منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / بوتاکس چیست و چگونه باعث جوانسازی پوست می شود

بوتاکس چیست و چگونه باعث جوانسازی پوست می شود

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات باعث از بین بردن خطوط پوستی می‌شود. این دارو از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. علت اصلی ایجاد چین و چروک‌ صورت ، حرکت عضلات است. پس اگر آن‌ ها را فلج کنیم، خطوط صورت هم محو می‌شوند.

حتماً برای تزریق بوتاکس به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنید. استفاده از این دارو از نظر وزارت بهداشت و درمان کشور، تنها توسط پزشکان متخصص و دوره دیده کلینیک صدف اصفهان مجاز است و باید در مراکز درمانی مانند کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ ها انجام شود. تزریق بوتاکس صورت در مراکز غیردرمانی مانند آرایشگاه‌ها و توسط افراد غیرپزشک می‌تواند عواقب بدی برای شما به همراه داشته باشد. این موضوع دو علت دارد:

در این مراکز معمولاً از بوتاکس‌های غیراستاندارد و بدون مجوز استفاده می‌شوند. چون تهیه بوتاکس فقط توسط پزشکان یا با نسخه‌ ی پزشک ممکن است، افراد غیرپزشک مجبورند که از بوتاکس‌های قاچاقی استفاده کنند. داروهای قاچاق می‌تواند موجب بروز عوارضی مانند واکنش‌ های حاد آلرژیک شوند.
احتمال بروز عوارض جانبی مانند درمان افتادگی پلک با بوتاکس عدم تقارن یا ایجاد دو بینی، در صورت تزریق بوتاکس در مراکز غیردرمانی بیشتر است. به علاوه در صورتی که دچار عوارض حاد بشوید، افراد غیرپزشک توان درمان و رفع مشکلات احتمالی را ندارند.

همچنین در مورد انتخاب مرکز درمانی تزریق بوتاکس هم باید دقت کنید. تزریق بوتاکس توسط پزشکان کم‌تجربه و پزشکانی که دوره‌ های لازم برای این کار را ندیده‌اند، می‌تواند خطرناک باشد یا نتایج مطلوبی را حاصل نکند.

کلینیک زیبایی صدف اصفهان یکی از مجهز‌ترین و بهترین کلینیک‌ های ایران است. با بهره‌ گیری از کادر درمانی بزرگ، پزشکان مجرب و متخصص و همچنین مرغوب‌ ترین ابزار، وسایل و داروهای درمانی، همواره تلاش کردیم که بهترین نتایج را به مراجعین خود هدیه دهیم. در کلینیک صدف اصفهان تمامی پزشکانی که تزریق بوتاکس انجام می‌دهند، دوره‌های لازم را گذرانده و صلاحیت انجام این کار را دارند. به علاوه کلینیک صدف تمامی مجوزهای لازم برای ارائه انواع خدمات درمانی را از وزارت بهداشت دریافت کرده است.

بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس بیشتر به عنوان فرآورده‌ ای تزریقی برای درمان چین و چروک‌ ها و خطوط صورت شناخته می‌ شود. به طور کلی کاربردهای بوتاکس را می‌ توان به دو دسته‌ی زیبایی و درمانی تقسیم کرد.

کاربردهای زیبایی

درمان چین و چروک‌ دورچشم به چین‌های پنجه کلاغی معروف است؛
از بین بردن خط اخم (بین دو ابرو)
رفع چروک پیشانی
از بین بردن چروک‌ های گردن
بالا بردن گوشه‌ های لب
بالا بردن نوک بینی

کاربردهای درمانی

افتادگی پلک
پریدن پلک یا پرش عضلات چشمی
میگرن مزمن
اسپاسم عضلات گردن
مثانه‌ی پرکار یا بیش فعال
درمان عرق کف دست
برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی (سربرال پالزی)

ماندگاری بوتاکس

یکی از مزایای تزریق بوتاکس‌، این است که نتیجه آن دائمی نیست و در صورتی که فرد از آن راضی نباشد می تواند دیگر اقدام به انجام آن نکند. معمولا زمان ماندگاری بوتاکس بین 3 تا 6 ماه می‌باشد.

صفحه اینستاگرام صدف کلینیک

عوارض بوتاکس چیست‌؟

در صورتی که تزریق بوتاکس توسط پزشکی با تجربه و ماهر صورت گیرد و از مواد معتبر استفاده شود‌، هیچگونه عوارضی در پی نخواهد داشت. اما در مواردی که افراد به ماده بوتاکس حساسیت داشته بهتر است ابتدا تست حساسیت گرفته شود و در صورت عدم بروز حساسیت نسبت به تزریق اقدام نمود.

کلینیک صدف یکی از مجهز‌ترین مراکز پوست و مو شهر اصفهان می‌ باشد که با استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاورد های دانش و تکنولوژی در محيطي مدرن و آرام بخش که آماده ارائه بهترين خدمات درحوزه پوست و مو به شما عزیزان می ‎‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رفیعی [ 1402-08-01 ]
سلام آیا سرگیجه می­تواند از عوارض از بین رفتن بوتاکس باشد؟ حدود چهار ماه است که بوتاکس کرده­ ام و احساس سرگیجه دارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری پوستی آکانتوزیس نیگریکانسبیماری پوستی آکانتوزیس نیگریکانس

ناهنجاری آکانتوزیس نیگریکانس نوعی بیماری پوستی است که موجب تیرگی یا ضخیم شدن یک یا چند ناحیه از پوست می شود. ... ادامه مطلب

مراحل و مزایای تزریق چربی به زیر چشممراحل و مزایای تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم به عنوان یک گزینه بسیار مناسب و ایده‌ آل جهت رفع چین و چروک و گودی زیر چشم شناخته می‌ شود . ... ادامه مطلب

علائم حساسیت پوستی به داروهاعلائم حساسیت پوستی به داروها

تمام داروها می‌ توانند در کنار فوایدی که دارند، عوارضی هم داشته باشند. یکی از عوارض داروهای مختلف، ایجاد مشکلات پوستی است. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین