منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

کاربرد میکرودرم ابریژن

آنچه در این مطلب میخوانید

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک فرایند غیر شیمیایی و غیرتهاجمی است که از اسپری میکروکریستال برای برداشتن بیرونی‌ترین لایه خشک شده و سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند و به این ترتیب پوست، جوان‌تر و سالم‌تر به نظر می ‌رسد. به علاوه میکرودرم ابریژن باعث تولید یک لایه جدید پوست با سلول‌های تازه و میزان بالاتری از کلاژن می‌شود و پوست جدید سفت‌تر خواهد بود. میکرودرم ابریژن نسبت به درم ابریژن ملایم‌تر است. درم‌ ابریژن تهاجمی‌تر بوده و برای درمان خطوط عمیق‌تر، آفتاب سوختگی‌های شدید و زخم‌ها استفاده می‌شود.

آدرس اینستاگرام صدف کلینیک

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مفید است؟

بیمارانی که دارای خطوط و چروک‌ های نازک، لکه‌های ناشی از افزایش سن، آفتاب سوختگی، نابرابری رنگدانه‌ها، مشکل در بافت پوستی یا زخم‌های کوچک هستند، از میکرو‌درم ابریژن استفاده می‌کنند.

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دچار روزاسه rosacea یا آکنه هستند نیز موثر خواهد بود. اسپری ملایم میکروکریستال می‌تواند می تواند مشکلات پوستی را برطرف کرده یا بهبود بخشد. این اسپری لایه بیرونی و آسیب دیده پوست را برمی‌دارد و به سلول‌های تازه پوستی فرصت نمایان شدن می‌دهد.

بهترین کسانی که می‌توانند از این روش استفاده کنند بزرگسالانی هستند که از لحاظ جسمی سالم می‌باشند و بیماری‌های پوستی نسبتا جزئی دارند. میکرودرم ابریژن یک روش غیرتهاجمی است که نمی‌تواند افتادگی پوست یا خطوط عمیق را برطرف کند. این مشکلات با استفاده از روش‌های دیگری مانند لیفتینگ و سفت کردن پوست با لیزر بهبود پیدا می‌کنند.

روزاسه rosacea: التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولاً گونه‌ها، بینی و پیشانی) که در بزرگسالان بروز می‌کند و با آکنه متفاوت است.

میکرودرم ابریژن در اصفهان

میکرودرم ابریژن برای آکنه

میکرودرم ابریژن برای برطرف کردن آکنه‌های پوستی و زخم‌های ناشی از آکنه استفاده می‌شود. میکرودرم ابریژن می‌تواند زخم‌های جزئی را به طور کامل حذف کرده یا به شدت کاهش دهد. با این حال برای زخم‌های عمیق ناشی از آکنه میکرودرم ابریژن روش زیاد موثری نخواهد بود.

زخم‌های عمیق‌ تر معمولا با استفاده از درم ابریژن یا لایه‌برداری شیمیایی درمان می‌شوند. میکرودرم ابریژن برای بیمارانی که دارای آکنه‌های فعال هستند نیز روش موثری خواهد بود. این روش پوست را لایه‌برداری کرده و منافذ مسدود شده را باز می‌کند و چربی و جرم از این منافذ خارج می‌شوند. عمل پاکسازی پوست و از بین بردن سلول‌های پوستی ممکن است باعث تشدید آکنه شود، بنابراین قبل از انجام این فرایند لازم است با پزشک یا متخصص پوست کلینیک صدف مشورت کنید.

درمان روزاسه با میکرودرم ابریژن

روزاسه نوعی التهاب پوستی مزمن است که منجر به قرمزی و برجسته‌شدن عروق خونی و التهاب می‌شود و شبیه به آکنه به نظر می‌رسد. میکرودرم ابریژن برای کاهش قرمزی ناشی از روزاسه استفاده می‌شود. با این حال اگر مبتلا به روزاسه هستید و تصمیم به استفاده از روش میکرودرم ابریژن دارید، قبل از هر اقدامی با متخصص پوست مشورت کنید. میکرودرم ابریژن ممکن است تاثیر منفی بر روی روزاسه داشته باشد.

استفاده از میکرودرم ابریژن در چه سنی بهتر است؟

گرچه محدودیت سنی و جنسی برای انجام روش میکرودرم ابریژن وجود ندارد، اما معمولا این روش به افراد بالای 12 سال و افراد کمتر از 65 سال توصیه می‌شود. بزرگسالان 70 سال ممکن است در صورت استفاده از میکرودرم ابریژن دچار کبودی و خراشیدگی بیشتری در پوست شوند. در سنین پایین هم این روش باید تحت نظر پزشک و متخصص پوست انجام شود.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی ممنوع است؟

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای زخم‌های عمیق، کلوئیدهای فعال، آکنه، اختلال در سیستم ایمنی و یا دیابت هستند، انجام نمی‌شود. خانم‌های باردار نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند. افرادی که به تازگی لایه‌ برداری‌های شیمیایی، مانند تزریق کلاژن، انجام داده اند باید 2 یا 3 هفته منتظر بمانند و پس از آن فرایند میکرودرم ابریژن را انجام دهند.
افراد دارای زخم‌های عمیق، چین‌های پوستی در صورت یا دیگر نقص‌های خفیف یا شدید پوستی هستند، بهتر است از روش‌های درمانی قوی‌تر مانند لایه‌برداری شیمیایی، درم ابریژن و یا صاف کردن پوست با لیزر استفاده کنند.

میکرودرم ابریژن چه عوارضی دارد؟

عوارض میکرودرم ابریژن کم هستند و این روش یک روش بی‌خطر محسوب می‌شود. به علاوه میکرودرم ابریژن تنها بر روی بیرونی‌ترین لایه پوست تاثیر می‌گذارد. عوارض مربوط به درم ابریژن و لیزر به مراتب از میکرودرم ابریژن بیشتر است که البته اثرگذاری آن دو روش نیز بیشتر است.

عوارض احتمالی میکرودرم ابریژن عبارتند از:

سفتی و تنگی پوست
قرمزی پوست
کبودی پوست
حساسیت
تغییر رنگ پوست
سایش و خراش پوست
خونریزی
کبودی پوست چشم (به ویژه اگر در حال مصرف آسپیرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون باشید)
پارگی رگ‌های خونی نازک
بروز تبخال در اطراف لب

کاشت یا پیوند مو به روشی درمانی گفته می‌ شود که موهای مقاوم به ریزش در بدن یا سر به مناطقی که دچار طاسی و ریزش شده‌اند، منتقل می‌ شوند. به این روش کاشت موی طبیعی یا پیوند مو می‌ گویند. کلینیک صدف یکی از مراکز کاشت مو در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ماتینا [ 1402-07-17 ]
سلام . من منافذ باز پوست خیلی دارم روی صورتم و کنار چشمم چروک میشه دوس دارم صاف باشه .کدوم روش رو برای جوانسازی پوست پیشنهاد می کنید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا درمان اسکار آکنه با عوارض همراه است؟آیا درمان اسکار آکنه با عوارض همراه است؟

برای درمان جای جوش و آکنه یا حتی اسکار می‌ توان از روش‌ های زیادی استفاده کرد. از جمله این روش‌ ها می‌ توان به لیزر درمانی ، سابسیژن و.. اشاره کرد . ... ادامه مطلب

آشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوستآشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست انواع درمان‌ های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوانسازی پوست صورت را با روش‌ های مختلف جراحی و بدون جراحی ... ادامه مطلب

درمان اسکار آکنه با لیزردرمان اسکار آکنه با لیزر

آکنه به دلیل بسته شدن منافذ پوست به وسیله چربی ، پوست مرده و باکتری ایجاد می‌ شود. با وجود آکنه منافذ پوست ملتهب شده و در نهایت می‌ ترکند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین