ایجاد هموگلوبین می‌شود و در نهایت منجر به ایجاد تیرگی‌های زیر چشم می‌شود.

اگزما

اگزما باعث خارش و التهاب می‌شود. باعث می‌شود که بخواهید مدام پوست خود را مالش دهید. اگر این وضعیت برای پوست زیر چشم رخ دهد، مالش بیش از حد آن سبب ایجاد تیرگی زیر چشم می‌شود.

نارسایی کلیه

نارسایی کلیه باعث بدتر شدن وضعیت سلامتی می‌شود. بنابراین پوست بیمار رنگ پریده و چشم‌هایش همیشه بسیار خسته است. که این موضوع باعث می‌شود که تیرگی‌های زیر چشمش به وضوح پیدا شود.

راه‌ های درمان تیرگی و سیاهی دور چشم

دسته بندی کلی درمان تیرگی دور چشم به 2 بخش درمان طب مدرن و طب سنتی تقسیم می‌شود.

راه‌ های درمان تیرگی و سیاهی دور چشم با طب مدرن به روش‌ ها مختلف جراحی و تزریق

درمان تیرگی و سیاهی دور چشم با انجام آی.پی.ال یا همان نور پالسی
روش لایه‌ برداری پوست لیزری برای درمان سریع تیرگی و سیاهی دور چشم
درمان تیرگی و سیاهی دور چشم با هایفوتراپی
تزریق ژل هیالورونیک اسید برای درمان تیرگی و سیاهی دور چشم
تزریق چربی برای از بین بردن سیاهی و تیرگی دور چشم
انجام جراحی برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم
لیفت گونه برای درمان تیرگی و سیاهی زیر چشم

افتادگی پلک باعث می‌شود که چهره شما همیشه خواب آلود به نظر برسد. کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز زیبایی در شهر اصفهان به شما عمل بلفاروپلاسی را پیشنهاد می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :سید رضا ترابی [ 1400-05-10 ]
سلام.من اولین بار هست که وارد سایتتون شدم،میخواستم بعد از 45سال دوندگی و ندیدن خودم مقداری به زیبایی صورت و مقداری وزن خودم را زیاد کنم،ممنون میشم باصداقت راهنماییم کنید.ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برداشتن انواع خال با جراحیبرداشتن انواع خال با جراحی

خال، شايع‌ترين و متداول‌ ترين ضايعه‌ ي پوستي است. در واقع يك نوع تومور پوستي است كه از سلول‌ هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌ شود . ... ادامه مطلب

لیزر جوانسازی پوست دست چه مزایایی دارد؟لیزر جوانسازی پوست دست چه مزایایی دارد؟

با روند افزایش سن و پیری، ظاهر سفت و پر در پوست دست ها ممکن است به مرور از بین برود و رگ های برجسته و قابل مشاهده در روی دست ها، لکه های قهوه ای و پو ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

لیزر موهای زائد در سال‌ های اخیر به یکی از بهترین راه‌های خلاص شدن از دست موهای مزاحم است این روش ایمن و موثر، تنها روش دائمی حذف موهای زائد است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین