منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / آیا لیزر موهای زائد عوارضی هم دارد؟

آیا لیزر موهای زائد عوارضی هم دارد؟

آنچه در این مطلب میخوانید

از بین بردن موهای زائد از گذشته تا کنون یکی از دغدغه های فکری انسان بوده است. رفع موهای زائد از کارهای وقت گیر و خسته کننده می‌باشد، ضمن اینکه امروزه به دلیل کمبود وقتی که اکثراً با آن روبرو هستیم، پرداختن به چنین کارهایی واقعا سخت است. لیزر موهای زائد به عنوان روشی برای رفع دائمی این موها، بسیار کاربرد پیدا کرده است و طرفداران زیادی را نیز به خود جلب نموده. بسیاری از مراجعات به کلینیک های پوست و لیزر صرفا برای رفع دائمی موهای زائد با لیزر است؛ اما مسئله حائز اهمیت آن است که آیا این روش عوارضی هم در بر دارد؟
در این مطلب بر آن شدیم به بررسی عوارض لیزر موهای زائد و پاسخ به سوالاتی که در این زمینه مطرح است بپردازیم.

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

آیا لیزر موهای زائد عوارضی هم دارد؟

در کلینیک های پوست و لیزر هرکاری، عوارضی دارد. لیزر موهای زائد هم از این قائده مستثنا نیست؛ ولی میزان، نوع و شدت عوارض این روش، به تجهیزات کلینیک و مهارت اپراتور بستگی دارد. متاسفانه هر روشی که خواهان زیادی پیدا می‌کند، دست افراد سودجو را نیز برای سوء استفاده باز می‌گذارد.
بسیار دیده می‌شود در مراکز غیر پزشکی اقدام به اعمالی مانند تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و لیزر موهای زائد می‌شود که صد البته به دلیل عدم انجام و نظارت پزشک کارآزموده و متخصص در این قبیل کارها، ایجاد عوارض نیز به طرز سرسام آوری زیاد و غیر منتظره می‌باشد. عوارض لیزر موهای زائد در مراکز غیر مجاز به دلایل زیر ایجاد می‌شود:

  1. لیزر موهای زائد توسط فرد غیر تکنسین که تجربه و دانشی در این زمینه ندارد
  2. استفاده از دستگاه نامناسب پوست
  3. شارژ نبودن دستگاه و تنظیمات اشتباه آن

دو عارضه عمده که به دلایل فوق ایجاد می‌شوند عبارتند از:

  1. ایجاد سوختگی، جراحت، اسکار و لک پوست
  2. با توجه به تعداد جلسات و صرف هزینه، حجم زیادی از موهای زائد همچنان باقی مانده است

گاهی تصور میشود برای انتخاب محل مناسب انجام لیزر موهای زائد، اولویت با قیمت می‌باشد. یعنی هرکجا ارزانتر این عمل انجام شود؛ مناسب تر است. در صورتی که بسیار دیده شده، فرد با تعداد جلسات بسیار بالا و نا معقول، هنوز به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرده است یا به عوارض پوستی دچار شده است. تهیه دستگاه جدید با کارایی بالا، شارژ دستگاه و استفاد از نیروی کارآزموده هزینه دارد و اگر در مرکزی قیمتی خارج از عرف و بسیار کم درخواست شد، با دقت بیشتری به آن مرکز مراجعه نمایید.

عوارض لیزر موهای زائد

باورهای نادرست درباره لیزر موهای زائد

در ارتباط با لیزر موهای زائد تصورات غلطی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

پالس انرژی استفاده شده در لیزر موهای زائد ، به اندازه ای است که تنها باعث تخریب فولیکول های مو می شود و جای نگرانی برای لیزر موهای زائد در نواحی مانند خط بیکینی و یا نواحی تناسلی برای خانم ها، و یا حتی ابتلا به سرطان وجود ندارد. لیزر موهای زائد، روش ایمنی است، چرا که طول موج استفاده در این روش، آسیبی را به DNA سلولی وارد نمی کند و منجر به بروز سرطان نیز نخواهد شد.

آیا لیزر موهای زائد موجب نازایی می‌شود؟

باور نادرست دیگر در خصوص لیزر موهای زائد این است، که اشعه ساطع شده از لیزر از فولیکول های مو عبور نمی کند و به ارگان های داخلی بدن نمی رسد، به همین خاطر، لیزر منجر به ناباروری نخواهد شد.

آیا اشعه لیزر ضرر دارد ؟

اساس کار لیزر استفاده از اشعه ایمن است. در درمان با لیزر، از اشعه غیر یونیزه‌ای استفاده می شود، که با تولید پرتو مناسب، فولیکول های مو را نابود می‌‌کند. اشعه ساطع شده از لیزر، اشعه غیر یونیزه است که متفاوت از اشعه های ساطع شده از اشعه ایکس می باشد.

آدرس اینستاگرام

کلینیک پوست و لیزر صدف ، با کادری مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات جوانسازی پوست به شما مراجعین محترم در اصفهان می‌ باشد. در این مرکز انواع خدمات لیزری و غیر لیزری جوانسازی، در بهترین سطح ممکن انجام می‌ شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فتحی [ 1402-08-06 ]
من که آخرش نفهمیدم این لیزر موهای زائد عوارض داره یا نه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورتزمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورت

مسپورت یکی از بهترین برندهای بوتاکس در ایران است که در ایران تولید شده است. این محصول به عنوان سومین برند مجاز بوتاکس در ایران شناخته می شود ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو برای بیماران خاص، قلبی، هورمونی و پوستی صحیح است؟آیا کاشت مو برای بیماران خاص، قلبی، هورمونی و پوستی صحیح است؟

کاشت مو یکی از روش های درمانی می باشد که موهای شما را از ناحیه از سر که دارای تراکم موی بیشتری می باشد به ناحیه دیگر منتقل می کند. ... ادامه مطلب

اثر لیزر درمانی بر پوست چیست؟اثر لیزر درمانی بر پوست چیست؟

کلینک تخصصی صدف مجهز به اغلب لیزرهای مدرن و به روز در زمینه پوست و زیبایی می‌باشد. در این مرکز انواع لیزرهای پیشرفته، به خدمت متخصص پوست آمده اند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین