منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

بهترین درمان روزاسه

آنچه در این مطلب میخوانید

علائم بیماری روزاسه

علائم روزاسه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و مبتلایان در بیشتر مواقع، فقط بخشی از علائم روزاسه را مشاهده می‌ کنند، اما در هر حال، این بیماری حداقل یکی از علائم زیر را به همراه دارد:

برافروختگی

بیشتر مبتلایان روزاسه، سابقه‌ ی سرخ شدن یا برافروختگی مکرر پوست را دارند. یکی از اولین نشانه‌های این اختلال قرمزی و التهاب صورت در بازه‌های مختلف زمانی است. البته، نباید این نشانه‌ها را با تغییرات پوستی قبل از قاعدگی اشتباه گرفت.

رگ‌ های خونی متورم

یکی از نشانه‌های دیگر این بیماری متورم شدن رگ‌های خونی است. این رگ‌ ها یا شبیه خط‌های مارپیچ کوچکی در زیر پوست دیده می‌شوند یا به دلیل قرمزی پوست از دید پنهان می‌ شوند.

علائم دیگر روزاسه عبارتند از:

سوزش یا سوزن سوزن شدن پوست
خشک شدن پوست
ایجاد برآمدگی‌های قرمز روی پوست
تورم صورت
سوزش یا خارش چشم، التهاب پلک‌ها، گل مژه و قرمزی چشم
خیم شدن پوست، التهاب، قرمزی و گوشتی شدن بینی.

تشخیص روزاسه

از آنجا که بیماری روزاسه به شیوه‌های مختلفی بروز می‌کند، تشخیص آن برای پزشکان دشوار است. بیماری روزاسه بیشتر با موارد زیر اشتباه گرفته می‌شود:

آکنه‌ ی ولگاریس
درماتیت سبوره‌
چربی نابهنجار پوست (سبوره)
کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی
آلودگی به دمودکس
ضایعات آکنه شکل ناشی از مصرف استروئید
پیودرما فاسیال (نوعی آکنه)
درماتیت دور دهان و غیره

بهترین درمان روزاسه در اصفهان

درمان

درمان روزاسه (قرمزی پوست) به خودی خود انجام نمی‌شود و در صورت عدم اقدام به درمان ممکن است شدت پیدا کند و به مرور زمان بدتر شود. انجام دادن درمان‌های تجویز شده توسط پزشک در کلینیک صدف می‌تواند علائم شما را ظرف چند هفته بهبود دهد.

دارو درمانی

نوع دارویی که پزشک شما تجویز می‌کند به علائم و نشانه‌های خاص شما بستگی دارد. انواع داروهایی که برای درمان روزاسه تجویز کی شوند عبارتند از:

داروهایی برای کاهش قرمزی پوست: داروی بریمونیدین می‌تواند در کاهش قرمزی پوست موثر باشد. این دارو به صورت پزل روی پوست مالیده می‌شود. بریمونیدین موجب تنگ شدن عروق خونی می‌شود. شما ممکن است تاثیر دارو را 12 ساعت پس از زدن آن مشاهده کنید. تاثیر این دارو عروق خونی موقتی است و بنابراین برای ماندگاری نتایج و مشاهده‌ی بهبودی لازم است که به طور منظم از دارو استفاده شود.

مترونیدازول: این داروی موضعی که دارای اثر ضدالتهاب و ضدمیکروبی است، یکی از درمان‌های اصلی و بسیار موثر برای روزاسه محسوب می‌شود. این دارو را می‌توان به صورت بلندمدت مصرف کرد. مترونیدازول به صورت کرم، ژل و لوسیون در دسترس است.

آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی: داکسی‌سایکلین نوعی آنتی‌بیوتیک خوراکی به شکل قرص است که برای درمان روزاسه خفیف تا متوسط که با دانه و جوش‌های چرکی همراه است، تجویز می‌شود.

ایزوترتینوئین: در صورتی که شما به روزاسه‌ی بسیار شدید مبتلا باشید که به سایر درمان‌ها پاسخگو نیست، ممکن است پزشک شما مصرف ایزوترتینوئین را تجویز کند. ایزوترتینوئین داروی بسار قوی است که می‌تواند به درمان ضایعات پوستی آکنه مانند ناشی از روزاسه کمک کند. این دارو نباید در دوران بارداری مصرف شود چرا که می‌تواند نقایص مادرزادی بسیار جدی ایجاد کند.

کرمهای استروئیدی: در مواردی می‌توان روزاسه (قرمزی پوست) را با استفاده از کرم‌ های استروئیدی موضعی که هم به صورت تجویزی و هم غیرتجویزی قابل تهیه هستند، درمان نمود. از این کرم‌ ها می‌ توان به صورت کوتاه مدت برای رفع قرمزی و التهاب پوست استفاده کرد.

کرم ترتینوئین: این کرم موضعی ممکن است برای روزاسه خفیف تجویز شود.

سدیم‌سولفاستامید و سولفور: این دارو معمولا به صورت ترکیبی با داروهای دیگر و به منظور رفع قرمزی و التهاب پوست تجویز می‌ شود

درمان با لیزر و (IPL)

در برخی موارد می‌توان با استفاده از لیزر (لینک به مقاله لیزر) یا نور پالسی شدید (IPL) قرمزی پوست و عروقی که از زیر پوست نمایان هستند را برطرف کرد. این روش‌های درمانی ممکن است مشکل گرگرفتگی پوست را نیز برطرف کنند. دستگاه‌های لیزر و IPL اشعه‌ی نور باریکی تولید می‌کنند که به سمت رگ‌های خونی پوست که نمایان هستند، تابانده می‌شود. گرمای ناشی از لیزر موجب از بین روفتن رگ‌های اتساع یافته می‌شود و این رگ‌ها کاملا جمع می‌ شوند و بنابراین دیگر از روی پوست نمایان نخواهند بود. این روش کمترین آسیب ممکن را به بافت‌ های اطراف ناحیه تحت درمان می‌زند. لیزردرمانی ایجاد در خفیفی می‌کند اما میزان این درد به حدی کم است که اغلب بیماران نیازی به بی‌ حسی ندارند.

درمان مشکلات چشمی

در صورتی که بیماری روزاسه، چشم‌های شما را درگیر کرده است (روزاسه‌ی چشمی )، شما به درمان‌ های بیشماری برای مراقبت از چشم خود نیاز دارید. برای مثال ممکن است لازم باشد از قطره یا پماد چشمی برای مرطوب نگه داشتن چشم خود استفاده کنید و یا در صورت ابتلا به بلفاریت (التهاب پلک) از ‌بیوتیک خوراکی استفاده کنید.

اینستاگرام صدف کلینیک

جراحی

در برخی از موارد، پوست بینی بر اثر ابتلا به بیماری روزاسه بسیار ضخیم می‌شود که به این عارضه رینوفیما گفته می‌شود. برای برداشتن بافت اضافه‌ی پوست بینی می‌توان از چند تکنیک مختلف جراحی استفاده نمود تا فرم بینی را اصلاح کرد و ظاهر بهتری به آن بخشید. این کار را می‌توان با استفاده از لیزر، اسکالپل (تیع مخصوص جراحی) و یا وسیله تهاجمی دیگری انجام داد که به آن تکنیک درمابریژن گفته می‌شود.

کلینیک صدف اصفهان یکی از مجهز ترین مراکز پوست و مو اصفهان می‌ باشد که با استفاده از جدید ترین دستاورد‌ های دانش و تکنولوژی در محیطی آرام ارائه بهترین خدمات در زمینه جراحی پلک ، جوانسازی پوست ، کاشت مو در اصفهان و... می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهراحسینی نژاد [ 1403-01-10 ]
سلام لطفا شماره موبایل بگذارئد صحبت کنیم ۷ساله روزاسه دارم در صورت همراه با سوزش قرمزی

سمیرا حیدری [ 1402-11-06 ]
دچار روزاسه شدید شدم لطفا راهنمایی کنید تورو خدا دیگه به دارویی پاسخگو نیست جیگرم خون شده

سمیرا حیدری [ 1402-10-20 ]
سلام صورت دچار روزاسه شده قرمزی و التهاب شدید هر روز عذاب میکشم لطفا راهنمایی کنید خواهش میکنم

علی محمدی [ 1402-09-18 ]
باتقدیم سلام واحترام مدت ۱۲ساله که درناحیه سروصورت کرفتاررزاسه هستم انواع داروهای شیمیایی استفاده کردم وچندین جلسه لیزر کردم ولی اصلا بهترنشدم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

میلادآدم زاد [ 1402-02-15 ]
سلام بنده از بیماری روزارسه بسیار اذیت میکشم اگر راهی برای این کار دارید لطفا راهنمایی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیلر چیست و انواع آن کدام است؟فیلر چیست و انواع آن کدام است؟

فیلرهای پوستی یا همان پرکننده ها، از لحاظ ساختار و ترکیبات دارای انواع مختلفی هستند که در این مقاله به معرفی آنها و بررسی تاثیراتشان خواهیم پرداخت . ... ادامه مطلب

بهترین راه ها و روش های جوانسازی گردنبهترین راه ها و روش های جوانسازی گردن

جوانسازی پوست گردن، مجموعه ای‎ از روش‌ های جراحی یا غیر جراحی برای جوانسازی و از بین بردن علائم پیری پوست است که در طول زمان یا بر اثر عوامل ژنتیکی ... ادامه مطلب

آشنایی با شایع ترین بیماری های ناخن و علل آنهاآشنایی با شایع ترین بیماری های ناخن و علل آنها

مشکلات ناخن می توانند در همه سنین تأثیر بگذارند؛ اما در افراد مسن شایع تر است. علل رایج مشکلات ناخن شامل آسیب، عفونت و بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس هستند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین