منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

مراقبت بعد پیوند مو

آنچه در این مطلب میخوانید

توصیه‌ های بعد از کاشت مو

جلوگیری از تورم‌: برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی‌، شب اول بعد از کاشت روی آن کمپرس یخ قرار دهید‌. اگر سینوزیت دارید این کار را انجام ندهید. برای انجام صحیح این کار می‌توانید هر یک ساعت به مدت ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر نوبت حداکثر ۱ دقیقه یخ را روی پیشانی خود نگه دارید.
استراحت و طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو‌ : توصیه ما به شما استراحت کامل در روز بعد از کاشت مو می‌باشد. برای خوابیدن صحیح زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید، به نحوی که سر، زاویه ۳۰ درجه داشته باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. اگر نمی‌توانید به این حالت بخوابید به پهلوی راست یا چپ بخوابید . توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است.
نحوه باز کردن پانسمان : بهتر است باز کردن پانسمان را به کلینیک صدف بسپارید. اگر شرایط ماندن جهت باز کردن پانسمان را ندارید طبق دستور داده شده عمل کنید. برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را که اصطلاحا آن را سرجی فیکس می‌نامند بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنار گوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه‌های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه‌های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود ۱۵ دقیقه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.
تغذیه بعد از کاشت مو: مصرف ویتامین صبح بعد از کاشت مو هنگام صبحانه توصیه می‌شود‌؛ مصرف مایعات و میوه‌ها دارای ویتامین C مانند آناناس و پرتغال را در دستور غذایی خود قرار دهید.
داروهای بعد از کاشت مو: در صورت تجویز پزشک خوردن سفالکسین هر ۶ ساعت یکبار و مصرف مداوم و همیشگی قرص زینک.

موهای کاشت شده چگونه رشد می‌ کند؟

موهای جدید به یکباره رشد نمی‌کند و هر زمانی ممکن است رشد کند، سپس یک دوره استراحت کند و مجددا رشد کند. موهای چرخه رشد مخصوص بخود را دارد. موهای کاشت شده نیز یک چرخه خاص خود را دارند.

فرایند جداسازی موهای دهنده، برش دادن آن و کاشت آن اصولا در بقیه مراحل به تارهای مو شوک می‌دهد به همین دلیل است که در اغلب بیماران 6 الی 8 هفته بعد از کاشت، موهای کاشت شده کاملا می‌ ریزد در برخی افراد مصرف مینوکسیدی باعث کاهش این ریزش می‌ شود.

در 2-3 ماه اول بعد از کاشت، موهای کاشت شده شروع به جوانه زدن زیر پوست می‌کند و بعد از 4 تا 6 ماه از زیر پوست بیرون می‌آید. در ششمین ماه، حدود 40 تا 60 درصد از موها رشد می‌کند در ابتدا موهای رشد کرده ممکن است نازک و تنک باشد اما به مرور پر و ضخیم می‌ شود. چرخه رشد موهای کاشت شده معمولا 12 ماه است مگر در برخی موارد که 18 ماه طول می‌کشد که این مساله در زنان رایج است.

بهترین پیوند مو در اصفهان ، مراقبت بعد از کاشت مو

بهبودی بعد از کاشت مو (بلند مدت)

در دوره ریکاوری بعد از عمل جراحی لکه‌های قرمز رنگی را در ناحیه پیوند خود مشاهده خواهید کرد که پس از 7-10 روز ناپدید می‌ شوند.

موهای کاشته شده ممکن است بعد از 15 روز شروع به ریختن کنند و ممکن است که ریزش در طی دو ماه اول ادامه یابد.

3 ماه پس از کاشت مو ، موهای شما شروع به رشد می‌کنند. موهای کاشته شده شما بعد از 6 ماه قابل مشاهده خواهند بود و پس از 12 ماه نتیجه مورد انتظار خود را مشاهده خواهید کرد.

توصیه‌ های مراقبتی بعد از کاشت مو

برای دستیابی به بهترین نتیجه کاشت مو، لازم است که نکات زیر را دنبال کنید

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

شما باید با قرار دادن دو یا چند بالش به حالت نیمه قائم در پشت خود بخوابید. این وضعیت باعث کاهش هر گونه تورمی می‌شود که می‌تواند در پوست سر شما پس از کاشت مو ایجاد شود.

با استفاده از بالش مسافرتی، از موهای تازه کاشته شده خود در هنگام خواب محافظت کنید.

مدیریت درد

درد خفیف را می‌توان تا چند روز پس از انجام عمل کاشت مو احساس کرد. برخی از افراد در اولین روزهای پس از عمل، در هنگام خوابیدن مشکل دارند. این درد را می‌توان با برخی از داروهای مسکن که پزشک برای شما تجویز می‌کند، تسکین داد.

تورم بعد از کاشت مو

اندکی تورم ممکن است در پیشانی و ناحیه اطراف چشم ایجاد شود و 2 5 روز پس از کاشت مو ادامه یابد. در صورت تجربه این درد می‌توانید کمپرس یخ روی پیشانی و چشم خود بگذارید.

اینستاگرام کلینیک صدف

لطفا توجه داشته باشید که در هر صورت نباید از کمپرس یخ برای مناطق گیرنده و اهدا کننده خود استفاده کنید.

این تورم خطرناک نیست و معمولاً بدون نیاز به هیچ گونه دارویی از بین می‌رود. البته پزشک برای احتیاط برای شما قرص‌های ضد تورم تجویز می‌کند.

این روزها لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش‌ های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است. کلینیک صدف اصفهان با مجهزترین دستگاه‌ های لیزر آماده ارائه خدمات به شما می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا شکیبی [ 1402-06-25 ]
من کاشت مو انجام دادم چند ماه پس از کاشت مو میتونم با خیال راحت جراحی زیبایی بینی انجام بدم بطوریکه هیچ آسیبی به موهای کاشته شده وارد نشه ؟؟ سپاس فراوان

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟

اگر شما کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی باشید؛ می‌توانید با انجام این عمل 8 تا 10 سال جوانتر شوید ... ادامه مطلب

اسکلروتراپی رگ های واریس چگونه است؟اسکلروتراپی رگ های واریس چگونه است؟

اسکلروتراپی یک عمل جراحی تهاجمی محسوب نمی‌ شود و تنها به چندین تزریق نیاز دارد. اسکلروتراپی از محلولی تحریک کننده به نام اسکلروزانت استفاده می‌ کند ... ادامه مطلب

تزریق چربی به دستتزریق چربی به دست

با افزایش سن، تغییرات مرتبط با روند پیری، ازجمله لکه‌ های پوستی، از دست رفتن حجم و نازک شدن پوست در دست‌ ها پدیدار می‌ گردد، جوانسازی دست با تزریق چرب ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین