منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / پیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گارداسیل

پیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گارداسیل

بیماری‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند از طریق رابطه جنسی منتقل شوند. یکی از این بیماری‌های خطرناک زگیل تناسلی است که در اثر ویروس HPV ایجاد می‌شود. این ویروس می‌تواند باعث بروز سرطان‌های خطرناکی در زنان و مردان شود. خوشبختانه برای پیشگیری از آلودگی به این ویروس واکسن‌هایی طراحی شده است که به نام واکسن گارداسیل (واکسن HPV) شناخته می‌شوند. با تزریق این واکسن می‌توان ایمنی رابطه جنسی را تا حد بسیار زیادی بالا برد.

آنچه در این مطلب میخوانید

واکسن HPV از تجمع و یا ایجاد ویروس‎هایی که عامل انواع سرطان‎های دهانه رحم، مقعد، ورودی واژن یا فرج است جلوگیری می‎کند. این واکسن همچنین قادر است از انواع زگیل‎های تناسلی نیز جلوگیری کند. این واکسن با تحریک کردن سیستم ایمنی بدن شما به تولید محافظ (آنتی بادی) در برابر انواع ویروس HPV عمل می‌کند. اگر یک فرد واکسینه شده با ویروس HPV تماس پیدا کند، آنتی بادی‌های موجود در خون او با ویروس مبارزه می‌کنند و از او در برابر عفونت محافظت می‌نمایند.

واکسن گارداسیل (Gardasil) چیست؟

واکسن ماده‌ای است که ایمنی را در برابر یک بیماری خاص را بهبود می‌بخشد. HPV یک عفونت ویروسی است که از طریق جنسی منتقل می‌شود و می‌تواند باعث سرطان و زگیل تناسلی شود؛ بنابراین تزریق واکسن گارداسیل یک راه مطمئن و مؤثر برای محافظت از شما در برابر HPV خواهد بود. این واکسن در برابر ویروس HPV که می‌تواند باعث سرطان و زگیل تناسلی هم در زنان و هم در مردان شود، شما را محافظت می‌کند.

همچنین بخوانید: درمان زگیل تناسلی

مزایای واکسن گارداسیل

بزرگترین مزیت این واکسن کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های ناشی از عفونت HPV است. ویروس HPV آنقدر شایع است که درصد بالایی از مردم در مقطعی از زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. عفونت به ویروس اچ پی وی می‌تواند تا مدت‌ها بدون علامت بماند. بنابراین تزریق واکسن HPV برای زنان و مردان می‌تواند تا حدود بسیار زیادی خیال آنها را از آلودگی به این ویروس راحت کند. مهمترین مزایای تزریق این واکسن شامل موارد زیر است:

پیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گرداسیل

انواع واکسن زگیل تناسلی

این واکسن در حال حاضر به سه شکل ارائه می گردد:

نحوه تزریق واکسن زگیل تناسلی

این واکسن در سه نوبت و هر نوبت با دوز 5/0 میلی لیتر و قابل تزریق به شکل داخل عضلانی است. واکسن زگیل تناسلی معمولاً بر روی عضله بازو تزریق می شود. پس از گذشت دو ماه از تزریق دوز اول این واکسن، دوز دوم آن و پس از گذشت ۶ ماه از دوز اول، نوبت سوم واکسن تزریق می شود. پس از تزریق هر دوز لازم است فرد حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کند تا دچار عوارضی مانند غش و سرگیجه نشود.

بهترین زمان تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین سن تزریق واکسن گارداسیل ، ۹ تا ۲۶ سالگی است. بهتر است تزریق این واکسن زمانی انجام شود که فرد در معرض ویروس HPV قرار نگرفته و از نظر جنسی فعال نباشد. البته زنان و مردان بین سنین ۲۷ تا ۴۵ که این واکسن را تا به حال تزریق نکرده‌اند و طبق تشخیص پزشک در معرض خطر هستند، نیز می‌توانند آن را دریافت کنند.

موارد منع تزریق واکسن گارداسیل

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض واکسن گارداسیل

این واکسن از نظر ایمنی تأیید شده است و مشکلی را ایجاد نمی کند؛ اما بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و واکسن واکنش های مختلفی را به همراه دارد. با این وجود عوارض دائمی نبوده و مشکل جدی را ایجاد نمی کند. پس جای نگرانی نخواهد بود. برخی از مهمترین عوارض واکسن گارداسیل به این شرح است:

برای آگاهی از روشهای درمان ملاسما روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :امید نوری [ 1402-12-04 ]
1باسلام میخاستم بدونم اگه واکسن گارداسیل روبرای کسی که مبتلا س دومرتبه در ماه استفاده کنیم چه اتفاقی میفته؟؟ 2 اگه آمپول رو در محل تناسلی بزنیم چه اتفاقی میفته؟؟؟

فریدون منجزی [ 1402-11-21 ]
سلام هزینه واکسن چقدر میشه

محسن عباسی [ 1402-09-14 ]
دوز دوم واکسن گارداسیل

آسیه عزیزی [ 1402-09-04 ]
واکسن گارداسیل دوز سوم

یونس براتی [ 1402-08-14 ]
با سلام من سه سال پیش رابطه داشتم متوجه ٣ تا برجستگى شدم کنار آلتم آیا مبتلا به زگیل تناسلی شدم، ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماریهای خارش دار کدامند؟بیماریهای خارش دار کدامند؟

خارش پوست که به آن پروریت نیز می‌ گویند، یک حس آزاردهنده و نا خوشایند است و علل احتمالی آن عبارتند از بیماری‌ های داخلی و پوستی ... ادامه مطلب

درباره تزریق چربی بیشتر بدانیددرباره تزریق چربی بیشتر بدانید

تزریق چربی به علت وجود سلول‌ های بنیادی میتواند به میزان قابل توجهی چین و چروک‌ ها و سایر نواقص پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست گردد. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد الکتروکوترهمه چیز در مورد الکتروکوتر

کوتر دستگاهی می باشد که با ایجاد جریان الکتریکی، حرارتی را ایجاد می کند. امروزه از این نوع دستگاه ها در صنایع پزشکی و زیبایی بسیار استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین