منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

کربوکسی تراپی چیست؟

طراوت و جوانی پوست افراد ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند افزایش سن یا عوامل ژنتیکی کاهش یابد. این موضوع باعث ایجاد احساس نارضایتی در افراد می‌شود و این موضوع آنها را به انجام روش‌های درمانی تشویق می‌کند. داشتن پوستی سالم، یکی از نشانه‌های جوانی و شادابی است که افراد زیادی به آن اهمیت می‌دهند، در نتیجه روش‌های متفاوتی را برای بهبود عارضه‌های پوستی و یا جلوگیری از ایجاد آنها امتحان می‌کنند. یکی از انواع این روش ها، کربوکسی تراپی است. کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین متدهای درمانی است که نخستین بار در دهه 90 در فرانسه معرفی شد. اثربخشی این متد درمانی به اندازه ای قابل توجه بوده است، که در حال حاضر در سراسر جهان توسط بهترین پزشکان پوست، مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش، برای جوانسازی پوست، کربن دی اکسید به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق میشود.این عمل در هر نقطه از بدن، از جمله صورت، گردن، بازوها، باسن و پاها قابل انجام است.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد کربوکسی تراپی

کاربردهای فراوان کربوکسی تراپی در علم پزشکی غیر قابل انکار است. کربن دی اکسید تراپی در بهبود و درمان بخش‌های مختلف بدن نظیر پلک‌ها، صورت، گردن، دست‌ها، شکم، باسن، پاها و مو نقش مهمی ایفا می‌کند. برای نمونه کاربردهای این فرآیند در درمان‌های زیبایی عبارتند از:

  1. تقویت انعطاف‌پذیری و درمان افتادگی پوست و شل شدگی پوست
  2. از بین بردن آثار پیری پوست و کمک به جوانسازی پوست
  3. رفع تیرگی دور چشم و چروک اطراف چشم
  4. از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت
  5. ترمیم کلاژن سازی
  6. رفع خطوط و چروک ریز صورت
  7. بهبود وضعیت پوست
  8. درمان و رفع ناهمواری‌های پوست
  9. تحریک کلاژن سازی در پوست
  10. بهبود مؤثر جای زخم و اسکار آکنه

کربوکسی تراپی صورت چگونه انجام می شود؟

یک مخزن گاز کربن دی اکسید با یک لوله پلاستیکی به یک کنترل کننده ی جریان متصل می شود. پزشک با دقت میزان جریان خروجی از مخزن را کنترل می کند. گاز از مخزن وارد سیستم کنترل کننده ی جریان و سپس لوله ی استریل فیلتر دار می شود. این فیلتر تمامی ناخالصی های گاز را قبل از ورود به بدن جدا می کند. پس از فیلتر، گاز وارد یک سوزن بسیار نازک می شود. پزشک با استفاده از این سوزن گاز را به نواحی مختلف زیر پوست تزریق می کند. به طور کلی این عمل تقریباً بدون درد می باشد. برخی پزشکان قبل از تزریق گاز، برای بیحس کردن ناحیه ی تزریق از پماد بیحسی استفاده می کنند.

کربوکسی تراپی

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی صورت

قبل از کربوکسی تراپی نیاز نیست اقدام خاصی صورت گیرد مگر اینکه پزشک، تشخیص دهد که فرد نیاز به انجام عملی خاص دارد. به صورت کلی نیاز است که فرد قبل از انجام کربوکسی تراپی نظافت خود را رعایت نماید و از مصرف الکل از 24 ساعت قبل خودداری نماید. در برخی موارد پزشک، انجام برخی از آزمایشها را قبل از کربوکسی تراپی ضروری دیده و برای فرد الزام می دارد که لازم است تمامی این آزمایشها انجام گردیده و جواب آن به وی ارجاع داده شود.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی صورت

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی صورت به شرح ذیل می باشد:

  1. تا ۲۴ ساعت بعد از کربوکسی تراپی از رفتن به شنا و استحمام با آب سرد خودداری شود.
  2. تا یک ماه بعد از کربوکسی تراپی از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود.
  3. کرم ها و داروهایی را که پزشک تجویز کرده است مرتب استفاده شود.

موارد منع انجام کربوکسی تراپی

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کربوکسی تراپی نیستید:

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

ماندگاری این روش به عواملی از جمله تعداد جلسات موردنیاز و شدت تیرگی اطراف چشم بستگی دارد. به‌طورکلی روش کربوکسی تراپی دائمی نیست و ماندگاری آن ارتباط مستقیمی با سن دارد. حدود ۶ ماه ماندگاری دارد که با تکرار آن مدت‌زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

عوارض کربوکسی تراپی

به طور کلی، روش های کربوکسی تراپی طبیعی و بسیار بی خطر هستند و با حداقل ناراحتی و خطر عوارض جانبی همراه هستند؛ زیرا در این روش درمانی از گاز کربی دی اکسید استفاده میشود که به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد و برخلاف برخی مواد خارجی ایجاد حساسیت نمی کند. احتمال کبودی خفیف جزئی، التهاب یا احساس گرمای کلی در ناحیه تزریق وجود دارد. با این حال، فعالیت های روزانه را می توان تقریباً بلافاصله پس از انجام عمل دوباره انجام داد. توجه به این نکته ضروری است که اگر در نواحی بزرگتر مانند سلولیت یا حذف چربی در ران ها درمان انجام گیرد، عوارض جانبی ممکن است چند روز بیشتر ادامه داشته باشند؛ اما هیچ خطر شناخته شده ای در ارتباط با این درمان وجود ندارد و این عوارض جانبی در هر صورت بسیار کم و گذرا هستند.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

قیمت کربوکسی تراپی صورت

کربوکسی تراپی روشی غیر تهاجمی برای درمان عارضه های پوستی است. که نسبت به جراحی های زیبایی هزینه ی کمتری دارد. لازم به ذکر است که کربوکسی تراپی محدود به یک جلسه نیست و گاهی برای حصول نتیجه ی مورد نظر لازم است طی چند جلسه تکرار شود. تعداد جلسات کربوکسی تراپی به شرایط پوستی بیمار و پاسخی که به کربوکسی تراپی می دهد بستگی دارد. بدیهی است هر چه تعداد جلسات مورد نیاز برای کربوسی تراپی بیشتر باشد هزینه بیشتری صرف می شود. البته انتخاب متخصص پوست و کلینیک درمانی در تعیین مقدار این هزینه بی تأثیر نیست. در مورد قیمت و هزینه این روش برای صورت، قیمت واحد و مشخصی وجود ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال:

  1. مساحت ناحیه مورد نظر
  2. تعداد جلسات درمان

این دو از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت برای کربوکسی تراپی می باشد.

آنالیز مو جهت تعیین علت ریزش مو در زنان و مردان یکی از اقدامات تشخیصی کلینیک صدف در اصفهان است که با استفاده از این روش مواردی مانند کمبود و مازاد مواد معدنی، وضعیت متابولیسم پروتئین در بدن و ... شناسایی می‌شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و تعیین نوبت، با شماره تلفنهای 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بیتا امیری [ 1402-08-20 ]
سلام دکتر خسته نباشید ماندگاری کربوکسی تراپی چقدره و برای اینکه بیشتر ماندگار باشه تزریق چربی بهتره یا تزریق ژل

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چاقی صورت و پر کردن گونه ها با تزریق چربیچاقی صورت و پر کردن گونه ها با تزریق چربی

روش پیوند چربی، جوانی، حجم سالم و فرم را بدون عمل جراحی و بدون عوارض تزریق چربی در صورت، به‌ صورت شما بازمی‌ گرداند و نتایج درازمدت دارد ... ادامه مطلب

علت از بین رفتن چربی زیر پوست و درمان آن با پیوند چربیعلت از بین رفتن چربی زیر پوست و درمان آن با پیوند چربی

روش‌ های زیادی برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک‌ های پوست وجود دارد که تزریق چربی به صورت یکی از آنها است . ... ادامه مطلب

تزریق پی آر پیتزریق پی آر پی

تزریق پی آر پی که در ایران به نام پلاکت درمانی شناخته می‌شود، روش درمانی جدیدی است که به رشد سلول‌ها کمک می‌کند و از آن برای بهبود و درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین