منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس به پیشانی

تزریق بوتاکس به پیشانی

آنچه در این مطلب میخوانید

نگاهی به عمل بوتاکس پیشانی

بوتاکس نام تجاری سم بوتولینم است. بوتاکس در گذشته تنها جنبه‌های درمانی داشت و از آن برای رفع دردهای مزمن نظیر میگرن استفاده می‌شد. اما، با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی، محققان دریافتند که از آن برای جراحی‌های زیبایی نیز بهره ببرند. عمل بوتاکس پیشانی جزو اولین و شایع‌ترین اهداف زیبایی بوتاکس بوده و بسیاری از افرادی که از چین و چروک‌ پوست پیشانی خود رنج می‌بردند این روش درمانی را انتخاب می‌ کردند. البته، پیشانی تنها ناحیه مورد نظر برای عمل تزریق بوتاکس نیست و سایر نواحی صورت مانند گونه،‌ لب، اطراف چشم و چانه را نیز شامل می‌شود.

صفحه صدف کلینیک

استفاده از بوتاکس جزو درمان‌های موقتی است و پس از چند ماه کاملا از بین می‌رود. بسیاری بر این تصورند که بعد از اتمام آثار بوتاکس پوست آن‌ها دچار افتادگی می‌شود که هرگز اینگونه نیست. پس از اینکه نتایج بوتاکس کاملا از بین رفت، پوست صورت به حالت اولیه بازگشته و عوارضی از خود بر جای نمی‌گذارد

معمولا، نتایج بوتاکس پس از 6 الی 12 ماه از بین می‌رود و در صورت تمایل قابل تجدید می‌ باشد. از آنجایی که ممکن است افراد از نتایج عمل‌های زیبایی ناراضی باشند، پزشکان روش‌های موقتی نظیر بوتاکس و تزریق ژل را توصیه می‌کنند؛ چراکه تنها با تزریق چند سی‌سی آنزیم از بین می‌روند.

تفاوت بوتاکس پیشانی با عمل لیفت

عمل لیفت و تزریق بوتاکس از چند لحاظ با هم تفاوت دارند که مهمترین آن میزان تهاجمی بودن آن‌هاست. میزان ماندگاری بوتاکس و لیفت کاملا باهم فرق داشته و نتایج عمل لیفت بیشتر باقی می‌ماند. انتخاب این دو روش بستگی به اهداف بیمار دارد، اما بهتر است برای انتخاب روش صحیح به پزشک مراجعه کرده و از او کمک بخواهیم.

موارد کاربرد بوتاکس

در مقابل، عمل بوتاکس پیشانی ، بوتاکس لب و غیره جزو روش‌های کم‌تهاجمی بوده و از طریق آن ماهیچه‌های صورت شل می‌شوند. برخلاف عمل لیفت، بوتاکس به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. این عمل بسیار سریع انجام می‌شود و بیمار تنها 10 الی 15 دقیقه تحت عمل قرار می‌ گیرد. از این رو، نیازی به دوره نقاهت نداشته و پس از عمل می‌توان به راحتی به کارهای روزمره پرداخت. نتایج بوتاکس پس از چند ماه به طور کامل از بین می‌روند و در صورت پشیمانی از نتایج آن کافیست مدتی صبر کرد تا آثار آن محو شوند.

درست است که نتایج عمل بوتاکس پیشانی و سایر ناحیه‌های صورت موقتی هستند، اما برای کسب نتایج بهتر و دائمی باید از سایر روش‌های زیبایی نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که برخلاف لیفتینگ ، عمل بوتاکس نمی‌تواند افتادگی‌های پوست را برطرف کند و نباید برای اینکار استفاده شود. متاسفانه، برخی از کلینیک‌ های نامعتبر با وعده‌های دروغ خود این روش درمانی را برای از بین بردن افتادگی صورت به افراد پیشنهاد کرده و سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

چه عواملی ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌ دهند؟

عوامل زیادی هستند که میزان ماندگاری اثر تزریق بوتاکس به پیشانی را افزایش می‌دهند. به طور کلی، میزان ماندگاری بوتاکس بین ۶ الی ۱۲ ماه است که این میزان قابل افزایش است؛ به گونه‌ای که باید به خوبی از آن مراقبت کرد تا عوامل خارجی بر روی آن تاثیر نگذارند. در ادامه به چند عامل موثر بر ماندگاری اثر بوتاکس اشاره می‌ کنیم.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

جنس پوست

یکی از موثرترین عواملی که بر میزان ماندگاری تزریق بوتاکس تاثرگذار است، جنس پوست و ماهیچه‌های صورت هستند. در برخی از افراد جنس ماهیچه‌ها و عضلات صورت بسیار ضخیم بوده که ممکن است میزان ماندگاری اثر بوتاکس را کاهش دهد. چراکه در این شرایط برای از بین بردن چین و چروک و اصلاح ایرادات صورت باید مقدار زیادی بوتاکس تزریق کرد؛ این امر ممکن است عضلات صورت را بیش از حد فلج کند که هرگز توصیه نمی‌شود. در این مواقع بهتر است از سایر روش‌های کلینیکال نظیر لیفتینگ استفاده کنید که نتایج بهتری بر جای خواهند گذاشت.

البته، ناحیه مورد تزریق نیز تاثیر زیادی در ماندگاری بوتاکس دارد. مثلا، بوتاکس پیشانی تنها 6 الی 8 ماه ممکن است ماندگاری داشته باشد چراکه جزو عضلاتی است که به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که اگر افراد پس از تزریق بوتاکس به این ناحیه کمتر اخم کنند و پیشانی خود را هرگز خط نیاندازند، میزان ماندگاری بوتاکس دو برابر خواهد شد. گفتنی است که اثر بوتاکس در نواحی بزرگ نظیر گونه‌ها نیز سریع‌ تر از بین می‌رود و بهتر است برای کسب نتایج بهتر از سایر روش‌های کلینیکال استفاده شود. البته، دلیل محبوبیت بوتاکس همین ویژگی موقتی بودن آن است و ماندگاری کم آن چیز عجیبی نیست.

روش زندگی روزمره

سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل موثر بر ماندگاری اثر بوتاکس است. اگر قصد انجام عمل بوتاکس را دارید، بهتر است بدانید فعالیت‌های ورزشی سنگین باعث از بین رفتن سریع تر آثار بوتاکس می شود. بسیاری از ورزشکاران پس از انجام عمل بوتاکس متوجه از بین رفتن سریع آثار آن می‌شوند. دلیل این امر جنس نامرغوب بوتاکس نیست، بلکه فعالیت بدنی بیش از حد ورزشکاران است. افراد ورزشکار دارای سرعت متابولیسم بالایی هستند و در نتیجه سم بوتولینم یا همان بوتاکس را خیلی زود از بین می‌برند.

تغذیه مناسب، حفظ شادابی و نشاط پوست به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری از مزایای بوتاکس بهره مند شوید.

میزان چین و چروک‌ های پوست

یکی دیگر از مهمترین عواملی که بر روی ماندگاری بوتاکس تاثیر می‌ گذارد، میزان چین و چروک‌های پوست است. معمولا، بوتاکس پیشانی با دقت زیادی انجام می‌شود، زیرا میزان چین و چروک در این ناحیه بسیار زیاد بوده و از بین بردن خطوط طبیعی آن هرگز توصیه نمی‌شود. از این رو، بهتر است پزشکانی را انتخاب کنید که از تجربه کافی برخوردار باشند و به راحتی محل دقیق تزریق بوتاکس را تشخیص دهند. تجربه پزشکان به آن‌ها کمک خواهد کرد که خطوط طبیعی صورت را از چین و چروک‌ های پوست تشخیص دهد. این چین و چروک‌ها به دو گروه دینامیک و استاتیک تقسیم می‌شوند.

چین و چروک‌های استاتیک آن دسته از خطوطی هستند که همیشه بر روی صورت نمایان هستند و حتی در مواقعی که عضلات صورت هیچ حرکتی نکنند نیز قابل مشاهده خواهند بود. از بین بردن این نوع از چین و چروک‌ها با روش‌هایی غیر از بوتاکس امکان‌پذیر است. در مقابل، خطوط دینامیک تنها در مواقع خندیدن و اخم کردن نمایان می‌شوند و در حالت عادی هرگز قابل مشاهده نخواهند بود. معمولا، این خطوط با روش‌های ساده نظیر بوتاکس قابل رفع هستند.

میزان تزریق بوتاکس

یکی از اصلی‌ترین عوامل در تعیین قیمت بوتاکس، مقدار ماده ای است که به پوست تزریق می‌شود. مسلما، قسمت‌هایی نظیر گونه و پیشانی که دارای عضلات بزرگتری نسبت به سایر قسمت‌های صورت هستند، نیاز به تزریق بیشتری بوتاکس دارند. میزان تزریق بوتاکس بر حسب سی‌سی بوده. گاهی اوقات پزشک نمی‌تواند میزان دقیق بوتاکس را برای تزریق تعیین کند و ممکن است در حین عمل نیاز به تزریق بیشتری باشد؛ از این رو، قبل از عمل این موضوع را به اطلاع بیمار می‌رساند تا بین آن‌ها سوءتفاهمی پیش نیاید.

میزان چین و چروک در پیشانی

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی رابطه مستقیمی با میزان چین و چروک آن دارد؛ به گونه‌ای که هر چه میزان خط اخم در این ناحیه بیشتر باشد پزشک مجبور است مقدار زیادی بوتاکس تزریق کند. این امر کاملا طبیعی بوده و یک فاکتور اساسی در تعیین قیمت عمل بوتاکس می‌باشد. البته، اگر عمق چین و چروک بیش از حد معمول باشد، پزشک سایر روش‌های کلینیکال نظیر لیفت را پیشنهاد می‌دهد.

بهترین تزریق بوتاکس پیشانی در اصفهان

معایب بوتاکس

همانطور که گفتیم هیچ درمانی بدون عوارض نیست. عمل بوتاکس پیشانی می‌تواند منجر به تورم و عفونت پوست در این ناحیه شود. در برخی از موارد مشاهده شده است که فرد پس از عمل بوتاکس دچار حساسیت‌ های آلرژیک شده و پوست او تا چند ماه قرمز و کبود مانده است. البته، عوارض دیگری نظیر سردرد، حالت تهوع، خارش، التهاب و قرمزی شدید نیز مشاهده شده است که همگی طبیعی بوده و پس از گذشت چند ساعت از عمل کاملا برطرف شده‌اند.

چه افرادی مجاز به انجام عمل بوتاکس نیستند؟

عمل بوتاکس برای برخی از افراد مجاز نمی‌باشد. این افراد، کسانی هستند که دارای سیستم ایمنی بدن ضعیفی بوده و عضلات آن‌ها توان سازگاری با سم بوتولینم را ندارد. همچنین، زنان باردار یا شیرده تا اتمام دوران بارداری و شیردهی هرگز نباید عمل بوتاکس را انجام دهند. بسیاری از پزشکان کلینیک صدف به افرادی که دوران بارداری را گذرانده‌اند توصیه می‌ کنند به مدت 2 سال از انجام هرگونه عمل جراحی خودداری کنند.

انجام عمل بوتاکس پیشانی برای افرادی که ویروس تبخال در بدن آن‌ها فعال است نیز ممنوع می‌ باشد. این افراد تنها زمانی مجاز به انجام این عمل هستند که ویروس تبخال را درمان و از بدن خود خارج کنند. به افرادی که داروهای ضد انعقادی با دوز بالا مصرف می‌ کنند هرگز عمل بوتاکس توصیه نشده و در صورت انجام ممکن است سلامتی خود را به خطر بیاندازند.

توصیه‌ هایی در خصوص عمل بوتاکس پیشانی

پس از انجام عمل بوتاکس نباید به مدت 24 ساعت ورزش کرد. البته، منظور از ورزش، فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی، شنا، دوی نرم و غیره است؛ چراکه انجام فعالیت‌های شدید بدنی آثار بوتاکس را ظرف چند هفته از بین می‌برد. برای ماندگاری بیشتر نتایج بوتاکس از خم شدن‌های طولانی مدت پرهیز کرده و هرگز سنگینی صورت خود را بر روی پیشانی نیاندازید.

از آنجایی که بوتاکس عضلات صورت را هدف قرار داده بهتر است از برخورد باد به ناحیه پیشانی جلوگیری شود. دوچرخه‌سواری، موتورسواری و سایر فعالیت‌هایی که باعث برخورد باد به پیشانی شود هرگز توصیه نمی‌شود. بهتر است به مدت 1 هفته از سفرهای هوایی نیز پرهیز کرد، زیرا تغییرات در فشار هوا ممکن است به عضلات پوست آسیب برساند. توصیه می‌ شود تا چند روز پوست خود را لمس نکنید و اجازه دهید دوران نقاهت عمل شما به سلامت طی شود. البته، دوره نقاهت عمل بوتاکس تقریبا چند ساعت است، اما برای احتیاط بیشتر بهتر است چند رو مراقب آن بود.

بهترین سن برای انجام عمل بوتاکس پیشانی بین 18 الی 65 سال می‌باشد و افرادی که خارج از این بازه سنی قرار دارند بهتر است اینکار را انجام ندهند. چراکه پوست افراد خارج از این بازه سنی بسیار حساس بوده و به سختی با تغییرات اساسی سازگار است. متاسفانه، برخی از افراد هرگز این توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند و با انجام عمل بوتاکس سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

صورت هر فرد دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و انجام هر عملی برای او مناسب نیست. بهتر است برای انتخاب بهترین روش درمانی به پزشک مراجعه کرده و از رهنمودهای او بهره‌مند شوید. پزشک با بررسی جنس پوست و میزان چین و چروک‌های پوست بهترین گزینه درمانی را اتخاذ می‌کند. ازآنجایی که برخی از آرایشگاه‌ها و مراکز نامعتبر درمانی اقدام به عمل‌های کلینیکال می‌کنند توصیه می‌شود هرگز به آن‌ها اعتماد نکرده و فقط در کلینیک‌های معتبر مانند کلینیک صدف اصفهان اقدام به جراحی زیبایی کنید.

یکی از اصلی‌ ترین جاذبه‌ های روش‌ های کشیدن پوست بدون عمل جراحی آن است که انجام این روش‌ ها سریع است و احتمال بازگشت در آن‌ ها کم است. کلینیک صدف با جدید ترین تجهیزات، همراه با پزشکان مجرب آماده ارائه لیفت صورت به شما عزیزان در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهره شفیعی [ 1402-07-30 ]
سلام من عمل قلب بازکردم دارو هم مصرف میکنم الان 3 سال ازعمل قلبم میگذره ایا میتونم بوتاکس پیشانی و صورت انجام میدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آمپول و قرص پردنیزولون این تأثیرات را بر پوست شما میگذارندآمپول و قرص پردنیزولون این تأثیرات را بر پوست شما میگذارند

پردنیزولون یکی از داروهای درمان کننده بیماری های پوستی و یک داروی استروئیدی است که مانع از انتشار موادی می شود که مسبب التهاب در بدن هستند . ... ادامه مطلب

منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟

گرچه منافذ باز پوست را به طور کامل نمی‌ توان درمان نمود؛ ولی راهکارهایی وجود دارد تا منافذ پوست بسته تر شوند و پوست، نرمی و لطافت بیشتری پیدا کند ... ادامه مطلب

کرایوتراپی یا سرما درمانیکرایوتراپی یا سرما درمانی

کرایوتراپی (سرما درمانی) یک روش درمانی خاص است که در آن ضایعات سطحی پوست تحت اثر دمای بسیار پایین قرار گرفته و منجمد می‌ شوند . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین