منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

انواع اسکار

آنچه در این مطلب میخوانید

اسکار (Scar) یا جوشگاه چیست؟

هنگامی که پوست آسیب می‌ بیند، لایه‌های پوست شروع به ترمیم آسیب دیدگی می‌کنند و طی این روند مقدار زیادی کلاژن در پوست تولید می‌شود.
در اصطلاح به مکان جوش خوردن زخم‌، اسکار یا جوشگاه گفته می‌شود. اسکار تحت تأثیر عوامل متفاوتی ظاهر می‌شود. از این عوامل می‌توان به مواردی از جمله‌: برخی از بیماری‌ها‌، اعمال جراحی متفاوت (مانند جای بخیه بعداز سزارین )‌، تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن و … اشاره کرد.
در کل جوشگاه یا همان اسکار ‌، جزئی از روند و مسیر طبیعی‌، ترمیم شدن زخم می‌ باشد. هرچه میزان آسیب دیدگی پوست بیشتر باشد‌، مسلما دوره‌ ی درمان و ترمیم زخم‌های پوستی نیز طولانی‌ تر می‌باشد‌، بنابراین اسکارهای بیشتری در پوست به جا می‌مانند.
همچنین در مواردی جای جوش بعد از بهبودی‌، که یکی از انواع اسکار می‌ باشد، ( مخصوصا جوش‌هایی که دچار دستکاری شده باشند)‌، باقی می‌مانند. امروزه با پیشرفت فناوری و تکنیک‌ های پزشکی‌، به منظور برطرف سازی اسکارها از تکنیک‌های متفاوتی‌، بهره گرفته می‌شود.

انواع اسکار

بصورت کلی سه نوع اسکار داریم‌:

اسکار هایپرتروفیک ( برجسته )‌: این نوع از اسکارها نسبت به بافت‌های اطراف برجسته‌تر می‌باشد و شکل برآمده دارند.
اسکار آتروفیک ( فرورفته ): این اسکارها نسب به بافت اطراف گود رفته‌تر هستند.
اسکار کلوئید: نوع سومی از بافت اسکار هم وجود دارد که در برخی افراد مستعد دیده می‌شود بنام کلوئید ( kelloid ). کلوئید‌ها در واقع نوعی اسکار هایپرتروفیک هستند اما از حد و مرز زخم فراتر رفته و بزرگ می‌شوند معمولا در افراد سیاه پوست شایع‌تر است اما در برخی افراد سفید پوست نیز دیده می‌شود.
برخی مناطق بدن بیشتر مستعد تولید اسکار هایپرتروفیک هستند. معمولا صورت بهترین ترمیم پوستی را دارد و کمترین میزان اسکار را تولید می‌کند، بالعکس مناطق گردن، جلوی قفسه سینه، سرشانه بسیار مستعد بروز اسکار هایپرتروفیک هستند. اسکار آکنه نیز نوع دیگری از اسکار است که اصولا در صورت کسانی که آکنه‌های شدید و چرکی می‌زنند و یا افرادی که جوش‌ های صورت خود را دستکاری می‌کنند بروز می‌کند.

بهترین درمان اسکار در اصفهان

چه کارهایی را می‌ توان برای بهبود اسکار انجام داد؟

امروزه روش‌های متعددی به کار می‌رود که در کلینیک‌ پوست و زیبایی صدف و با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرند. تنها برای ترمیم موارد شدید نظیر سوختگی‌های وسیع نیاز به بیهوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان است اما عموماً درمان جوشگاه مستلزم اعمال جراحی سنگین و پرعارضه نمی‌باشد.

روش‌های جدید می‌توانند تغییراتی در طول، پهنا یا جهت اسکار ایجاد نموده و یا اسکارهای فرو رفته را بالا آورده و انواع برجسته را مسطح کنند اما هیچگاه جوشگاه را کاملاً از بین نمی‌برند و هیچ روش جادویی وجود ندارد که پوست را به وضعیت اولیه قبل از پیدایش اسکار برگرداند. روش‌های اصلاح جراحی می‌توانند بهبودی در ظاهر پوست ایجاد کنند اما خود آثاری در پوست به جای می‌گذارند که البته بهتر از اسکار اولیه هستند.

روش‌ های ترمیم اسکار

ساب سیژن

در گذشته از وسایلی مانند نوکور که شبیه تیغ جراحی و برنده بود استفاده می‌شد. این کار دردناک و با ریسک عوارض جدی همراه بود اما امروزه ما از وسیله مخصوص این کار که سابسیژکتور نامیده می‌شود و تزریق تامیسنت استفاده می‌کنیم که بدون درد و ریسک عوارض بسیار پایین است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از روش‌های جدید است که نتایج مناسب و قابل قبول در درمان دارد. از مزایای آن هزینه مناسب، نداشتن دوره نقاهت و کم عارضه‌ بودن است.

آدرس اینستاگرام

تزریق فیلر

تزریق فیلر شامل تزریق ژل استاندارد یا چربی خود فرد به داخل بافت است که بیشتر در اسکارهای فرو رفته (اتروفیک) کاربرد دارد. مقدار ماده تزریق شده بستگی به اندازه و سفتی اسکار دارد. بهبودی با این روش فوری است.

با افزایش سن، پوست نرمی و انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد. رنگ رفتگی، خطوط ریز، چین و چروک ، لکه‌های مرتبط با سن، و افتادگی روی پوست ظاهر می‌شود و پوست دمق و بی جان جای پوست شاداب و جوان را می‌گیرد. کلینیک صدف با مجهزترین امکانات آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه‌ی جوانسازی صورت به شما عزیزان در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :داود [ 1399-08-15 ]
سلام هزینه کاشت مو چقدره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت و درمان شلی و افتادگی پوستعلت و درمان شلی و افتادگی پوست

راهها و متدهای بسیار متنوعی برای درمان مشکل شلی و افتادگی پوست ابداع و کشف شده است که در ادامه بدان میپردازیم. ... ادامه مطلب

اثر اندولیفت بر جای جوشهای صورت و بدناثر اندولیفت بر جای جوشهای صورت و بدن

اندولیفت، روشی نوین به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور رفع جای جوش می‌ باشد. ... ادامه مطلب

روشهای تقویت موروشهای تقویت مو

برای تقویت موی سر بهتر است از مواد طبیعی و گیاهی مناسب استفاده کنید تا بهترین و سریع‌ترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو و تقویت موی سر داشته باشید. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین