منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / مهمترین روشهای درمان استریا کدامند؟

مهمترین روشهای درمان استریا کدامند؟

آنچه در این مطلب میخوانید

استریا، استرچ مارک یا ترک های پوستی ، عناوین عارضه رایج دوران بلوغ بارداری و افزایش وزن هستند که با ایجاد ظاهری از هم گسسته در پوست نواحی تحت فشار، بر اثر کشش پوست بروز می‌کند. امروزه تکنیک های متنوعی با اثرگذاری متفاوت برای درمان استریا وجود دارد که در ادامه به بررسی و نتایج برخی از آنها خواهیم پرداخت.

در کلینیک تخصصی صدف با کادری مجرب، تحت نظر پزشک پوست و مدرن ترین دستگاه‌ها، درمانهای رایج استریا یا ترک های پوستی انجام می‌پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

تشخیص استریا

علائم استریا به طور معمول بر اساس معاینه پوست و بررسی سابقه پزشکی شما تشخیص داده می شود. اگر پزشک به افزایش تولید کورتیزول مشکوک باشد، ممکن است آزمایش های تشخیصی درخواست کند. استریا یا ترک های پوستی ممکن است ظاهری ناخوش آیند در پوست شما ایجاد کنند ولی بجز مشکل ظاهری، پیامد دیگری برای شما در بر نخواهند داشت و می‌توانید بدون اقدامات درمانی استریا به زندگی خود ادامه دهید. در واقع استرچ مارک بی ضرر است و اگر به دنبال درمان علائم استرچ مارک هستید؛ باید بدانید که درمان ها فقط تا حدی می‌توانند تاثیرگذار باشند و آنها را به طور کامل از بین نمی برد.

روش‌های درمان استریا

روشهای درمانی استریا

روشهای درمانی زیر برای کمک به بهبود ظاهر و بافت علائم استریا در دسترس هستند.

کرم رتینوئید

رتینوئیدها مشتق شده از ویتامین A ، رتینوئیدها - مانند ترتینوئین (Retin-A ، Renova ، Avita) هستند که به پوست مالیده می‌شوند، و ممکن است باعث بهبود علائم ترکهای پوستی شوند. ترتینوئین، پس از مصرف، با تحریک پوست به بازسازی کلاژن کمک می کند و باعث می شود که علائم استرچ مارک بهبود یابد. اگر باردار یا شیرده هستید ، در مورد سایر گزینه های درمانی با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا عوارض جانبی احتمالی کرم رتینوئید ممکن است روی کودک تأثیر بگذارد.

درمان با نور و لیزر

انواع روشهای درمانی با نور و لیزر برای کمک به تحریک رشد کلاژن یا الاستین در پوست وجود دارد که پس از مشاوره با پزشک می توانید تعیین کنید کدام روش برای شما مناسب است. برخی از این روشها بسیار موثر و کارآمد می‌باشند مانند آر اف فرکشنال و فرکشنال co2 که معمولا در ترکیب با روشهای دیگر، مطلوب ترین نتایج را ایحاد می‌کنند.

میکرودرم ابریژن

این نوع درمان ( میکرودرم ابریژن ) شامل یک دستگاه دستی است که با انتقال کریستال به پوست، به آرامی یک لایه ظریف از پوست برداشته می‌شود و باعث رشد پوست جدید و کشش بیشتر پوست و بهبود ترکهای پوستی می‌گردد.

صفحه اینستاگرام

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی مناسب برای تمام انواع پوست با و رنگ‌های مختلف بوده که در درمان استریا بسیار موثر می‌باشد. در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. از آنجا که در این روش احتمال سوختگی بیمار و ایجاد هایپرپیگمنتاسیون وجود ندارد، این روش بر روشهای لیزر درمانی ارجحیت دارد. میکرونیدلینگ با ورود سوزنهای بسیار ریز به عمق انتخابی از پوست، و ایجاد جراحات کنترل شده، می‌تواند به ترمیم و بازسازی بافت پوست کمک کند و استرچ مارک را بهبود بخشد.

عواملی که باید در انتخاب روش درمانی استریا مد نظر قرار گیرد عبارتند از:

کلینیک تخصصی صدف با کادر پزشکی متخصص و مجرب به همراه جدیدترین تجهیزات پوست و زیبایی، آماده ارائه انواع خدمات لیزری و روش های غیر لیزری جوانسازی پوست ، کاشت مو و ابرو و لیزر موهای زائد در اصفهان ، به مراجعه کنندگان گرامی می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر جنسیس چیست؟لیزر جنسیس چیست؟

لیزر جنسیس از انواع لیزر غیرتهاجمی است که به کمک آن می توان رنگ پوست را یکدست و روشن کرد، همچنین چین و چروک های ظریف پوست را کاهش داد و اسکارها، منافذ ... ادامه مطلب

عوارض کاهش وزن و لاغری مفرط برای پوستعوارض کاهش وزن و لاغری مفرط برای پوست

کاهش وزن سریع می تواند منجر به عوارض جدی سلامتی شود. روند کاهش طبیعی وزن، بین نیم تا یک کیلو در هر هفته و در یک ماه 4 ـ 2 کیلو است . ... ادامه مطلب

بهترین درمان کک و مکبهترین درمان کک و مک

کک و مک‌ ها لکه‌ هايي تيره رنگ و دايره‌ ای شکل هستند و در صورت، شانه‌ ها و دست‌ ها که بيشتر در معرض نور آفتاب قرار می گيرند، به وجود می آيند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین