منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / آیا کاشت مو برای بیماران خاص، قلبی، هورمونی و پوستی صحیح است؟

آیا کاشت مو برای بیماران خاص، قلبی، هورمونی و پوستی صحیح است؟

موهای طبیعی و پرپشت یکی از مهمترین عوامل زیبایی در چهره انسان محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در اعتماد به نفس افراد دارد. کاشت مو یکی از روش های درمانی می باشد که موهای شما را از ناحیه از سر که دارای تراکم موی بیشتری می باشد به ناحیه دیگر منتقل می کند تا تمامی سطح سر شما دارای تراکم یکسانی از مو باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بسیاری از افرادی که بیماری های سخت و خاصی دارند به انجام جراحی های زیبایی و یا کاشت مو تمایل زیادی دارند؛ اما با توجه به وضعیت سلامتی خود در مورد انجام و یا عدم انجام این گونه اعمال زیبایی سؤالات بسیار زیادی دارند. این افراد باید حتماً جراح خود را از شرایط کلی سلامت خود بخصوص وضعیت بیماری و داروهایی که مصرف می کنند آگاه سازند. پزشک با توجه به شرایط بیمار، مشاوره لازم برای انجام و یا عدم انجام عمل را خواهد کرد و در هنگام عمل نیز موارد احتیاطی لازم را در نظر خواهد گرفت.

کاشت مو برای بیماران قلبی

امکان انجام کاشت مو برای بیماران قلبی به عوامل زیادی وابسته است؛ زیرا بیماران قلبی شرایط کاملاً حساسی دارند. یکی از خطراتی که برای بیماران قلبی حین عمل کاشت وجود دارد احتمال خطر سکته قلبی است. در گذاشته بیماران قلبی به دلیل استفاده از بیهوشی و اثرات مواد بیهوشی هرگز به انجام کاشت مو مجاز نبوده اند؛ اما امروزه با استفاده از روش های نوین کاشت مو که بدون بیهوشی و تحت بی حسی موضعی انجام می پذیرند بیماران قلبی تنها با اجازه کتبی متخصص خود و با داشتن نوار قلب عاری از مشکل می توانند کاشت مو داشته باشند، البته جراح کاشت مو تا دست به بررسی دقیق و کاملی نزند از انجام کاشت مو در این افراد سر باز خواهد زد.

کاشت مو برای دیابتی ها

کاشت مو در بیماران مبتلا به دیابت می‌تواند چالش‌های جدی برای سلامتی آنها به دنبال داشته باشد. عوامل بسیار مهمی مانند نوع بیماری، شدت آن، دارو‌های مصرفی و مدت زمان ابتلا در انتخاب روش کاشت و نتایج حاصل از آن مؤثر هستند. سرعت بهبود زخم‌ها در بیماران دیابتی نسبت به افراد عادی طولانی‌تر است. این مورد می‌توانند سبب افزایش دوره نقاهت شود. جراحان برای کاهش دوره نقاهت در این بیماران استفاده از دارو‌های خاص و رعایت دستورالعمل‌های ویژه را بهترین گزینه می‌دانند.

یکی از چالش‌های جدی بعد از کاشت مو در بیماران دیابتی کاهش سرعت انعقاد خون است. توصیه می‌شود این بیماران مدت دو هفته قبل و بعد از عمل از مصرف دارو‌هایی رقیق‌کننده خون یا موادی که سرعت انعقاد خون را کاهش می‌دهد خودداری کنند. قند خون این بیماران باید کاملاً کنترل شده و تا ۲۰ روز بعد از عمل در حالت نرمال باشد. افرادی که روش FUE را برای کاشت انتخاب می‌کنند باید حدود ۷ روز بعد از عمل سطح قند خون خود را کنترل کنند.

در افرادی که بیماری آنها غیرقابل‌کنترل است کاشت مو بسیار خطرناک بوده و بهتر است روش ترمیم مو برای این بیماران استفاده شود. عمل کاشت ممکن است ۴ تا ۸ ساعت طول بکشد. طولانی شدن عمل علاوه بر استرس باعث افزایش ضعف بیمار می‌شود. پیامد آن تغییر سطح هورمون‌های کورتیزول، انسولین و هورمون رشد است. بهتر است در حین عمل وضعیت قند خون بیمار مرتب چک شود.

کاشت مو برای بیماران خاص

کاشت مو برای افراد مبتلا به پسوریازیس

بیماران مبتلا به این بیماری می‌توانند کاشت مو را انجام دهند و در بیشتر مواقع کاشت مو برای بیماران پسوریازیس با نتایج خوبی همراه است؛ اما اگر پسوریازیس در شرایط التهاب باشد، ممکن است قبل از شروع جراحی به درمان دیگری برای آرام‌کردن آن نیاز داشته باشید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که یک دوره درمانی داشته باشید و از شامپوهای مخصوص برای کاهش شعله‌ور‌شدن پسوریازیس قبل و بعد از عمل کاشت مو استفاده کنید. یکی از مشکلات اصلی ایجادکننده کوبنریزاسیون در پسوریازیس (التهاب و پلاک‌های روی پوست سر)، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

پس از جراحی کاشت مو برای بیماران پسوریازیس، کاشت مو و نورخورشید اوضاع را بدتر می‌کنند. به همین دلیل باید حداقل تا شش ماه پس از جراحی کاشت مو، تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید. به ‌طور خلاصه اگر پسوریازیس شما تحت کنترل است، دلیلی ندارد که نتوانید کاشت مو را انجام دهید و انتظار نتایج خوبی از این عمل نداشته باشید.

کاشت مو برای افراد مبتلا به ایدز و سفلیس

کاشت مو برای بیماران ایدز و سفلیس در کلینیک های خاصی قابل انجام شدن است. بیمار مبتلا به ایدز نیز می تواند از نتایج دائمی کاشت مو لذت ببرد. این کلینیک ها از ابزار خاصی استفاده می کنند که موجب می شود بدن کارکنان با فرد مبتلا در تماس نباشد و همچنین پس از اتمام عمل، این تجهیزات یک بار مصرف دور ریخته خواهند شد. بدین ترتیب از کارکنان کلینیک در برابر ابتلا محافظت به عمل خواهد آمد و از طرفی پزشک متخصص در این زمینه با نظارت مستقیم و تجویز داروهای صحیح امکان ایجاد عفونت را از بین خواهد برد.

کاشت مو برای مبتلایان به هپاتیت

معمولاً بیشتر مراکز زیبایی، کاشت طبیعی مو برای بیماران هپاتیتی را به دلیل احتمال انتقال آن، انجام نمی‌دهند. با این حال برخی از کلینیک‌های خاص این عمل را انجام می دهند. در حالت کلی، عمل کاشت موی طبیعی در افراد مبتلا به بیماری هپاتیت مشکل‌ساز نیست و این افراد می‌توانند به راحتی این متد را انجام دهند. اگر این افراد ویروس فعال داشته باشند، لازم است قبل از آغاز این روش، یک آزمایش خون برای بررسی وضعیت سلامت خود انجام دهند و به دست پزشک برسانند. افرادی هم که قبلاً به هپاتیت مبتلا شده‌اند نیز لازم است با انجام یک آزمایش جدید، به پزشک در انجام هر چه بهتر پیوند مو کمک نمایند.

کاشت مو برای مبتلایان آلوپسی

بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا به ندرت کاندید کاشت مو طبیعی هستند؛ زیرا این بیماران غالباً بانک مو کافی در اختیار ندارند (یعنی در ناحیه اهدا کننده به تعداد کافی فولیکول‌های سالم ندارند). همچنین فولیکول‌هایی که از ناحیه به ظاهر طبیعی پوست سر به ناحیه طاس منتقل می‌شوند، مستعد حمله سیستم ایمنی بیمار هستند. این حمله خودایمنی می تواند ۲ ماه پس از پیوند یا سال‌ها پس از پیوند رخ دهد. جراحی کاشت مو طبیعی برای بیماران آلوپسی آره آتا توصیه نمی‌شود مگر اینکه ناحیه آلوپسی آره آتا غیر فعال شده باشد و حداقل به مدت ۲ سال هیچ تغییر یا عودی در ناحیه(های) آسیب دیده ایجاد نشود. عملاً یک بیمار آلوپسی آره آتا باید حداقل ۲ سال صبر کند تا مجدداً برای جراحی پیوند مو ارزیابی شود. اگر این بیماری برای مدت طولانی (۲ سال یا بیشتر) فعال نباشد، خطر کاشت مو کاهش می‌یابد؛ اما به طور کامل از بین نمی‌رود.

کاشت مو برای بیماران لیکن پلان

در مجموع می‌توان گفت کاشت مو در زیباجویان دارای لیکن پلان در صورتی قابل انجام است که بیماری در دوره خفتگی خود باشد و علائم فعال بودن لیکن‌پلان در فرد حداقل طی 12 ماه گذشته دیده نشده باشد. این مسئله نیز بر اساس معاینه‌های مرتب و تایید پزشک متخصص از وضعیت فرد انجام می‌شود.

کاشت مو در بیماران لوپوس

افرادی که مبتلا به لوپوس هستند، می‌توانند جراحی کاشت مو انجام دهند؛ اما این جراحی تنها زمانی می‌تواند انجام شود که بیماری در دوره پسرفت باشد. اگر علائم فرد با بثورات پوستی عود کند، نمی‌تواند کاشت مو انجام دهد. جراحی فقط زمانی انجام می‌شود که بثورات از بین رفته باشند. اگر چه فردی که ریزش موی دائمی به دلیل ضایعات اسکاری دارد، ممکن است برای جراحی کاشت مو مناسب نباشد. از آنجایی که لوپوس یک بیماری خودایمنی است، جراحی کاشت مو با خطراتی همراه است. شدت علائم نیز می‌تواند بین بیماران متفاوت باشد و در طول زمان تغییر کند، بنابراین نمی‌توان گفت که همه مبتلایان به لوپوس که تحت عمل جراحی کاشت مو قرار می‌گیرند، نتایج یکسانی خواهند داشت.

کاشت مو در افراد مبتلا به اختلال تریکوتیلومانیا

بیماری تریکوتیلومانیا یک نوع اختلال روانی است که فرد هنگام استرس و اضطراب شروع به کندن موهای خود می‌کنند. اگر این فرد مو بکارد به خاطر اختلال روانی که دارد شروع به کندن موهای خود می‌کنند.

اينستاگرام کلينيک صدف

کاشت مو در بیماران ام اس

خوشبختانه امروزه امکان کاشت مو در بیماران مبتلا به MS وجود دارد؛ اما فرآیند پیوند مو در آنها حساسیت بیشتری نسبت به افراد سالم دارد، به طوری که باید تا حد امکان با کمترین تهاجم صورت بگیرد. به همین دلیل است که اکثر پزشکان، روش‌های بدون نیاز به جراحی را برای ایمپلنت مو در این بیماران توصیه می‌کنند. همچنین به دلیل ضعف در سیستم ایمنی این افراد، باید این روش توسط پزشک متخصص حاذق و باتجربه و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی صورت بگیرد.

کاشت مو برای افراد تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی

بعد از شیمی درمانی و پرتودرمانی می‌توان کاشت مو انجام داد. البته حتماً باید دوره درمان پایان یافته و داروها کامل از بدن خارج شده باشند. در بیشتر افراد چند ماه بعد از شیمی درمانی موها دوباره رشد می‌کنند؛ اما گاهی ممکن است تأثیر داروها خیلی شدید باشد و ریزش مو دائمی اتفاق بیفتد.

کاشت مو برای مبتلایان تیروئید

ارتباط میان سلامت تیروئید و مو یک ارتباط چندجانبه و پیچیده است. مشکلات تیروئیدی می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی فرآیند کاشت مو تأثیر بگذارد. بهترین راه برای افرادی که قصد کاشت مو دارند، مراجعه به پزشک متخصص و مشاوره دقیق از او است تا راهکارهای مناسبی برای مدیریت تیروئید و بهبود فرآیند کاشت موی سر را دریافت کنند. از طرفی، برای حفظ سلامتی مو و جلوگیری از مشکلات آتی، ارزشمند است که از ابتدای هرگونه مشکل تیروئیدی مراقبت دقیق شود و در صورت وجود هر گونه نشانه‌ای، فوراً به پزشک متخصص مراجعه شود. با رعایت نکات گفته شده و مشاوره دقیق پزشکی، امکان موفقیت در فرآیند کاشت مو برای افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند، فراهم خواهد شد و سلامتی موی آنها تضمین خواهد شد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض و مزایای کاشت ریش و سبیل به روش FITعوارض و مزایای کاشت ریش و سبیل به روش FIT

کاشت ریش و سبیل، برای پرپشت کردن ریش و سبیل گزینه بسیار مناسبی است. متد های مختلفی برای این منظور وجود دارد پیوند ریش با روش FIT یکی از روش‌ های رایج در این زمینه است. ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و کاربرد آن کدام است؟مزوژل چیست و کاربرد آن کدام است؟

مزوژل سبب تحریک ساخت کلاژن در پوست شده و در نهایت فرایند خون‌ رسانی به ارگان‌ ها و بافت‌ های پوست را افزایش می‌ دهد . ... ادامه مطلب

تزریق چربی به دستتزریق چربی به دست

با افزایش سن، تغییرات مرتبط با روند پیری، ازجمله لکه‌ های پوستی، از دست رفتن حجم و نازک شدن پوست در دست‌ ها پدیدار می‌ گردد، جوانسازی دست با تزریق چرب ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین