منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

درمان خط خنده

آنچه در این مطلب میخوانید

علل خط خنده

خط لبخند در اثر استفاده‌ ی مکرر از یک عضله و تا کردن پوست اطراف دهان به وجود می‌آید. پوست اطراف دهان با افزایش سن نیز حالت ارتجاعی و حجم خود را ازدست‌ داده و موجب تشکیل خطوط خنده می‌ شود.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

پیشگیری از خطوط خنده با افزایش سن دشوار بوده و ترمیم پوست پس از ایجاد این خطوط دشوارتر نیز می‌باشد.
افراد داوطلب برای از بین بردن خط خنده عبارت‌اند از خانم‌ها و آقایانی که از ظاهر صورت خود ناراضی‌ اند. اگر شما از خط لبخند در اطراف دهان خود رنج می‌ برید، می‌توانید روش‌های مختلف درمان خط لبخند را در نظر بگیرید.

انواع مختلف درمان

تزریق ژل و چربی

این‌ها از جمله روش‌های از بین بردن خط لبخند و جوان‌ سازی بخش‌های تحتانی صورت و لب می‌باشند که می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. تزریق ژل و تزریق چربی می‌تواند با برگرداندن عناصر از دست‌ رفته‌ی صورت درگذر زمان، حجم اولیه‌ ی آن را بازگرداند. برای درمان خط خنده، جای زخم، افتادگی لپ‌ ها و چین و چروک‌ های اطراف دهان و همچنین تورفتگی لپ‌ ها، شقیقه‌ ها، اطراف بینی و دهان و زیر چشم و نا موزون بودن صورت، تزریق ژل خط خنده مناسب است.

هایفوتراپی

هایفوتراپی کلاژن پروتئینی طبیعی است که پوست را جوان و سفت نگه‌داشته و حالت ارتجاعی آن را حفظ می‌ کند. با افزایش سن، کلاژن خاصیت کشسان و قدرت خود برای ایستادگی در برابر نیروی جاذبه را ازدست‌ داده و پوست دچار افتادگی می‌ شود. روش اولتراپی می‌ تواند فرایند تولید کلاژن تازه را تحریک کرده و موجب رفع بسیاری از مشکلات زیبایی پوست از جمله درمان خط لبخند شود.

بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش رفع خط خنده و ضد پیری بدون جراحی رایج است که در طی آن محلول رقیقی از سم بوتولینم به عضلات صورت تزریق می‌شود. بوتاکس خط خنده باعث مسدود شدن پایانه‌های عصبی و نرسیدن پیام انقباض به عضلات اطراف دهان می‌ شود.

مانند بسیاری از روش‌های دیگر ضد پیری خط خنده و بدون جراحی، بوتاکس بدون درد بوده و انجام آن بدون استفاده از داروهای بی‌حسی انجام می‌شود. تزریق بوتاکس با استفاده از یک سوزن بسیار نازک انجام می‌شود تا ناراحتی بیمار به حداقل برسد. ظهور نتایج حاصل از این روش معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته زمان برده و به مدت ۴ تا ۶ ماه ماندگار خواهند بود. بوتاکس برای درمان بیمارانی که از برخی عارضه‌های جدی ازجمله اختلالات عضلانی رنج می‌برند نیز کاربرد دارد.

بهترین درمان خط خنده در اصفهان

لایه‌ برداری شیمیایی

لایه‌ برداری شیمیایی یک روش ضد پیری بدون جراحی بوده که به دلیل عملکرد مناسب و قیمت پایین آن نسبت به عمل جراحی، رواج بالایی دارد. در طی این روش برای از بین بردن خط لبخند، یک محلول اسیدی بر روی مناطق کوچکی از پوست مانند کنار دهان و خطوط خنده قرار داده می‌شود.

این محلول پس از دو دقیقه شسته شده و به‌ منظور کاهش ناراحتی بیمار، یک پنکه‌ی کوچک بر روی محل انجام عمل قرار داده می‌شود. بسته به قدرت مواد استفاده‌شده، ممکن است بروز نتایج عمل به هفته‌ها زمان نیاز داشته باشد. با انجام لایه‌ برداری‌ های قوی‌تر مانند لایه‌ برداری فنولی، ممکن است به دلیل سوختگی ظاهری پوست، دوره‌ی بهبودی تا ۳ ماه طول بکشد.

لیزر CO2

لایه‌برداری پوست با لیزر، جدیدترین روش درمانی در مبارزه با پیری و رفع خط لبخند است. در این روش ضد پیری بدون جراحی، از یک پرتو لیزر استفاده‌شده که به پرتوهای کوچک‌تری شکسته می‌شود. این پرتوهای کوچک بر روی منطقه‌ی موردنظر تابانده شده و روند بهبودی بافت آن ناحیه و بافت‌های اطراف آن را تسریع می‌کنند.

در مناطق مورد هدف، لیزر باعث تحریک کلاژن سازی شده و باعث رفع چروک صورت می گردد. این روش نسبت به لیفت صورت بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است. از عوارض جانبی این عمل زیبایی می‌ تواند به قرمزی و ورم پوست اشاره کرد که خفیف بوده و پس از یک یا دو روز از بین می‌روند.

نور پالسی شدید (IPL)

آی پی ال یک روش ضد پیری بدون جراحی است که به‌ منظور درمان چین و چروک دور لب و پوست آسیب‌دیده توسط اشعه‌ی خورشید، از امواج نوری استفاده می‌کند. در این روش نور شدیدی به‌وسیله‌ی یک لامپ دستی یا یک لامپ مفصل دار، به مناطق کوچکی از پوست تابانده می‌شود.

این کار موجب تحریک شدن یک روند کنترل آسیب در پوست شده که باعث از بین رفتن پوست قدیمی و رشد پوست جدید و جوان‌تر به‌جای آن می‌شود. پس از انجام این عمل ممکن است بیمار احساس درد و ناراحتی خفیف کند. در نظر داشته باشید که ممکن است ظهور اولین نتایج درمان چروک دور لب، پس از ۱۲ جلسه اتفاق بیفتد.

لیفت با نخ

برای آن دسته از افرادی که دوست ندارند به زیر تیغ جراحی بروند ولی می‌خواهند نتایج اعمالی چون لیفت صورت و لیفت گردن و برطرف کردن خط خنده را بلافاصله به دست بیاورند، روشی به نام لیفت با نخ یا لیفت بخیه‌ای وجود دارد. همان‌طور که از نامش پیداست، در این عمل از نخ های مخصوص ساخته‌شده از مواد بخیه، به‌منظور بالا بردن پوست ابروها، صورت، گونه‌ها و گردن استفاده می‌شود.

برخلاف عمل لیفت صورت ، لیفت با نخ یک روش ضد پیری و رفع خط خنده بدون جراحی است که با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پس از انجام عمل لیفت بخیه‌ای، نیازی به پانسمان نبوده و دوره‌ی بهبودی این عمل تنها بین ۲ تا ۳ روز زمان می‌برد.

متقاضیان مناسب برای از بین بردن خط خنده

اگر در مورد ظاهر خط خنده‌ی خود نگران هستید از بین بردن خط خنده برای شما مناسب خواهند بود. افراد بالغ‌تر یا لاغرتر معمولاً خط خنده‌ی عمیق‌تری دارند. روش‌های درمانی خط لبخند بر روی اکثر بزرگسالان اعم از خانم‌ها و آقایان که وضعیت سلامت مناسبی دارند قابل انجام است.

اگر تمایل به انجام عمل‌های جوانسازی دارید، ما به شما خدمات جوانسازی پوست با لیزر کلینیک صدف اصفهان را پیشنهاد می‌دهیم. کلینیک صدف با بهره‌ مندی از جدیدترین امکانات آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :تینا [ 1402-08-01 ]
رفع خط خنده به غیر از تزریق ژل با لیفت نخ هم فوق العاده میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسیلیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسی

واریس، شایع ترین بیماری عروقی انسان است. یکی از روشهای رفع و درمان واریس، لیزر ان دیاگ می باشد که با استفاده از این لیزر میتوان ضایعات عروقی واریس را درمان کرد ... ادامه مطلب

علائم پوستی بیماری ایدزعلائم پوستی بیماری ایدز

90 درصد افرادی مبتلا به ایدز، در برخی از مراحل بیماری، علائم پوستی و تغییرات را تجربه می کنند. این علائم پوستی می تواند هم مربوط به ابتلا به ایدز باشد و یا ... ادامه مطلب

اندولیفت بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت و بدناندولیفت بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت و بدن

روشن سازی پوست با لیزر اندولیفت یک روش پزشکی است که برای رفع تیرگی پوست استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین